Babykamer: kleuren muur?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Tuttebell, 24 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Hallo meiden,

Ik heb even een vraagje. Binnenkort komt de babykamer al en uiteraard weet ik dan nog niet wat het word. De babykamer is van Interbaby, wit met grijs dus. (Commode, ledikant en Kledingkast) Nu hangt er al een grijs rolgordijn en verder zijn alle muren wit.

Eerst dacht ik: Jongen = Licht blauwe muren, blauw knuffeltje, blauwe gordijntjes, blauwe lamp... etc.! Meisje = Licht roze muren, donker roze gordijnen, roze knuffeltje... etc.!

Nu vraag ik me af of de kamer dan niet TE blauw of TE roze zal gaan worden, het moet immers niet op je af komen, maar gewoon mooi staan. Het is een zeer kleine kamer, dat is misschien ook wel belangrijk om even te weten.

Nu bedacht ik me vanmorgen om de muren heel licht grijs te doen en dan alles afwerken met blauw voor een jongen en roze voor een meisje.

Wat zouden jullie doen?! Wel de muren de kleur van het geslacht (roze/Blauw) of het wat rustiger houden en dan licht grijs doen en dan alles afwerken met roze/blauw?

Ik ben al op internet naar kamertjes gaan kijken om ideetjes op te doen, maar ben ook wel benieuwd naar jullie mening!

Grtz, Lovefilu

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou zelf 1 of 2 muren een kleurtje geven en de andere 2 wit houden. Zo kan je bv de muur waar het bedje en het raam zitten kleuren en de muur van de deur en de andere wit houden bv. Grijs zou ik niet zo snel doen.

Edit; niet omdat grijs donkerder hoeft te lijken, beneden hebben wij ook heeeel licht grijze muren, maar als je graag een kleurtje wilt, dan zou ik niet voor grijs gaan.

3. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Hoi,

Als jij zegt dat de kamer niet zo groot is, zou ik het inderdaad licht houden en dan één muur een kleurtje (grijs) geven. Als basis zou ik dan de rest wit houden en aankleden met gekleurde accessoires.

Wij hebben 3 muren in de babykamer grijs gemaakt en de muur van het raam wit. Rolgordijn is ook wit.

De meubeltjes zijn wit en het beddengoed wordt grijs en wit.

Omdat we weten dat we een jongetje krijgen, komen we aquablauwe gordijnen en verder ook nog wat accessoires in die kleur. Dat vinden wij wat kleur betreft genoeg.

Maar doe vooral wat je zelf mooi vindt. Ook is er hier op het forum een topic waar je je babykamer kunt showen, misschien kun je daar eens kijken en ideeën op doen.

Succes ermee!

4. Babsies

Babsies Bekend lid

16 mrt 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook een heel klein kamertje met witte meubeltjes. We hebben twee muren geschilderd, ene lila en andere paars en de andere 2 wit. Ik vind het absoluut niet te druk, zeker niet met de witte meubels erbij. Maarja, wij houden ook wel van een beetje kleur. Denk dus ook dat het smaakbepalend is. Maar mijn mening is: 1 of 2 muren in roze of blauw moet zeker kunnen!
    Veel plezier met inrichten :D

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.208
    35.944
    113
    Wij hebben 1 muur lichtgrijs, 1 muur lichtblauw en de rest wit. De aankleding wordt wit met lichtblauw, maar hier wordt het dus een jongetje. Ik heb voor toile du joey van cotton baby gekozen voor de aankleding, wit met lichtblauwe. Lijkt erg mooi bij de lichtblauwe muur. (Heb wel de stof gekocht en alles zelf genaaid, want vind het behoorlijk duur).

6. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze kinderkamer is ook vrij klein, en wat wij hebben gedaan is één muur blauw geverfd, de tegenovergestelde muur en het korte stukje wit gedaan :) Veel minder druk, lijkt zelfs groter dan toen ze helemaal wit was. Is echt leuk geworden.

En nee we weten nog niet wat het wordt, maar ik ben geen fan van roze :p

7. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.057
    2.555
    113
    Limburg
    Wij hebben ook wit-grijze meubeltjes en hebben 1 muur blauw geverfd. De andere 3 muren zouden eigenlijk heel licht grijs moeten zijn, maar eenmaal op de muur bleek het heel licht blauw te zijn. Maar gelukkig niet zo dat het blauw teveel overheerst ofzo. Kamer is redelijk groot.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik zou voor één muur in een kleur gaan en de rest wit.

De oudste had een kleinere kamer toen ze baby was. Eén muur was roze, de andere drie wit. De accessoires waren fuchsia.

Licht grijs met licht roze of licht blauw vind ik ook super mooi! :)

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik zit er ook een beetje mee.. Welke kleuren etc..
    Ik vind zelf een bruin tint met lichtblauw wel wat hebben. Maar er wordt ook een gave muurschildering gemaakt dus ik weet niet precies..
    De muurschilderes komt maandag dus dan overleg ik het.

