Help, mijn peuter kleeft zich uit in bed! :(

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Ecosa, Aug 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    2,397
    1
    0
    #1 Ecosa, Aug 23, 2010
    Last edited: Aug 23, 2010
    Mijn dochtertje van 3 heeft de laatste tijd een rare gewoontje ontwikkeld; ze kleedt zich uit in bed. :( Voornamelijk het middagslaapje is een ramp; meestal komt ze naakt het bed weer uit. Op zich geen ramp, ik kon er op zich wel om lachen, maar sinds 2 dagen gaat de luier dus ook uit! Vandaag was het tijdens het middagslaapje dus al raak; was ze poedelnaakt in slaap gevallen en werd ze doorweekt wakker; tja ze is nog niet zindelijk in d'r slaap :( Ik werd heel kwaad :(, en heb haar meerdere malen gezegd dat ze zich NIET meer mag uitkleden, maar vanavond was het dus weer raak... De pyjamabroek was al uit toen ik ging kijken. Ppfff..

Ik snap het niet, waarom zou je je in bed uit willen kleden als peuter zijnde?! En hoe krijg ik haar van deze gewoonte af?! Iemand ervaring en/of een tip?!

2. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    nope...gewoon blijven herhalen dat het niet mag...

bloot naar bed brengen alleen pamper aan... en dan de pamper achterstevoren doen... Of een broekje en het potje bij het bed zetten...

Denk dat het een fase is, hoor het wel vaker helaas...lullig maar enkel nat is dan nog een heeeeel fijn iets om s'ochtends te vinden ;)

Het gaat ook weer over, zogauw ze zindelijk worden overdag is het meestal snachts ook snel gedaan..misschien nu wel sneller omdat ze het vervelend vind om nat wakker te worden.

(zoek eens op het forum hier, heb er wel meer topics over langs zien komen laatste tijd..misschien heb je er wat aan!!)

succes!

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    van die hele pyama's aanschaffen? en dan de knoopjes op de rug

4. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,025
    901
    113
    mijn zoontje doet precies hetzelfde, maar is gelukkig wel zindelijk...

hij trekt alles uit, dekbed van zich af en gaat open en bloot liggen slapen ;)

Toen hij nog niet zindelijk was, deed ik hem een slaapzak aan, met de rits op z'n rug en dan ook nog binnenste buiten, zodat het lipje van de rits dus aan de binnenkant kwam te zitten.

5. Alita

Alita Niet meer actief

hier doet dochter het ook maar gelukkig niet de luier...

6. miffy11

miffy11 Niet meer actief

herkenbaar.. wat hier helpt: luier achterstevoren, en slaapzak ook!!

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Er is maar één reden waarom kinderen dit doen: omdat ze het KUNNEN! Kick krijgt zijn slaapzak achterstevoren (en indien nodig ook binnenstebuiten) aan om dit te voorkomen. Tja, het is niet anders.

8. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Jan 1, 2008
    4,557
    0
    0
    Mijn meisjes
    Hellevoetsluis
    Herkenbaar!
    Lisa krijgt dr luier en slaapzak achterste voren ook allebei gewoon uit.
    Dus ik tape dr luier nu elke x vast :D

9. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    mijn zoontje smeerde dan ook nog eens zn bed onder met poep.

inderdaad pyjama achterstevoren!!! en luier ook,ja goed idee!

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

binnenstebuiten is hier de oplossing

EN we werken nu met een stickerposter. Lief slapen (oftewel niet je luier uittrekken etc) krijg je een sticker. Werkt als een dolle. Inmiddels heeft hij zijn slaapzak alleen nog achterstevoren aan...

11. tulip

tulip Niet meer actief

wat een boefies allemaal, heb ik dan zo'n deuzig kind???:p Die gaat nog niet eens staan in bed. Maar ik onthoud de tips, want ze zullen vast van pas komen ooit.

12. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Jan 1, 2008
    4,557
    0
    0
    Mijn meisjes
    Hellevoetsluis
    Hier niet, en ze slaapt nu in een peuterbedje dus wil dr niet meer in een slaapzak.
    Lisa heeft ook meerdere xen dr bedje met poep behandeld...

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Willen? Hier gebeurt het gewoon.. meneertje heeft hierin echt niets te willen en ligt ook in peuterbed.

14. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

Dec 23, 2009
    1,000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier deed dochtertje het ook wel eens. Tot ze eens een poepbroek had en daar schrok ze zo van dat ze het nooit meer heeft gedaan ze was toen helemaal in paniek.
    Denk dat het op den duur vanzwlf wel stopt.

15. arve

arve Actief lid

Jul 5, 2007
    327
    0
    0
    zuid-holland

Hier idem....todat ze zoiets had van ja daggggg mij te warm. Nu houdt ze tot nu toe alles aan...niet te hard roepen hé ;)

16. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Hier was het vanmorgen ook raak.
    Trots vertelde hij me dat hij zijn broekje en luier had uitgedaan. En hij had in een hoekje staan plassen.
    Ik kon er niet boos om worden eigenlijk. Tis smerig ja. Heb het opgeruimd en moest stiekem een beetje gniffelen (heb me omgedraaid hoor :p) Hij wil t liefst alles zelf doen. Dus ik heb het potje terug op zijn kamer gezet en gezegd dat hij dan maar op t potje moet plassen.
    Verder komt hij zn bed eigenlijk niet echt uit. Behalve als hij vind dat de wasmand leeg moet. Dan gaat hij verzamelen.

Share This Page