hulp gevraagd met de kleertjes ;)

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door koter, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    Hallo allemaal,

ik voel me wel een beetje dom, maar weet gewoon niet of bepaalde dingen dingen zijn die ik denk dat ze zijn... en of ik genoeg heb...
    Vandaar mijn hulp gevraagd aan jullie :)

het gaat om:
    1. zie foto ook. Er staan drie dingen op.
    De linkse is volgens mij gewoon een rompertje
    de middelste een pyjama (zijn die altijd met voeten???)
    De rechtse: noemen ze dit nu een kruippakje???

2. de kleertjes die ik nu heb: hoeveel moet ik nog hebben van elke maat??? ik heb echt werkelijk geen idee..
    Wb. de maat is het natuurlijk de vraag hoe groot ons babytje straks is, maar dat weet je zo moeilijk van te voren...

ik heb:
    mutsjes : 4x
    sokjes: 7x

rompers:
    3x romper lange mouw maat 50
    1x romper korte mouw maat 50
    3x romper korte mouw maat 50/56
    2x romper lange mouw maat 50/56
    3x romper zonder mouw maat 50/56
    1x romper lange mouw maat 62 (als de linkse op de foto meetelt met de rompers)

kleding:
    2x setje kleding ("jogging" broek en shirt) maat 56
    1x setje kleding (truitje en broek) maat 56
    1x vest maat 68

" kruippakjes" (of hoe ze ook heten, zie vraag m.b.t. foto):
    2x maat 50
    2x maat 56

pyjama met voeten:
    1x maat 50

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!!!

Bijgevoegde bestanden:

• foto.jpg
      foto.jpg
      Bestandsgrootte:
      31,3 KB
      Weergaven:
      17
  2. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    links rompertje midden slaappakje rechts boxpakje:)

3. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Middelste en rechts zijn boxpakjes of pyamas, ik gebruik ze gewoon overdag(helemaal aan het begin, lekker warm en makkelijk). Maar die rechts is wel met korte mouwen en pijpjes, deze zijn eigenlijk onnodig in het begin hoor. Misschien lekker als ze echt groter zijn in de zomer als pyama.

Oh en boxpakjes hebben niet altijd voetjes. Ik vind ze fijner zonder ivm pasvorm. Bij mn oudste wilde ik juist graag met, bleef keurig zitten. De jongste is zo'n woelwater dat hij altijd zijn beentjes anders heeft dan ze erin horen te zitten dat is echt tien keer niks met voetjes!

Heb twee fototjes voor je bijgevoegd. Zo zit een voetloos boxpakje, heel erg makkelijk bij die ukjes!!

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.152
    8.882
    113
    Ik noem het allebei boxpakjes. :D Maar pyjama kan ook. Linker vind ik wel een romper.

Ik vind vijf setjes per maat echt minimaal. Als je de boxpakjes ook overdag gebruikt, dan tellen die dus ook gewoon mee. Beide kinderen sliepen/slapen bij mij in het begin gewoon in de kleding die ze overdag ook aan hebben...ze slapen nog zoveel en iedere keer omkleden is geen doen.

Rompers heb je, vind ik, wel genoeg. Kleding kan nog wel wat meer en ik zou ook een vestje in maat 56 of 62 kopen. En ik zou gewoon van alles wat kopen, dan merk je vanzelf wat je prettig vindt. Ik vind die boxpakjes bijvoorbeeld helemaal niets. Met voetjes passen ze helemaal niet (bij wijze van) en blijven ze ook nooit goed zitten hier en zonder voetjes passen ze hier ook niet goed, heb kinderen met een lang bovenlijf... Ik ben dus meer voor de setjes van een broekje met een shirtje.

5. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Spannend en leuk he!

