Kort en onrustig drinken, wat moet ik hiermee?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Jennifer0306, 4 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Hallo iedereen,

Ik heb een vraag omtrent mijn inmiddels bijna zes weken oude dochtertje.
    Zij drinkt de laatste dagen slecht. Ongeveer 4 minuten en dan 1 kant. Ze komt dan ook niet eerder voor een voeding en als ik het zelf aanbied wil ze niet.

Nu is het zo dat ik het idee heb dat ik redelijk veel melk heb/had. Wat mij dit idee geeft is:
    - sterke toeschietreflex (laat ik vaak weglopen in een hydrofiel maar ook daarna regelmatig verslikken)
    - veel kramp
    - 1 borst per keer drinken en het daar dan 3 uur op uit kunnen houden
    - die ene borst maar kort drinken (vroeger ongeveer 7 min, nu 4 minuten)
    - zo nu en dan groene poep, nu al weer een weekje niet

Ik bied altijd de andere borst aan maar vaak zuigt ze eraan en laat ze los zodra er melk komt. Ik probeer haar dan nog eens de eerste kant aan te leggen om te kijken of ze misschien een wat langzamere toestroom melk wil maar ook dan is het zodra de melk komt laat ze los.

Ze zuigt echter dan soms nog wel op haar handjes. Als ik haar dan weer probeer aan te leggen laat ze weer boos los als er melk toeschiet. Een speen wil ze niet, ik heb dit geprobeerd omdat het leek dat haar zuigbehoefte na 4-7 min aan 1 borst nog niet volbracht leek. En het leek geen honger want ze laat tenslotte een aantal keer los zodra er melk komt.

Mijn vraag is eigenlijk of het erg is dat zij maar zo kort drinkt en dan ook
    Nog eens maar 1 borst per keer vaak. Mijn borst waaruit ze gedronken heeft voelt meestal wel soepel nadat ze gedronken heeft. Ik heb ook een keer 5 minuten gekolfd toen had ik 60cc uit 1 borst.

Wat doe ik dan met de andere borst als ze die niet drinkt? Moet ik die kolven of kan de andere borst het qua productie aan om soms 5/6 uur niet ge'leegd' te worden?

Aan de ene kant komt ze tot nu toe redelijk aan maar de laatste dagen wel een stuk minder. Soms denk ik; misschien heb ik gewoon een hele effectieve snelle drinker. Maar als ik hoor over kindjes die 20'min drinken en dan soms nog 10 min een andere kant dan maakt dat mij wel eens onzeker.

Ze drinkt ongeveer meestal 7/8/9voedingen per dag volledig op verzoek waarvan 2/3 s nachts. Volledig op haar verzoek.

Kan dit korte drinken ook bij keelpijn horen? We zijn allemaal een beetje grieperig geweest en het is best mogelijk dat zij ook
    Keelpijn heeft.

2. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Je verhaal lijkt wel op hoe het bij mij ging... ik zit ook ruim in de melk en voed al sinds de kraamweek maar 1 borst per keer. Hij had die weken heel erg veel krampjes, spuugde af en toe flink terug, verslikken met drinken. Veel clusteren. Veel plassen en heel hard groeien, was in 6 weken 2 kg gegroeid. Toen met 6 weken begon hij ineens te protesteren na een aantal minuten aan de borst, ook na opnieuw aanleggen, hij wou duidelijk geen melk meer. Toen pink gegeven en kort daarna speentje, hij accepteerde dat wel, duidelijk nog veel zuigbehoefte. Maar bij mij wordt niet genoeg aan zijn zuigbehoefte voldaan, omdat er melk blijft komen en zo snel dat hij in 5 minuten genoeg heeft. Maar dan dus nog veel zuigbehoefte.
    Misschien kun je ander merk speentje proberen? Of je pink? Ik had avent uit blije doos, die wou hij wel, maar die van bibi niet. Inmiddels gaat hij over op duimpje, die is lekkerder schijnbaar ;)
    Hij had hier ook een groeidip met 6 weken, omdat hij toen meer wou zuigen en minder drinken. Maar daarvoor groeide hij zo hard dat dat geen probleem was.
    Zoon drinkt nog steeds maar 1 borst en rond de 5 min per keer en is verder tevreden, groeit ook prima. Verslikt zich niet meer nu. Als je dochter met die paar minuten tevreden is en genoeg plast heeft ze er denk ik genoeg aan. Ik zou niet de andere kant kolven, dan stimuleer je nog meer. Ik doe dat alleen af en toe om voorraadje in vriezer op te bouwen.
    Drinkt ze de eerste paar minuten wel goed en rustig? Dan lijkt me niet dat het van keelpijn is...

Deel Deze Pagina