Wij zijn al druk aan het nadenken over de babykamer. Het kamertje wat wij willen gebruiken is iets meer dan 4m2. Nu was ik op zoek naar een aantal voorbeelden. Op internet wel een paar gevonden maar is dan lastig in te schatten hoe groot het kamertje echt is. Op foto lijkt de kamer namelijk groter. Nu was ik benieuwd of jullie eventueel voorbeelden hebben van een kleine kamer. Wij hebben bij een kamertje waarschijnlijk alleen plaats voor een bedje en commode. Tenzij jullie nog goede tips hebben.
Eventueel kan je kijken naar een bedje met commode in een om ruimte te besparen. Maar ligt er aan hoe de kamer er uitziet.
Eventueel alleen ledikantje en commode (met een plank erboven) en wat kleine assesoires en de kleertjes in een kast in een andere kamer? Of een plank gebruiken van je eigen kledingkast. Ik zou niet weten hoe je anders in 4m2 alles kwijt kunt en je kont nog wilt kunnen keren.
Misschien een bedje en een commode met lades? Daarin kun je dan in elk geval de hydrofielen, spuugdoekjes, rompertjes etc kwijt. En als je ruime lades hebt misschien ook nog wel de kleertjes in de maat die je op dat moment gebruikt.
Wij hebben wel iets groter kamertje denk ik (hoewel?) We hebben een ledikantje en commode. Hebben op een andere kamer nog een kast, maar die gebruiken we eigenlijk niet (liggen alleen wat kleertjes in die dl nog niet past). In een grote commode pas veel hoor. Wij hebben op plank boven de commode nog twee mandjes staan, één met sokjes erin en de andere met spuugdoekjes.
Toch kon ik in 2 bij 2 de commode kast en ledikant kwijt. Ik had aan 1 muur commode staan en ledikant met z'n hoofdeind tegen de muur. Aan de andere kant stond versprongen de linnenkast. Inmiddels zijn we verhuisd en heeft zoon een veel ruimere kamer. Wel is er veel (optische) ruimte te winnen door fijne meubels te nemen ipv grove blokkerige meubels.
Wij hebben zelf ook een grote kast waar eventueel ook nog iets in zou passen. We dachten zelf aan een ledikant en een commode met grote lades en een plank boven de commode. @Suusjeuh heb je eventueel een foto voor mij om te kijken hoe het er dan in staat? Wij willen wel graag witte meubels om het groter te laten lijken. De kamer is 2,75 * 1.75 (l*b) Naast de deur nog 90cm over en bij het raam 75 cm.
Lees even mee wij hebben ook een klein kamertje. Vind een combi ledikant wel mooi dus die optie is er voor ons.
Hier wel een grotere kamer, maar meteen onder het schuine dak. Dus netto ook niet veel ruimte over. Hier alleen een ledikantje en een grote commode. Heb de hydrofielen in de douche in een kast en de spuugdoekjes (nu) beneden in een lade. Ik snap niet zo goed waarom die boven moeten blijven. Daar gebruik ik ze toch niet meer. Toen onze zoon kleiner was, waren de kleertjes dat ook en dus pasten ze toen mooi in de commode erbij. Ik heb er al zijn kleertjes in, schoon beddengoed en slaapzakken. Hebben de Bopita Cobi serie. Dus een commode met drie lades en een kastje met twee planken. En nog veel ruimte over. Hebben wel het dubbele plankje boven de commode. Dus die met het plankje en de knoppen zeg maar. Luiers staan in een mandje op de commode. En het pak naast de commode op de grond.
Wij hebben een verzorgingstafel, die heb je ook bij de ikea. Nemen niet zo veel ruimte in beslag. Wij hebben die van Childwood en zetten we in de hoek tegen het bedje aan en een ikea (stuva) kast, ideaal!
Wij hebben ook een klein kamertje 3x2 en ik wist ook niet goed waar ik alles kwijt moest. Onze oudste dochter heeft juist een grote kamer. Uiteindelijk besloten haar in de kleine kamer te leggen en baby komt in haar "oude" kamer inclusief de meubels die we al hebben. Bij de babydump hebben ze een klein kamertje te koop staan. Is voor ons een optie geweest maar uiteindelijk bovenstaande oplossing gevonden. Wellicht is het wat voor jullie. Commode is kleiner dan normaal, zelfde geldt voor de kast. Ledikant is altijd zelfde maat dus hier kan je niks op winnen. Ben benieuwd hoe jullie het oplossen. Ledikant 60 x 120 - Commode 88x92x56 - Hanglegkast 94x167x57, serie Marseille, merk twf, 599,-
Baby 2 komt ook in een klein kamertje waar ook nog een schuin dak in zit. Waarschijnlijk maken of kopen we een wandcommode. Misschien vind je dat handig?
Dat is ook mooi polkadotjes! Maar waar laatje dan alle andere spulletjes? Kleding enzo? Of wil je alle per keer klaarleggen voordat je gaat verschonen of omkleden? Is geen aanval, maar daadwerkelijk benieuwd. Ben nu blij dat alles binnen handbereik ligt en ik niet telkens heen en weer hoef te lopen.
Dat is ook waar ik benieuwd naar ben! Vandaar dat wij ook echt naar een ledikant en commode kijken. Misschien zelfs een iets grotere commode zodat we geen kleding kast nodig zijn. Verder gewoon druk aan het nadenken hoe we de spullen erin kunnen plaatsen zodat het toch nog ruimtelijk lijkt.
Hihi zie het totaal niet aanvallend Voor alle kleding zou ik nog een kleine kledingkast neerzetten. Bij mijn dochter naast de commode heb ik een klein wandkapstokje waar je bijv de slaapzak/pyjama/kleding setje aan kunt hangen. kapstokje dieren Verder zijn er nog luierhouders die je er naast kun bevestigen aan de muur. Dat hadden wij op het kdv waar ik werkte. Echt ideaal. RÅSKOG Roltafel - IKEA Dit leek mij ook wel handig voor alle producten/luiers. In iedergeval makkelijk te verplaatsen door de wieltjes. En als je toch alles bij elkaar wilt zou ik kijken of deze eventueel in de kamer past. HEMNES Ladekast 8 lades - wit - IKEA erg groot vergeleken met de standaard commodes. Hier past bij mij echt alles in. ( commode+kledingkast van mijn dochter)
Dittrouwens een foto van de commode van mijn dochter (let er op de kamer is echt belachelijk groot maar het gaat even om het idee) de kledingkast was gewoon leeg Links zat alle kleding en rechts de luiers/hydrofielen/Spuugdoekjes/beddengoed
Wij hebben ook een klein kamertje, 1,60x3, maar wel met een inbouwkast... Wat misschien een handige tip is is om kranten op de vloer te leggen in de afmetingen van de meubeltjes die je zou willen. Dat maakt het iets makkelijker om je voor te stellen hoeveel ruimte je nog over hebt en hoe je het optimaal kan indelen.