Grijs met blauw vind ik wel kunnen met roze vind ik persoonlijk minder (de muren combi s dan )

10. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Wij hebben 1 muur zilvergrijs en de rest is wit. Verder hebben we de kamer aangekleed met roze. Onze meubeltjes zijn ook wit.
    Hadden we een jongetje gekregen hadden we precies hetzelfde gedaan, alleen dan natuurlijk de aankleding van de kamer met blauw.

11. Blays

Blays Niet meer actief

Wij hebben ook een redelijk kleine kamer, en wij hebben bruine meubels. We hebben 1 muur helderblauw en de rest is wit.
    Verder gewoon veel gekleurde accessoires zoals blauw/witte gordijnen, wit rolgordijn, blauwe mandjes etc.

12. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Allemaal ontzettend bedankt voor jullie reacties! Dat brengt me op ideetjes en zet me even tot denken aan,dus bedankt!

Ik heb trouwens 3 muren, want bij de andere muur zit over heel de muur een raam! Die hoef ik dus niet te schilderen en dan nog bij de kleinste muur van die drie een deur ...! Ik weet nog niet hoe ik het ga doen .. misschien anders toch eerst het geslacht afwachten en dan beslissen? Van de week sowieso even naar de bouwmarkt, inspiratie opdoen over alle kleuren, haha!

Bedankt voor de tip omtrent het babykamer-topic, ik zal die nog eens een aantal keer bekijken!

13. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    ik zelf heb niet gekozen voor kleuren van het geslacht.
    wij wisten ook niet wat het zou worden al had ik wel sterk de indruk dat het een meisje zou zijn. (en dat is ze ook)

wij hebben de grote muur grijs onder met geel er boven. is een hele zonnige kamer en zo fleurt het nog meer op. ze is ons zonnetje in huis. vind geel met grijs ook een mooie combinatie de rest van de kamer is wit

14. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Onze kamer is straks de kinderkamer, de baby komt bij zijn grote broer te liggen.

Het was limoen groen, we hebben het nu helemaal wit gemaakt, maar 1 muur hebben we carribean geverfd. Een soort menging van groen en aquablauw.

De kamer is 4 bij 4,5, dus qua oppervlakte ruim genoeg, alleen hebben we een schuin dak zonder raam erin, wat het nogal donker kan maken. Nu we die kant helemaal wit gemaakt hebben, is het een stuk lichter.

15. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Hier ook maar 3 muren, waarvan in 1 de deur.. klein kamertje dus.
    Wij wisten het geslacht van tevoren wel, maar hebben de grootste muur oranje gemaakt, de rest wit.
    Witte meubels, en oranje klamboe boven bedje.
    We hebben een jochie, en zijn gek van voetbal, dus hebben dr nu een voetbal kamer van gemaakt ;)
    Dus ja, ik zou de kleuren op de muren neutraal houden, en dan met spulletjes een meisje/jongens kamer er van maken.

16. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    Met drie muren is het wel mooi om 1 muur, bijvoorbeeld de grootste, in een leuke kleur te doen en de rest rustig te houden. Voor de rest sluit ik me aan bij de anderen ;)

Wij waren er al snel uit: de kleuren worden gebroken wit en de twee kortste muren (zitten ook tegenover elkaar) worden lila. De deur en het raamkozijn wordt geel. Dat is het nu ook al, dus het schilderen is alleen maar zo om het weer even lekker fris te laten lijken. Nu krijgen we een meisje, dus kan het sowieso, maar bij een jongen had het ook prima gekund.

Er komen nieuwe gordijntjes, waarschijnlijk wit met lila of wit met geel. De plafondlamp wordt geel. De meubeltjes moeten ook nog geschilderd worden, daar moeten we nog even kleuren voor uitkiezen. En mijn schoonmoeder gaat op de muur een muurschildering van Bambi en Stampertje maken. En verder veel kleur via accessoires denk ik, t moet ook niet te druk worden.

17. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    wij hebben ook een kamertje met grijs en wit, 1 muur hebben we licht grijs geverfd.
    verder zit er in het rolgordijn een klein beetje roze en roze accessoires zoals de deken, en opbergmandjes.

18. zoe85

zoe85 Bekend lid

20 aug 2010
    505
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een zeer kleine kamer dus 1 muur lila/paars met zilveren vlinders en een zilveren vaan de rest van de muren zijn wit. De bestaande balk en de balken obder het raam en de omlijsting van het raam zijn zilver. Witte meubels en verder aangekleed met roze

19. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Wij hebben alle muren wit en gaan het opleuken met grote muur stickers. Kleur in de kamer is belangrijk :).
    Ook hier wit grijze meubels ook van interbaby.

20. Kaas

Kaas Bekend lid

6 okt 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb een hele kleine kamer en daarvan is een muur taupe en de andere 'krijt'. De meubeltjes zijn hoogglans wit met taupe-achtig hout. Ik heb de accesoires in fuchsia, mocht het een jongen geworden zijn, dan hadden we gekozen voor accesoires in aquablauw.

Deel Deze Pagina