Bijna 38w en kindje nog niet ingedaald

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Nurse89, 19 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Hi,

Maandag kreeg ik te horen dat de baby nog niet volledig is ingedaald en ik de verloskundige direct moet bellen als de vliezen breken (en gaan liggen). Nu vraag ik me echter af, kan een bevalling (weeën) ook spontaan beginnen als het kindje nog niet is ingedaald? Ik kan geen duidelijk antwoord op internet hierover vinden en heb pas volgende week een afspraak bij mijn eigen vk. Verder las ik op internet dat t mogelijk is dat een bevalling langer duurt als het kindje niet is ingedaald, klopt dit? Graag had ik hier alvast wat info over.

Bedankt!

Groetjes

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

belangrijk is om te onderzoeken of er een reden is waarom het kindje niet indaalt. Is het kindje bijvoorbeeld te groot, of ligt het kindje niet goed? Er zijn een aantal redenen te bedenken waarom een kindje niet indaalt. Indien alles goed is en er geen duidelijke reden gevonden, wordt in principe een spontane bevalling afgewacht. Ook bij een niet ingedaald hoofdje kan de bevalling spontaan beginnen en daalt het hoofdje vaak in tijdens de bevalling. Een bevalling hoeft hierdoor niet langer te duren. Succes met de laatste loodjes!

Groetjes Monique

3. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Hartelijk dank voor je reactie. Duidelijk reden is er volgens mij niet. Het enige wat ik weet is dat we waarschijnlijk een klein kindje verwachten. De vk verwacht rond de 3000 gram. Misschien ligt t daaraan? Zal komende week zelf even vragen aan mn vk. In ieder geval nogmaals bedankt!

Deel Deze Pagina