Tot wanneer baby afdrogen met hydrofiel luier?

Discussion in 'Verzorging' started by Lichtroze, Jul 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

Apr 22, 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Onze kraamhulp heeft ons geleerd dl na het badje af te drogen met een hydrofiel luier. Dit doen we nog steeds, maar ik vraag me af wanneer je overstapt op gewoon handdoeken? Of is dit nu een hele stomme vraag haha :). We gaan morgen op vakantie en ik vraag me dus af of ik die hele stapel hydrofieldoeken moet meenemen of dat een badhanddoek inmiddels voldoende is.

2. Hoek

Hoek Actief lid

Dec 11, 2013
    442
    0
    0
    Heel toevallig vertelde mijn moeder vandaag dat ze bij mn broer en mij heel labg gebruikt heeft. Tot een jaar of 8. Ze vond t ideale doeken.

3. gitta

gitta Fanatiek lid

Oct 22, 2013
    2,625
    427
    83
    Ik zou met vier maanden nog geen gewone handdoek gebruiken, denk dat je dan snel iets mist en dat je smetplekjes krijgt. Hier heb ik ze gebruikt tot dochter zeker tweeënhalf was, vond ze zo handig!

4. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Mijn dochter is net twee en ik gebruik ze nog steeds. Een paar hydrofielen nemen veel minder plaats in dan een badhandoek en ze zijn veel sneller droog.

5. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gebruik ik nu een tijdje allebei; na het badderen wikkel ik haar in een gewone handdoek en vervolgens droog ik haar met een hydrofiel goed af. Ze is nu bijna 2,5 ;)

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,613
    1,155
    113
    mijn zoontje word in september 2 en ik gebruik ze ook nog altijd! na het bad doe ik hem zn badjasje aan en dan naar zijn kamer en op de commode afdrogen en aankleden.
    zeker met 4 maanden heb je nog wel veel plooien die je met een hydrofiel veel beter droog krijgt dan met een dikke handdoek.

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik gebruik ze voor de oudste, die ruim 2 is, nog steeds. Vind ze ideaal en ze nemen lekker weinig ruimte in in de was.

8. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

Apr 22, 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja voor de plooien zijn ze echt fijn! Bij het hotel hebben ze handdoeken, dus vandaar. Maar ach, ik prop zo dan toch nog ff wat doeken in de tas :p

9. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

Feb 17, 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik heb ze tot voor kort altijd gebruikt nu pak ik steeds vaker een zachte handdoek.

10. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    Hier gebruik ik ze nog steeds voor beide

11. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik gebruik ze eigenlijk niet meer om haar af te drogen. Heb van die badcapes en ik heb zelf een badjas aan. Ik doe haar in de badkamer in bad en als ik haar eruit haal hou ik haar tegen me aan en heeft ze de badcape om. Dan is ze al grotendeels droog. Op het aankleedkussen springt ze zo heen en weer dat het laatste beetje al droogt aan de lucht :p. Nu moet ik wel zeggen dat dochter weinig babyvet heeft en dus weinig plooien. Tussen haar tenen kom ik ook prima met de badcape en dr nekje en oksels dep ik met de badcape. Geeft echt nooit problemen, tot nu toe dan he ;).

12. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Hmm ik heb blijkbaar iets gemist, want ik heb mijn dochter altijd afgedroogd met een gewone handdoek :) En tegenwoordig sprint ze direct weg als ik haar uit bad til, dus nu droogt ze gewoon aan de lucht.

13. pearls

pearls Bekend lid

Nov 29, 2012
    656
    0
    16
    Ik vind ze ideaal en gebruik ze nog veel voor beide. Scheelt ook weer van die grote handdoeken in de wasmachine! En voor de plooien is het echt fijner.

14. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

Jun 5, 2011
    1,180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Ik doe haar na t badje een badcape om om haar t grootste gedeelte droog en warm te maken, en daarna gebruik ik een hydrofiel luier om alle plooien etc goed af te drogen, vind ik veel fijner

15. fayenne

fayenne Bekend lid

Sep 3, 2013
    935
    0
    0
    NULL
    heb het tot hun 2de jaar gedaan.
    ze hadden nogal veel plooien en dan kon ik met die hydrofiele doeken lekker makkelijk droog maken.

16. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Hier is mijn zoon 1 en gebruik ze nog steeds. Fijner voor de plooien en heb het gevoel dat het beter absorbeert.

17. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,310
    0
    0

Dit dus :D

18. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik zou nu écht nog niet zonder hydrofiel kunnen! Voor alle plooitjes etc. heb ik nog steeds een hydrofiel nodig. Daar kan een gewone handdoek nog niet komen...

19. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ik ook nog ideale dingen

20. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Oudste onder douche ff globaal met een handdoek maar ook altijd op het kussen nog met een hydrofiel na.
    Jongste sowieso met zn dunne huidje.

Share This Page