Gewoon een praktische vraag: wie heeft een fiat panda en welke kinderwagen hebben jullie? wij gebruiken de auto veelal in de buurt (max 50 km). Auto ooit 10 jaar geleden nieuw gekocht en goed onderhouden, dus goedkoper kunnen we niet rijden. Vandaar dat we hem nog niet weg willen doen. En als we op vakantie gaan, dan wordt het toch met vliegtuig op termijn. Graag jullie tips!
hoi ik heb een fiat panda en als kinderwagen een bugaboo het past in een panda ik heb zelf het onderstel in de kofferbak en de kinderwagenbak op de achterbank maar dan is die wel vol. als we met zijn drieën op pad gaan wissel ik het om de bak past ook in de kofferbak. en als ze straks overgaat naar de buggy gedeelte zeg maar, dan passen ze denk ik beide in de kofferbak op zijn kant maar dat duurt nog een paar maandjes
Ik had zelf bedacht dat er met een maxi cosi en een gewoon onderstel ook wel het een en ander mogelijk moet zijn voor korte afstanden? Scheelt een hoop gesjouw, denk bijvoorbeeld aan naar mijn of zijn ouders gaan met de auto?
Waar slaapt de baby dan? Als je alleen naar je ouders gaat zou ik juist alleen de reiswieg meenemen, zodat je een fijn slaapplekje hebt. De mc is daar niet geschikt voor.. Wij hebben een maxi cosi mura met een opvouwbare reiswieg. Erg handig want zo neemt ie nauwekijks plek in. In de aygo van mn vriendin past de wagen ook, rechtop in de kofferbak. En de reiswieg past ook tussen de stoelen waardoor je de bank nog wel vrij hebt voor andere spullen. Bij onze clio 4, past alles in de achterbak.
Dat deed ik ook altijd, ik heb een Toyota AYGO, ook al zo'n zee van ruimte Ik had de mutsy evo. De meeste aanstaande opa's en oma's zorgen wel voor een ledikantje of camping bedje, en anders neem je een slaaptentje; ideaal en neemt nauwelijks ruimte in in de auto.
Ik heb een mini en daarin een bugaboo donkey! Toen ik nog één kindje had een bugaboo Cameleon. Paste prima. Desnoods de wagenbak op de achterbank naast je kindje.
Wij hebben ook een maxicosi mura met opvouwbare reiswieg, wij rijden een stationwagon maar er moeten wel 3 honden mee, dus helft kattenbak is bezet. Nu zet ik wagenbak op achterbank, maar straks met baby gaat dat niet als we met 2 volwassen reizen. Dus dan komt er een dubbele bodem in de achterbak, maar dat is in een panda lastig hihi. Ik denk dat de meeste kinderwagens wel passend zijn, is alleen even oefenen met effectief inpakken
hier een zeer grote auto, C1 haha. Maar mijn bugaboo donkey past erin, met reiswieg en stoel, twee kinderen en twee volwassenen. Dus dat moet ook lukken in panda, haha. bugaboo is wel het kleinste op te vouwen en licht bovendien.
Bedankt voor de reacties! Genoeg om mijn vriend te overtuigen dat een andere auto niet per se noodzakelijk is
Hier een mutsy transit in de panda. Onderstel zet ik in de achterbak en de reiswieg op de achterbank als deze mee moet. Ik dacht eerst dat wij een grotere auto nodig hadden maar laatst de complete wagen bij mijn ouders in een nieuwe grande punto gezet (achterbak bijna 2x zo groot) maar dit paste alleen door de wagenbak op zijn kant voor het achterraam te zetten.
Wist je dat als je op bezoek gaat naar bv familie, je ook de luiertas om kan doen en je kindje in je armen tillen? Ze wegen tenslotte het eerste half jaar, jaar maar iets van 3-10 kilo en het is vaak niet zo ver van auto naar voordeur dus dan hoeft de maxi cosi niet op het onderstel. De maxi cosi is namelijk niet bedoeld als vervanger van de reiswieg, de houding is erg ongunstig voor je kindje. Het is echt alleen voor veilig vervoer. Een draagdoek al overwogen?