hoi mijn man en ik spelen elke dag een potje yahtzee (verslavend) nu heb ik een vraag , wat vinden jullie als je yahtzee gooit , mag je dat dan ook bij full house invullen ik vind dus van niet , mijn man vind van wel ik kan het niet echt terug vinden in de officiele spelregels spinnekop
Ik vind wel dat dat mag, je hebt immers minimaal 3 dezelfde. Mijn schoonmoeder vind dat als je alle yatzee's vol hebt en je er nog een gooit je dan een 1 voor de 50 punten mag zetten. Daar ben ik het dus niet mee eens.
Nee niet bij full house, wel bij carre of three-of-a-kind. Full house is toch 3+2? Dat is het niet want je gooit 5 dezelfde.
Hoi! nee volgens mij mag je hem niet bij full house neerzetten. Dat zijn 3 dezelfde + 2 dezelfde. wel schreven wij hem wel eens bij carre.
nee, fullhouse is 3+2 dubbelen van verschillende soorten dus 3x1 en 2x2, maar niet 3x3 en 2x3. Je mag hem wel noteren bij 4 of a kind of 3of a kind...
Ja hoor dat mag gewoon, je bent gek als je het doet en ipv 50 punten dus voor 25 punten gaat tenzij je yahtzee al vol is natuurlijk
ik zie dat de meningen toch verdeelt zijn maar de meerderheid staat toch aan mijn kant ik bedoel inderdaad als je yahtzee al hebt ingevuld bij three of a kind en carre mag het natuurlijk wel , daar ben ik het mee eens
yahtzee = 5dezelfde full houde = 3 dezelfde & 2 dezelfde Three of a kind = 3 dezelfde Carre/chance = 4 dezelfde je kan wel yahtzee bij: Three of a kind of chance invullen. maar niet bij fullhouse http://www.spelregels.eu/rules/yahtzee/yahtzee.pdf
oke dus je mag het vervangen, maar alleen als de bovenste helft ook al ingevuld is heeft mijn man dus toch een beetje gelijk , maar hij wil hem ook wel eens invullen als de bovenste helft nog open is , dus dan mag het weer niet poeh ingewikkeld zo ik zie zelfs dat je ook de straten mag gebruiken ik moet er wel bijzeggen dat wij 6 rijtjes tegelijk spelen en al mijn man dat al een yahtzee heeft gestreept en hij gooit er dus 1 dan wil hij die dus invullen bij full house maar dan mag het dus niet