Welke maat diaper champ?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jo79, 16 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    De eerste maanden ging het prima met onze gewone vuilnisemmer met deksel, maar het lijkt wel of die meur er helemaal is ingetrokken. Zelfs met schoonmaakmiddel boenen en het ding ruikt nog vies. Ik wil wel zo'n diaper champ kopen, maar welke maat is het handigst, die regular (kleinste formaat) of de medium? En hoe lang doe je ermee voor hij vol is? Oh ja, en passen die doorzichtiger Lidlzakken in beide maten?

2. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    ik heb de kleinste. ik kan er aardig wat luiers in kwijt, maar plasluiers doe ik ook nog wel eens in de gewone vuilnisbak. ik leeg hem denk ik 1x in de week. plastic tasjes passen erin, de zakken van de lidl ken ik niet.
    (ook deze gaat ruiken hoor, maar dan alleen bij het openen, niet als je er een luiers in doet. even buiten zetten en wat luchtverfrisser erin spuiten gaat wel goed.)

3. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik gebruik inderdaad lidl zakken erin. of wibra kost geen drol!

Wij hebben de kleinste maat en had opzich een maatje groter willen hebben. Nu helemaal nu hij groter is kunnen er minder luiers in omdat de luiers flink van formaat zijn en vol zitten.

De geur ruik je alleen als je een luier erin doet en dat ding draait want dan schept hij van di geur. verder ruik ik niks.

4. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Wij hebben de medium, omdat de regular ons te laag leek voor op de grond, en te hoog voor op de commode, dus waar laat je dat ding ooit een beetje handig?

Ik heb eerder gehoord over doorzichtige vuilniszakken bij de Lidl maar onze Lidl heeft alleen zwarte - ik heb uiteindelijk bij de Dirk doorzichtige klikozakken gevonden die sterk genoeg zijn, wel wat groot maar dan kun je later ook weer wat makkelijker een knoop erin leggen.

Wij doen een week met zo'n zak (luiers maatje 4).

Totaal geen last van geurtjes hier!

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    We hebben er vandaag eentje gekocht bij Babypark, de kleinste. Er stond een andere prijs op de website dan in de winkel, gelukkig had ik dat goed onthouden, dus hebben ze het aangepast, scheelde weer een paar Euro. Ik vond die medium toch aardig groot (al had ik die misschien toch beter wel kunnen nemen als ik hoor dat als de luiers groter worden, hij sneller vol zit), maar goed, ik heb tot nu toe ook een kleine luieremmer gehad. Vind het ook niet erg om hem elke drie dagen ofzo te verwisselen, werd die ontzettende meurlucht gewoon zo zat elke keer als ik de deksel eraf haalde en die stank bleef best lang hangen in haar kamertje.
    Mooi dat die Lidlzakken er dus ook in passen.

6. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Wij hebben de medium. Ik zou niet groter nemen dan dat, want als je die grootste neemt, stinkt het een uur in de wind tegen de tijd dat hij vol is. Met de medium gaat het net lang genoeg goed.

7. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Ja wat had je dan gedacht hé :)

8. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Wij hebben ook de medium besteld omdat de andere nogal kort tegen de grond staat en je je anders steeds moet bukken. Maar mss moeten we (zeker in het begin) de emmer wel wat vaker leeg maken om het stinken te voorkomen!

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Nou, ik merk namelijk nu nog steeds geen verschil met zoveel maanden geleden. Alleen de eerste weken had ik veel luiers, daarna niet meer, dus ik weet niet waarom hij verder sneller vol moet zitten, behalve dan dat het een grotere maat luiers worden (al is ze niet zo groot, dus duurt dat nog wel even). Maar ik wacht geduldig af, wie weet worden het enorme poep- en plaspartijen...

10. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Ik heb zelf de kleine maat maar ik vervang twee keer per week de zak want hier gaat het toch aardig ruiken :pale: .
    Ik doe de poepluiers niet meer in de diaperchamp maar direct in de grijze bak want dan gaat die poeplucht helemaal in dat ding zitten.

11. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Wij hebben de medium, handig want je hoeft totaal niet te bukken.
    Hier ruiken we helemaal niks, dus werkt perfect.
    We wisselen de vuilniszak wel 2 keer per week, anders zit ie bomvol na 5 dagen.

Deel Deze Pagina