Allereerst zou ik niet te veel "pakjes" met korte mouwen nemen. Die gebruik je niet echt. Verder vind ik wel dat het ligt aan hoe je zelf bent. Was je elke dag of niet wil je hem of haar gaan verkleden voor de nacht? Ik zou verder niet zo veel in maatje 50 nemen of je moet weten dat je een kleintje krijgt. Ik waste niet elke dag en vond het lekker om hem 's avonds te badderen dus kreeg hij daarna gelijk een pyama aan. Dus dat waren al twee setjes per dag en dan nog vaak een romper verschonen.

groetjes kim

6. LovelyBrunette

LovelyBrunette Actief lid

11 dec 2011
    353
    0
    0
    NULL
    Maassluis
    Kwabbernoot, wat een geweldige foto die 1e. Jouw 2 zoons neem ik aan.... wat ongelooflijk ontroerend. Zo mooi!

Enne Koter, grappig... ik noem ze ook beide kruippakjes.
    Maar de middelste lijken me inderdaad het fijnst als pyjama.
    Het kruipt niet omhoog, zoals een truitje omhoog kan kruipen....
    Wel zo prettig lijkt me. Maar nuttige vraag dus!

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

1ste kledingstuk: romper door het plaatje leuk met alleen een broekje. Lekker makkelijk.

3de kledingstuk: zou er daarvan niet bij kopen. Ik had er ook 1tje gekregen maar de temp was er niet hoog genoeg voor toen hij zich warm kon houden (na een paar dagen). Hij heeft nooit korte mouwen gedragen en korte broeken.

Vest in maat 68 kun je nog wel even wegleggen, duurt echt wel even voordat dat past. Zou er 2 kopen in maat 56 en in maat 62 voor onderweg, zijn altijd handig en fijner dan een (zomer)jas.

En verder zou ik nog wat kleding bij kopen, want dit is erg weinig. Standaar hebben ze wel ergens lekkage op een dag en als het niet onder is dan wel boven :p.

Rompers, mutsjes en sokjes is voorlopig wel genoeg, kun je altijd wel bij halen als het toch te weinig blijkt te zijn.

8. misa

misa Niet meer actief

De eerste is een romper en de andere twee boxpakjes. Maar die met korte mouwen en korte pijpjes lijkt me niet heel handig. Korte mouwen is niet zo erg want daar kun je een lange mouwen romper onder doen, maar bij de benen kun je dat niet oplossen.

Ik vind de hoeveelheid kleding niet veel, maar ik hou gewoon van ruim, zodat ik niet te snel verplicht moet wassen. En daarbij hadden wij een behoorlijke spuger. Maar als ter wel te weinig is: het is zo bijgekocht door iemand..! (man, moeder, schoonmoeder).

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier ook ruim in de kleertjes. Rompers heb ik nog heel veel van mn dochter, bijna allemaal unisex, uiteindelijk heb ik 16 rompers maat 50/56. Maat 50 kan je vaak maar 1 of 2 setjes van kopen en dan wat meer 50/56 en 56 mocht je een kleintje krijgen kan je nog maat 50 bijkopen. Het nadeel van iemand kleertjes laten bijkopen vind ik dat het maar net je smaak moet zijn. Tegen mn moeder zou ik wel kunnen zeggen "dat en dat setje van de hema" maar mn man zou denken "roze... Dit is ook roze, doe ik deze wel" zeg maar.

Boxpakjes is heel persoonlijk, bij mn dochter leken ze me onhandig. Uiteindelijk heb ik een jaar tegen mn man gezegd "Let nou 's op dr kleertjes, alles schuift omhoog" en draagt ze nu 's avonds en op zondag heel vaak zo'n speelpakje uit 1 stuk. Voor buikbaby heb ik dus heel wat meer boxpakjes gekocht. Zowel met als zonder voetjes.

10. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    bedankt voor jullie reacties! Ik kan weer verder ;)
    wanneer doen jullie ongeveer de kleertjes wassen?

11. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Ik heb qua kleertjes alles gewassen. Nu alleen boxkleden en dekens nog. Veel mama's doen aan het begin van hun verlof de babywasjes :)

Deel Deze Pagina