Welke schrijfwijze vinden jullie mooier? En vinden jullie het meer geschikt voor een jongen of een meisje? En als laatste, het betekent 'Geit'. Is dat niet een beetje vreemd? Zouden jullie je keuze daar vanaf laten hangen?
Persoonlijk zou ik voor Jaël gaan, Voor n jongen... En ik had die naam idd ook op me lijstje. Ahum... Alleen die berggeit stond me tegen
Betekent Steenbok, ik denk dan: vasthoudend, doorzetter, langzaam maar zeker, rustig, aards, nuchter, harde werker. Dus niet negatief! Prachige meisjesnaam met J of Y.
Grappig dat iedereen t vooral voor n meisje vind... Leuk om te lezen! De naam zelf blijft idd erg mooi... Maare voor n meid heb ik wat anders hoor Succes meid met kiezen
Jaël wat een mooie naam. Absoluut voor een meisje! Het is ook officieel voor een meisje hoor! Mooie Joodse naam. Met een Y is het nog Joodser. Ik vind de betekenis niet storend. Het is niet iets negatiefs. Zoals Job: de gehate.
Jaël, voor een jongen. Heb hem ook ooit eens gehoord, maar ML vond het niks... Toen alleen nog niet zwanger dus misschien gooi ik m alsnog in het rijtje bij onze keuzes die we nog maar eens moeten gaan bedenken.... En zou het uitspreken als Ja-el, ipv Dja-el. Alleen van die geit wist ik niet, haha!
Je kunt hier zien dat de naam aan zowel jongens als meisje is gegeven, maar vooral aan meisjes: NVB : voornaam Jaël en: NVB - populariteit voornaam Yael Ik ken(de) zelf alleen vrouwen/meisjes die zo heten. Bij deze vrouwen zei je gewoon ja-el op zijn Nederlands. Dat zou ik dus ook zeggen.