Niet serieus genomen door artsen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yggem, 8 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yggem

Yggem Lid

8 mrt 2014
    18
    0
    0
    Teamleider AH
    Lieve mede-mama's of papa's.
    Sinds 8 weken zijn wij trotse ouders van een zoon. Dat een baby erbij een grote verandering is, zijn we inmiddels wel achter. Maar we denken nu echt gek te gaan worden. Het mannetje huilt bijna iedere minuut dat hij wakker is, behalve tijdens voedingen. Hij heeft last van de volgende klachten:

Spugen: en niet zo zuinig. 4 keer per dag omkleden is niks. Bij elke voeding zitten we paraat met 2 hydrofielluiers en een spuugdoekje. Die doorgaans kletsnat de was ingaan. We dikken zijn voeding al in met pure johannesbroodpitmeel. Hij krijgt nu 150x5. Voor de rest doen we alles wat je maar kunt doen om het spugen te verminderen: bed verhoogd, half uur rechtop na de voeding en indikken dus. Het indikken helpt wel maar het arme mannetje krijg te vreselijke krampjes van. Ben echt bang dat hij te weinig groeit.

Krampjes: zoals ik al aangaf, krijgt ons mannetje vreselijke krampjes van johannesbroodpitmeel. Ook bij nutriton gebeurde dat. We gebruiken ook sab simplex, maar dat helpt naar mijn idee ook nauwelijks. Hij krijst echt van de pijn en heeft de hele dag door windjes.

Slapen: overdag is echt een drama. Hij slaapt alleen in de wagenbak diei in zijn ledikant staat en dan hooguit een half uur tot 3 kwartier. Daarna blijft hij rustig huilen tot de volgende voeding. Ook troosten helpt nauwelijks. BjVan 18 uur gaat het prima, dan slaapt hij vaak tot 23 uur en daarna weer tot 5:30. Met het slapen hebben we ook al alles geprobeerd: laten huilen, troosten, licht, donker, draagdoek en rust&regelmaat.

Verder zijn we al 3 keer bij een osteopaat geweest, zonder resultaat naar mijn mening. Rust en regelmaat doet ons 2 wel goed, maar voor onze zoon maakt het geen verschil.

Inmiddels zijn we 3 keer bij de huisarts geweest en 2 keer bij de kinderarts. Deze zien allemaal geen reden om verder te gaan kijken. Dus krijg ook langzaam het gevoel dat ik spoken zie. Gelukkig krijg ik wel steun en begrip van mijn zus en moeder die ook zien dat onze zoon niet een happy baby is.

Wie heeft voor mij de gouden tip? Of herkent hrt verhaal?

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Herken je verhaal wel.....
    Hier bleek het toch echt te gaan om reflux en kreeg een heel andere baby toen we met nexium (medicijn) waren begonnen. Voeding indikken hielp niet tegen het spugen en kan de reflux zelfs verergeren.
    Als nu blijkt hij het CB dat je baby niet goed groeit heb je alle reden serieus genomen te worden. Zou je HA vragen om nexium voor twee weken op proef..... Soms willen ze dat wel doen. Let op, het helpt niet tegen het spugen, dat kan je niet voorkomen. Mocht je geen vrolijkere baby krijgen met nexium, dan echt eens verwijzing naar een kinderarts. Veel succes!

3. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    Even een dikke knuffel, want dit is echt slopend en heel heel zielig voor je mannetje...

Al iets geprobeerd irt koemelk allergie? Of andere allergieën?

En mss een andere huisarts een 2nd opinion? Wat zegt de HA en KA dan? Dat het 'gewoon krampjes' zijn? Das meestal een ander woord voor: ik weet het ook niet.

Heb je wel eens geprobeerd met paracetamol? Als hij daarna wel slaapt, kan je 'aantonen' dat ie ergens pijn heeft. Was toenertijd een tip van mijn eigen HA.

Heel veel sterkte!!

aanvulling: idd wat Lieke zegt: denken HA en KA ook niet aan reflux?!?! Dat zou toch ook echt heel goed kunnen! Hier had ik echt minder verschijnselen, maar kreeg wel al medicijnen (uiteindelijk niet hoeven gebruiken, maar werd gelukkig wel serieus mee om gegaan...)

4. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Als ik het zo hoor denk ik ook meteen aan reflux. Mijn zoon spuugde ook heel veel maar jhb pitmeel hielp bij hem goed (en sab simplex voor krampjes heb ik ook gebruikt en hielp ook erg goed).

