Hallo allemaal. Mijn zoon is nu bijna 21 maand. Sinds ongeveer 1,5 maand heeft hij de neiging om andere kindjes, die hij waar dan ook tegenkomt, in het gezicht te krabben/ knijpen. Ik heb zelf het idee dat hij dit juist bij jongere kindjes doet. Zou het een manier van communiceren zijn ofzo? Als hij naar een ander kindje gaat, dan zeg ik nu van tevoren al:"Geef maar een handje", in de hoop dat hij dat andere kindje geen pijn doet in het gezicht. Wie herkent dit en kan mij tips geven!
Ziet hij dat op het kdv op psz? Ik zou zeggen dathij dat nietmag doen. Jaime wil soms ook slaan of knijpen en dat drukken we gelijk de kop in hoor. Ze zien zoveel van oudere kindjes niet leuk meer.
Ik denk dat hij niet weet dat hij een ander kindje pijn doet? Zou het verbieden en anders gewoon een keertje terug knijpen. Ik weet dat de meeste dat barbaars vinden maar dan weet hij wat hij doet. Je hoef het niet hard te doen maar gewoon laten schrikken.
HIj gaat niet naar PSZ of KDV, wel gaat hij naar een gastouder, waar ook nog andere kindjes zijn. Ik heb haar ook al gevraagd of hij dit misschien van iemand afgekeken heeft, maar dit was niet zo. Wel is het zo dat van baby af aan, Maik door de andere kindjes daar over het hoofdje geaaid werd. Dacht er toen niet verder over na, maar nu ik er zo over nadenk denkt hij misschien wel dat het 'normaal' is om andere kindjes aan het gezicht te zitten. Tja je bedenkt wat.... Natuurlijk verbied ik Maik het en probeer ik er zoveel mogelijk bij te staan als hij naar een ander kindje gaat, om gelijk Maik te te zeggen dat het niet mag en dat het pijn doet etc... Moeilijk hoor.... Verder herkent niemand dit?
misschien wil hij lief doen maar gaat knijpen. Is dan niet zijn bedoeling misschien? Misschien kan je hem leren aaien. Werkte hier bij Erik heel goed. Als ie dan toch wil gaan knijpen dan zeggen : doe maar aaien. lief doen! En dan zelf hem aaien. Zijn handje pakken en dan aai-bewegingen maken bij jou of bij het andere kindje. En als ie dat dan zelf doet dan enorm prijzen! Hier deed ie dat trouwens niet bij andere kindjes dat knijpen maar wel bij mij.