Hoi dames, Ik zit een beetje met een probleem.. Mijn dochtertje is inmiddels 9 maanden maar drinkt om 23:00 nog een fles en om 5:00.. Ze krijgt sinds ze 8 maanden is flesvoeding, daarvoor volledige borstvoeding. Ze heeft nooit langer geslapen dan van van 23:00 - 5:00. Met de borstvoeding kwam ze nog vaker.. we zijn toen we overstapte op flesvoeding, flesjes gaan geven voor dat wij gingen slapen rond 23:00 omdat ze dan huilend wakker wordt en niet meer wil slapen voor ze wat gedronken heeft. En om 5:00 wordt ze al wakker voor de fles.. daarna slaapt ze verder tot 7:30 ongeveer.. Ons schema ziet er nu zo uit: 5:00 Papfles 160 totaal (meer wil ze niet) 8:00 Boterham of krentebolletje met wat drinken 10:00 Fruit + water en slapen 12:00 1,5 boterham en wat drinken (diksap) 13:30 slapen 14:30 een liga of koekje met wat sap 17:00 Groente hap + toetje 19:00 Papfles 150 totaal 19:15/30 slapen 23:00 Flesje 120 melk We hebben al strikte schema's aan gehouden overdag, omdat ze snel overprikkeld is. Maar nu schommelt te wel heel erg met wakker worden en haar slaapjes overdag, ik vind het een beetje rommelig op het moment.. We hebben al geprobeerd snachts af te bouwen en water te geven maar dan komt ze om 4:00.. Het is natuurlijk gewenning dat ze weer in slaap valt met een flesje.. en voor ons was het de oplossing.. ze sliep er langer van dan ooit.. Maar nu wordt ze toch wel groter en heeft ze het echt niet nodig.. denk ik? Moeten we dit echt af gaan bouwen en even strikt zijn een week en haar helpen door slapen zonder fles, of mag ze dit nog hebben? Het liefst zien we de ochtendfles ook naar 06:00.. hoe kan ik dit stimuleren?
Vroeg me af waarom ze overdag geen melk krijgt?? Alle flessen zitten in de avond en nacht (vroege ochtend)... Hier hebben we het zo gedaan dat we de nachtfles steeds minder aantrekkelijk maakten, dus bijvoorbeeld 90/2 en vervolgens 60/1 of zo... Dus totdat je gewoon water over houdt. Hier heeft ze 's nachts een speentje en daar konden we het ook nog goed mee rekken.
Hier een schema dat we gaan blijven gebruiken: 8u flesje 180/6 later boterham 10u fruit en sap 12u boterham en flesje 150/5 15u koek en sap 17u warm eten en sap 20u flesje 180/6 Slapen tot 8u Soms door tandjes word hij wakker dan is het suppo en troosten.
Zat ook te kijken ik denk dat er toch nog een flesje op de dag bij moet. Zie nu dat ze het niet wil maar ook niet in de vorm van pap ofzo? Of met wat fruit er doorheen? Bij de boterham bijvoorbeeld. Kan ook van 100 ml voeding een "klein" papje. Desnoods van rijstebloem dat is minder zwaar dan van fijne granen. Hier doe ik er wel eens fruit door en dan is het smullen. Misschien heeft ze aan wat ze nu krijgt in totaal te weinig maar kan ze niet in 1 keer veel op. Mijn dochter drinkt nooit een fles leeg van 180+6 bijvoorbeeld. Krijgt nog 4 flesjes omdat 2 flessen maar 100 zijn.
Misschien als ze wakker word alleen een paar slokjes water? En dat steeds meer afbouwen... Totdat ze helemaal niet meer komt? Of gewoon niet druk om maken, lekker laten drinken. Gaat vanzelf weg