Mijn tips zijn om terug te gaan naar het zkh want dit is niet normaal vind ik. Ik zou zelf aan de arts vragen of er geen reflux kan zijn of koemelkallergie. Bij erge krampjes hielp bij mij overigens goed om mijn zoon als een aapje om mijn arm te leggen (buik van de baby op je arm) dan ging hij altijd stoppen met huilen!

5. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Dikke knuffel..heel herkenbaar.
    zo zijn wij ongeveer 7 a 8 maanden bezig geweest met het CB en de HA.
    uiteindelijk doorgestuurd, en bleek ze heftige reflux en kma te hebben en omdat het zo lang duurde voordat dit uit eindelijk ontdekt werd was haar hele slokdarm beschadigd door al het zuur :(

Als ik jou verhaal zo lees, denk ook ik meteen aan Reflux
    maar ook wel aan kma, mijn dochter spoog alles er met bogen weer uit, verdikkingsmiddel niks hielp.
    Na de eerste fles pepti is het spugen meteen gestopt en daarnaast kreeg ze Zantac voor haar verborgen reflux.
    We hadden binnen een week een heel ander meisje, ze sliep goed, huilde geen 13u per dag meer ..en ze was ontspannen .
    Heerlijk !

Ik zou dus nogmaals terug gaan naar de ha, en door naar het zkh, des noods een andere kinderarts en vertellen wat jou vermoedens zijn.
    Hier was de ka in het zkh behoorlijk teleurgesteld in het cb en onze ha, dat ze ons niet eerder hadden doorgestuurd en dat het überhaupt hun niet was opgevallen, door de beschadigingen van haar slokdarm wilde hij haar direct opnemen en alle bijvoeding werd gestopt, ze kreeg toen weer alleen melk (pepti) en dan 6x hele kleine beetjes.
    Uit eindelijk hebben we haar die dag zelf mee naar huis genomen om te kijken hoe het ging als we het zelf deden , de kinderarts belde elke dag op om te vragen hoe het ging.

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Heb je al geprobeerd minder voeding per keer te geven? Dus 80 ml per keer bijvoorbeeld? Dat is niet zo'n aanslag op het. Kleine maagje en waarschijnlijk houd hij het dan ook beter binnen

Qua slapen. Leg hem eens op zijn buik.

7. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Dit is precies wat ik ook wilde zeggen:). Dat hielp hier erg goed! En anders een second opinion aanvragen bij een andere arts! En je niet laten wegsturen.

Maar ik zou sowieso kleinere voedingen vaker geven dus ipv 5x 150/5 8x90/3 ofzo. Werkt niet voor alle kindjes maar wellicht wel voor jouw kindje! En op de buik slapen was hier de oplossing tegen krampjes en spugen!

8. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Herkenbaar.....vooral het vele spugen

Hier reflux en koemelkallergie
    Probeer eens Nutrilon Pepti en pas de regels van reflux toe
    Bedje overeind, na de voeding overeind houden etc etc

9. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter had reflux door koemelkallergie, er werd eerst gezegd dat dat niet mogelijk zou zijn, maar gelukkig troffen we een kinderarts die er juist zelf mee kwam. Wij dachten zelf dat het reflux was, zonder dus de onderliggende oorzaak van kma; ook omdat ze bv geen eczeem had en wel goed groeide, ze was vooral erg erg onrustig, huilde veel en had duidelijk pijn, ze spuugde niet veel, maar slikte wel continu en had dus last van oprispingen. Toen ze eenmaal koemelkvrije voeding kreeg (eerst Nutramigen AA ter controle, daarna borstvoeding terwijl ik zelf een dieet volgde), ging het echt snel beter. Ze was nog steeds pittig, maar kon ineens ook ontspannen en huilde veel minder.

10. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik sluit me bij de anderen aan.
    Maar als hij met golven spuugt kan je ook denken aan maagvernauwing, het komt dan er dan in een grote golf uit.

Zielig voor hem, en voor jullie ook naar zeg, je kan niet echt genieten nu denk:(

11. Pimkey

Pimkey Bekend lid

1 jan 2013
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Erg herkenbaar zelfs... Onze kleine man heeft reflux, met nexium is het huilen veel minder. Hij huilt nu enkel nog van de krampjes. En geen 16 uur per dag meer maar Max 2. Totaal ander mannetje! Lacht veel en is erg nieuwsgierig.

