slaapkamer 1e 6 maanden

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jade11, 18 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    hoi,

ik had even een vraagje, want hier in schotland word je helemaal doodgegooid met: de eerste 6 maanden de baby op de slaapkamer van de ouders laten slapen, verkleind de kans op wiegendood met de helft.
    is eigenlijk gewoon vanzelfsprekend dat je dat doet, gaan wij ook doen.

maar hier op de site zie ik daar helemaal niks over staan, hebben jullie echt allemaal aparte babykamers vanaf geboorte?

vind het namelijk zo raar dat er zoveel verschil zit in 'regels' ookal liggen de uk en nederland helemaal niet zo ver van ekaar af..

2. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    de "regels" kunnen idd nogal verschillen.
    in sommige landen zeggen ze dat een baby bij je in bed laten slapende band versterkt.
    terwijl dat in nl wordt afgeraden.
    (dat neemt niet weg dat sommige moeders dat wel doen)
    ik heb mijn zoontje ook de eerste 6 maanden bij ons op de kamer laten slapen.
    vond dat gewoon een veiliger idee,en ik heb 9 maanden bv gegeven dus dan was het ook wel makkelijk.
    hier op de site zijn er toch veel moeders die hun baby vanaf dag 1(of 2,3) op een andere kamer laten slapen.
    en daar is niks mis mee vind ik persoonlijk.
    en of dat de kans op wiegedood vergroot weet ik niet,als je zelf diep in slaap bent hoor je sowieso niks dus denk niet dat dat veel uitmaakt.
    je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ik heb Irem vanaf dag 2 op haar eigen kamertje laten slapen. Ik werd constant wakker van ieder geluidje wat ze maakte en kon absoluut niet rustig slapen erdoor..

maar goed.

4. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    jason sliep tot een jaar bij ons op de kamer dat vond ik heerlijk

nu dacht ik eigelijk die kleine meid gaat vanaf dag 1 op haar eigen kamertje slapen

maar daar ben ik van terug gekomen en heb zo juist bij prenatal een mix en match wiegje gekocht voor onze slaapkamer

5. Alita

Alita Niet meer actief

ik wil zelf ook de kleine meteen op haar eigen slaapkamer laten slapen. Het scheelt wel dat het maar een stukje van onze eigen slaapkamer is...

6. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Die verschillen snap ik ook echt niet hoor. Mijnvriendin woonde tijdens haar eerste zwangerschap in de VS en daar werden haar telkens grote stukken biefstuk voorgeschoteld. Dat was nl goed voor haar ijzer.
    Hoe kunnen 2 ontwikelde mediche landen daar nou zo anders over denken.

Maarja. Ik ben van plan de kleine op haar eigen kamer te laten slapen maar wanneer ik emrk dat ik haar toch liever naast me heb is een wieg snel gekocht.

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Demi heeft tot 5,5 mnd bij ons op de kamer geslapen en toen is ze naar dr eigen kamerjte gegaan.

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    In NL is het advies ook om je baby bij'je op de kamer te laten de eerste 6 maanden. Wordt hier in mooi Nederlands Rooming In genoemd.

9. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    precies in nederland zeggen de meeste kraamhulpen dat

die van mij zei het ook 4 weken geleden op intake waar gaat je kindje slapen want het is beter als ze bij jullie op de kamer ligt

vandaar dat ik een wiegie gekocht heb en eigelijk vind ik het alweer een heel fijn idee dat ze straks naast me ligt hihihihih

10. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    dat heeft mijn kraamhulp nooit gezegd,
    toen die vrouw de intake kwam doen een week of 2 na de geboorte,van het cb geloof ik.
    die zei dat het nu wel tijd werd om jay opzijn eigen kamer te leggen.
    ik zei toen dat ik dat nog niet van plan was,
    teon zei ze,"nou als je wilt kan je hem ook nog wel 2 weken langer laten liggen"
    2 weken?,6 maanden bedoel je :D

11. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik wil de baby zoiezo de eerste 6 maanden bij me hebben ivm de voedingen.
    Maar ook omdat ik het niet over mn hart kan verkrijgen om de baby in een "groot" bed (ledikant) in een grote, donkere kamer te leggen terwijl de beeb 9 maanden bij je heeft gezeten.

12. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    Wij gaan de kleine de kraamweek bij ons op de kamer doen en daarna naar haar eigen kamertje toe...

13. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wij hebben maar 1 slaapkamer. Dus kind gaat voorlopig bij ons.
    Wel zo fijn voor mijn eigen gemoedsrust.

14. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Hier in nederland ben je het dus niet verplicht, al wordt het wel geadviseerd om wiegendood te voorkomen.
    Maar zoals eerder gezegd, wordt je wakker als je kleine niet meer ademt en hóór je hem überhaubt ademen als je diep slaapt?

Onze kleine ligt in haar eigen slaapkamer met de deur dicht. Onze kamer is 2 deuren verder. De deur staat altijd open omdat ik dan meer frisse lucht heb. En ik hoor alsnog iedere kik die ze geeft.
    Doe wat het beste bij jou én je inrichting past. Bij ons kan er dus geen bedje bij in de slaapkamer.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben Eva ook bij ons op de kamer gehad tot bijna 6 maanden. In eerste instantie ook voor de (borst)voedingen, maar toen ze na 3 maanden doorsliep vond ik het nog zo gezellig dat ze lekker bij ons op de kamer bleef. Toen ze bijna 6 maanden was begon ze zich zo te draaien en op te trekken in de wieg dat we haar vanwege de veiligheid naar haar ledikant hebben gedaan. Was even heel erg wennen, maar we hebben de babyfoon aanstaan dus ik hoor hetzelfde als toen ze naast me lag ;).

16. NB1980

NB1980 Actief lid

24 jun 2008
    247
    0
    0
    Mijn dochter heeft vanaf dag 1 op haar eigen kamertje geslapen en dat ging heel goed. Ik hrb er wel vaak een t-shirt van mezelf bij gelegd, zodat ze jouw luchtje bij zich heeft.

Nu ben ik wel van plan om de kleine vooral de eerste week bij ons op de kamer te laten. Maar dat is meer omdat ik vorige keer bijna een week op bed heb gelegen en met veel moeite naar de kamer van mijn dochter toestrompelde. VOnd dat toen best jammer, wil mijn kindje nu in de minder mobiele periode graag dicht bij me hebben.
    (niet dat mijn dochter iets tekort gekomen is hoor. Papa en de kraamhulp brachten haar op ieder moment dat ik haar vast wilde houden naar me toe. Maar het is fijner als je je kleine lekker kan laten liggen en er toch dichtbij bent.)

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik ben van plan de kleine na een week echt wel op zn eigen kamer te doen hoor, 6 maanden, nee dankje. Niet dat het niet gezellig is, maar ooit moeten ze toch naar hun kamertje toe....

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Ja, ik heb haar ook het eerste half jaar op de slaapkamer gehad in haar ledikantje. Makkelijk met bv en gewoon heel gezellig. Vond het juist fijn haar zo dicht bij me te hebben. Ze is daarna zonder problemen naar haar eigen kamertje verhuisd. Bij een tweede zou ik het net zo doen.

19. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    onze boefje gaat nu met 17mnd pas naar zijn eigen kamer. het is ons echt enorm goed bevallen, zo goed zelfs dat als er geen reden is om het anders te doen (bijv. kindje wat enorm snel wakker word oid), de 2e ook langdurig op onze kamer zal slapen!
    nu de oudste 17mnd is, ist wel mooi geweest hoor ;) nu word het wat lastiger, omdat hij heel goed beseft wanneer het weekend is bijvoorbeeld (doordeweeks neemt hij er genoegen mee dat papa gaat werken, en mama en hij nog even verder slapen ieder in eigen bed. nu is hij groot genoeg om te begrijpen dat als papa 's ochtends ook nog in bed ligt, het weekend is, en hij dus bij papa en mama op bed mag spelen. dus verder slapen ho maar! begrijpelijk uiteraard hihi maar iets minder practisch als je graag nog even langer wil slapen dan 6.30 ;))

20. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ooit ja ;) Maar dat is wat anders dan direct na een week. Ik lees hier nog steeds geen argument waarom je je kleine niet bijvoorbeeld 3 maanden bij jou op de kamer zou laten slapen? Daarna kan hij of zij toch nog steeds naar zijn of haar eigen kamer?

Ik ben wel van plan om onze kleine bij ons op de kamer te laten slapen. Is natuurlijk wel afwachten hoe dat bevalt, maar we zullen ook gewoon daarnaast vanaf de eerste week zijn kamer klaar hebben zodat die mogelijkheid er ook gewoon is. Maar ik geloof er wel in dat het beter is voor je kindje.

Deel Deze Pagina