XXL airfryer, is het wat?

Discussie in 'De lounge' gestart door brownielover, 27 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.977
    17.016
    113
    Vrouw
    #21 Spectre, 27 sep 2022
    Laatst bewerkt: 27 sep 2022
    Wij hebben de airfryer XXL. Het werkt prima en snel. Maar vind het schoonmaken toch tegenvallen. Ondanks dat we hem na ieder gebruik reinigen, blijft er toch aangekoekt vet achter wat niet meer makkelijk schoon te krijgen is. De accessoires die je kunt bestellen/vervangen vind ik erg duur bij Philips. Friet uit de airfryer vinden wij niet lekker, maar we gebruiken hem wel veel voor aardappelkroketjes, kippenvleugels, afbakbroodjes etc.
     
  2. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.458
    2.152
    113
    Oké duidelijk, het is dus sneller. Alhoewel ik de oven toch vooral vaak gebruik voor grotere dingen zoals een grote schaal lasagne of 4 diepvruespizza's of 2 grote plaatpizza's tegelijk gebruik. Dat lijkt me niet in de airfryer te passen, zelfs niet in een XXL.

    Maar voor frietjes enzo ga ik er toch eens over nadenken. Nadeel aan de frituurpan vind ik vooral de geur. In de open keuken zet ik hem zeker niet. 's Zomers kan hij nog buiten maar 's winters moet hij in de garage en als ik dan nog was in de droger moet doen in de bijkeuken, kan dat niet want dan gaat die stinken. Niet handig dus. En het schoonmaken is ook geen hobby.
     
  3. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.317
    810
    113
    Hier is mijn man de directeur over de airfryer. Hij maakt er van alles in; beenham, vis, kipfluifjes, snacks, friet, maar ook broodjes, cake, cupcakes.
    Even snel een appelflap of worstenbroodje opwarmen.
    Wat ik heel lekker vind uit de af is shoarma. Dat komt zo vet uit de pan, maar uit de af is het helemaal niet zo vet.
     
  4. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    2.987
    663
    113
    Zo te lezen ben ik de enige die juist helemaal niet enthousiast is, maar ik krijg er helemaal niks lekker krokant uit..
     
  5. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    ik ook niet, vind het een ramp met schoonmaken en ik vind hem ook nog stinken. De frietjes bij de patatzaak vind ik ook lekkerder.
    Het enige wat lukt zijn de bitterballen.
     
  6. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.990
    2.471
    113
    Vrouw
    NB
    Bitterballen en kroketten zijn juist het enige wat ik niet lekker vind uit de airfryer :roflmao:
     
  7. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Hé ik ben geen kookwonder hè. dus die bitterballen is al heel wat.
     
  8. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.990
    2.471
    113
    Vrouw
    NB
    Ja precies ik vind het knap , bij mij zijn het net deegballen, ik krijg de korst nooit knapperig.
     
  9. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.008
    5.148
    113
    Wij hebben er geen, we eten amper friet en snacks en de andere dingen die je er in kan maken, kunnen bv ook prima in de oven (friet en snacks ook) of in een pan - en een oven en pannen heb ik al. Mijn ouders hebben er wel een, maar ik vind ‘t maar een groot ding - zonde van de ruimte en het geld.
     
    Vogelinnetje vindt dit leuk.
  10. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Heel eerlijk patat uit de frituurpan is vele malen lekkerder.

    Hij is super snel op temperatuur. Alles gaat er ook korter in dan voorgeschreven ( behalve patatjes)

    Laatst wel een cake gemaakt. We hebben geen philips maar heb een kleine bakvorm van de hema gebruikt.

    Voor broodjes ideaal. Kip krijg je er lekker mals uit. Zeker als je hem eerst een korstje geeft.

    Wij hebben bewust gekozen voor een ander merk. Wij vonden philips echt duur.

    Voor echte maaltijden gebruiken we eerder de slowcooker.

    Beide dingen zijn fijn voor erbij.

    De oven gebruiken wij voornamelijk voor brood bakken. Eigen gemaakte pizza's en taart.
     
    nijn37 vindt dit leuk.
  11. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Haha dat is het enige wat ik denk dat lukt goed. Hier komen zecer krokant uit en smaakvol. Overigens de oven bitterballen en kroketten van de aldi. Nog nergens betere gevonden.:roflmao:
     
  12. Kanarie

    Kanarie Fanatiek lid

    14 mrt 2014
    1.513
    1.555
    113
    Zuid-Holland
    Oh dan de slavinken uit de airfryer! Heerlijk!
    Ook de speklappen, beenham, shoarma, afbakbroodjes, tomaatjes en aubergine en paprika zwart roosteren.
    Patat doen we er niet in, maar snacks wel.

    Wij gebruiken het als een mini-oven, zo'n 2x per week. We hebben een Philips XL
     
  13. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Oeps, hoort de korst knapperig te zijn?

    (Grapje)
     
    Neskio vindt dit leuk.
  14. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Ik heb geen airfryer en dat heeft een reden.
    Regelmatig bij iemand gegeten die er wel 1 heeft, en ik vind frituur (friet en snacks) werkelijk niet te vreten eruit. Geef me dan maar een boterham.
     
    nijn37 vindt dit leuk.
  15. DisneyMama

    DisneyMama Bekend lid

    7 nov 2013
    726
    371
    63
    Hier een grote airfryer van tefal met grill en stoomfunctie. Vind het ideaal, ook het stomen trouwens.
    Gebruik hem bijna dagelijks..
    Met mijn multi cooker heb ik bijna het gasfornuis niet meer nodig..
     
  16. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Verse friet uit supermarkt al geprobeerd?
    En schoonmaken:
    Als hij nog warm is kokend water met wat afwasmiddel erin doen. Even paar minuten weken, borstel erdoor en klaar.
    Airfryer zelf op z'n kop zetten op een doek. Ook wanneer hij nog warm is. Vochtig doekje of borsteltje langs de bovenkant/verwarmingselement en klaar
     
  17. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.640
    2.375
    113
    Vrouw
    Hoe doe je kokend water erin? met een spray?
     
  18. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Wij gebruiken hem echt heel veel.
    Met name om even snel eten te maken voor de jongens (Man is laat thuis van werk, dus zij eten eerder dan wij).
    Vind patat, frikadellen, kipnuggets ed prima te eten uit de af.
    Voor kaassoufle's en kroketten slinger ik wel de frituurpan aan, veel lekkerder!

    We bakken er ook broodjes ed in, echt ideaal. Is zo klaar.
     
  19. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.977
    17.016
    113
    Vrouw
    Ja hebben alle soorten friet al geprobeerd, maar friet uit de frituurpan heeft onze voorkeur. Aardappel roosjes en kroketjes bakken we wel in de airfryer.
     
  20. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.977
    17.016
    113
    Vrouw
    Je kunt ook niet keihard gaan schrobben vanwege de anti aanbaklaag, dusja het schoonmaken vind ik wel een ding. We hebben al eens het mandje vervangen, maar het gaasje moet ook weer apart gekocht worden. De pan vind ik helemaal belachelijk duur: €70 !
     

Deel Deze Pagina