Ik zou voor een second opinion gaan, als ouders voel je haarfijn aan dat je kleintje niet 'zo maar' huilt. Ik geloof niet in huilbaby's, een baby'tje dat zo huilt heeft ergens last van.

Heel veel sterkte!

Liefs Pimkey

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    En anders eens een keer zelf koemelkvrije voeding halen en dat eens proberen. Zo kun je een evt allergie al afstrepen. Het is duurder dan de normale voeding maar zodra je resultaat ziet bij je kindje heb je wel iets om bij je HA/CB/kinderarts te laten zien! De darmen van je kindje moeten er wel even aan wennen en dat kan wel twee weken duren. Dat is missch wel ietz om nog even te weten.

En er is bij natuur/reformwinkels johannisbroodpitmeel te koop wat natuurlijker is dan nutriton van nutrilon. Dat wordt makkelijker verwerkt en daardoor hebben veel baby's daar geen last van.

Ik heb verder (gelukkig) geen ervaring met huilbaby's maar ik geloof wel dat een baby niet huilt om niks! En als het ook niet rustog wordt van mama of papa dan iser echt iets niet lekker van binnen.

Heel veel sterkte en ik hoop dat er gauw een arts is die wel stappen neemt!

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het kan door reflux komen, het kan door KEA komen. Sluit me bij Edelweiss aan, probeer eens veel kleinere porties per keer aan te bieden (en veel vaker), meteen na de fles een speentje voor de zuigbehoefte.
    En koop een pak pepti of frisopep en kijk of je verschil merkt.

14. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Ik zou ook eens proberen om kleinere voedingen te geven...
    Onze dochter krijgt bijv. 4x90/3 en 2x120/4
    Ik vind 5x150 wel erg veel in een keer voor zo'n kleintje....

15. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Wat anderen zeggen: ik zou een pak pepti kopen en dat eens op eigen initiatief uitproberen om te kijken of je kleintje geen koemelkeiwit allergie heeft.
    Succes!!

16. Yggem

Yggem Lid

8 mrt 2014
    18
    0
    0
    Teamleider AH
    Dankjulliewel voor de reacties! Ik twijfel zelf heel erg tussen reflux en koemelkallergie. Of misschien is het wel beide. Hij spuugt nog 3 uur na de maaltijd hele golven doorzichtig spul uit en dan krijst hij het uit. We gebruiken al pure johannesbroodpitmeel van de natuurwinkel. Minder voeding geven maakt geen verschil. Dan krijst hij juist harder omdat hij snel weer honger heeft. En die stomme artsen zeggen dat er geen reden tot paniek is omdat hij nog goed groeit en drinkt. We hebben al aan de bel getrokken toen hij 3 weken was, maar blijkbaar moet je kind eerst creperen of uitdrogen. We hebben ons voorgenomen om vanmiddag de huisartsenpost te bellen. Dan worden we tenminste meteen geholpen. Hij is nu lekker wandelen met oma, dan slaapt hij gelukkig. Heel erg bedankt allemaal!

17. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Sterkte!

18. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan je geen advies geven maar wil je veel sterkte wensen met je kindje :( wat een toestand en slopend voor jullie lijkt me.
    Kindje niet te troosten breekt ook je moederhart... :(

Sterkte! Dikke kus!

19. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Moest ook gelijk aan reflux denken.. Dikke knuffel en sterkte, wat zal dit slopend zijn!

20. Yggem

Yggem Lid

8 mrt 2014
    18
    0
    0
    Teamleider AH
    Even een update: hij is nu 11 weken en sinds 2 weken krijgen we omeprazol en sinds een week frisopep. We zien een lichte verbetering qua huilen. Ook was hij in de afgelopen week 250 Gr. Aangekomen ipv de 50-100 per week wat hij eerst had. Spugen is iets minder en sowieso minder dik. Ik heb een zijligkussen gekocht en hier slaapt hij vaster door. Hij slaapt nog steeds overdag maar 45 min. achter elkaar. Gister heb ik hem half op zijn buik gelegd tegen het zijligkussen aan en toen sliep hij ineens 2 uur overdag. Hopen dat dit geen toeval was. We moeten nu om de week naar de allergieverpleegkundige.

Deel Deze Pagina