Belgische (52) met 9 kinderen krijgt drieling

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Springmuis, 28 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Belgische (52) met 9 kinderen krijgt drieling

DOORNIK - Een Belgische vrouw van 52 jaar, die al negen kinderen heeft, is in verwachting van een drieling. De vrouw maakte gebruik van een speciale ivf-kliniek voor oudere vrouwen in Barcelona. „Ik was bijna 52, maar ik dacht : nog eentje erbij voordat ik echt te oud ben, dat zou toch fantastisch zijn?”, zegt Marianne Dedessulesmoustier uit Frasnes-lez-Anvaing vrijdag in de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws

De vrouw kon in België sinds 2005 niet meer terecht voor ivf wegens haar leeftijd en haar kindertal. Haar oudste kind is inmiddels 33, haar jongste is twee jaar

2. adi

adi Niet meer actief

wow!!! gefeliciteerd!

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    vind dr niks gefeliciteerd aan..

4. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    ik ook niet!

5. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, je weet niet hoezeer die vrouw naar nog een kindje verlangde, even los van de ethische bezwaren, want die zijn er natuurlijk genoeg.....

6. miffy11

miffy11 Niet meer actief

eehm, zegt de leeftijdsgrens in dr eigen land haar dan niks?

7. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Tja.. vind t wel leuk voor der, maar ik bedoel die leeftijdsgrens is er niet voor niets. Zowel lichamelijk als geestelijk gezien.
    En is het nou echt leuk voor die kinderen om straks door "oma" te worden opgehaald uit school?

Bedoel, als dit haar enige kans was om sowieso kinderen te krijgen dan is 't wat anders.. Maar al 9 kids hebben hmmm...

8. miffy11

miffy11 Niet meer actief

ik vind het trouwens ook wel erg egoistisch, de kans dat minimaal een van deze kindjes niet helemaal gezond ter wereld komt is groot op haar leeftijd.
    maar haar andere 9 kinderen worden er wel de dupe van..

9. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Heftig bericht. Zeker omdat deze mevrouw al 9 kinderen heeft. Haar oudste is 33 verdorie. Dat je een kinderwens blijft houden herken ik wel maar om op je 52 weer moeder te worden vind ik tever gaan.

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

"Voor ik echt te oud ben"?????

had moeder natuur dat al niet beslist dan?

zeer egoistische keuze!!!! kan me heel boos maken om zoiets!

11. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Vreemd hoor. De jongste is 2 en ze kon sinds 2005 al niet meer terecht bij de IVF in belgie? Hoe is die laatste zwangerschap in 2007/8 dan onstaan??

53 en al 9 kinderen, nee ergens is er wat mij betreft een grens overschreden.

12. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    waarschijnlijk dan ook in Spanje..

ik vind het belachelijk... bleh.. kan als geen ander begrijpen dat je echt naar een kindje kan verlangen, maar als je er al 9 hebt.. en dan in de leeftijden van 2 tot 33...
    heb ook zo'n vermoeden dat er meer dan 1 embryootje is terug geplaatst..

13. adi

adi Niet meer actief

sorry hoor, maar hoe zou jij het vinden als iemand dit tegen jou zegt over jouw zwangerschap?

hahaha. goh, met een drieling?

14. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Was sarcastisch bedoeld ;)

15. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Je haalt me de woorden uit de mond. Bah, wat vreselijk egoistisch.

Het zou verboden moeten worden, laten ze die IVF behandelingen doen met jonge, ongewenst kinderloze stellen, die lang op wachtlijsten staan!!!

BAH.

:x

16. Trees

Trees Niet meer actief

Ik vind ook dat ze deze gynaecoloog van mij mogen aanklagen. Deze hoort een vrouw met zo wens tegen zichzelf in bescherming te nemen en psychologische hulp aan te bieden in plaats van meerdere emmies terug te plaatsen.

Zowel voor moeder als de ongeboren babies is dit hartstikke gevaarlijk en nog maar niet te spreken over het feit dat de (jongste) kinderen ook nog hun moeder kunnen kwijtraken!

Ik ben zeer ruimdenkend als het over zulke zaken gaat, maar ik vind dat er hier toch wel een grens is overschreden.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou bijna niemand heeft me gefeliciteerd maar dat terzijde haha..

En op die leeftijd zou je dit ook kunnen verwachten, zou haar liever in dr gezicht zeggen dat ik het een asociale keuze vind op haar leeftijd en met al 9 kinderen nog voor zo'n behandeling te kiezen dan dat ik haar leuk feliciteer terwijl ik achter dr rug om het helemaal niks vind.

18. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Is Spanje trouwens ook geen land waar een abortus nog met tig weken gedaan wordt?

het lijkt getverdemme wel alsof het de normaalste zaak vd wereld is!

19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    zijn weer goed bezig daar in barcelona.

lekker alleen denken aan de centjes ipv aan mensenlevens. 52 is toch echt wel te oud om nog kinderen te nemen en dan ook nog met hulp van een arts. de kans dat deze vrouw met haar leeftijd de zwangerschap uitdraagt is erg klein. een lichaam is op die leeftijd echt niet meer geschikt om een kind te voldragen en zeker niet met een 3ling erin. groot gevaar voor moeder en kind. alsof je een kind zomaar neemt 'we doen er nog eentje". ben blij met je 9 gezonde kinderen. straks zijn die hun moeder kwijt door een lompe arts die besloot deze vrouw te helpen en waarschijnlijk met meer dan een embryo

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg

das niet alleen spanje hoor, hier in nederland mag het ook tot 22 wk na bevruchting. in spanje gebeurt het alleen veel illigaal waardoor het vaker in het nieuwe komt

Deel Deze Pagina