Hoi Yake, Welkom terug! Wat vervelend dat je in een dipje hebt gezeten en het hierdoor ook niet is gelukt met de kilootjes. We zijn er hier voor je en als je steun nodig hebt, zit je bij ons aan het goede adres. Zoals Elmo al vertelde, Bloemie is ook bezig met afvallen. Wellicht kunnen jullie elkaar extra steunen. Ook hier bij mij een probleem hoor met extra kilo´s. Alleen hoef ik niet af te vallen voor de behandelingen. Heb jij toevallig PCO? waardoor het ook noodzakelijk is. Heel veel succes en zodra je hulp nodig hebt, geef maar een gil! Groetjes, Elvira
Laten we niet hopen dat ik PCO heb. Ik weet het niet: tot nu toe hebben ze alleen een inwendig onderzoek gedaan, mijn hormoonspiegel gecheckt en uitstrijkjes gedaan. Tevens is het bloed en sperma van mijn man nagekeken en alles goed. Kan je via deze onderzoeken zien of je PCO hebt of kan dat alleen via een kijkoperatie? Zodra ik op mijn 25 BMI zit (84.1 kg) dan willen ze beginnen met Clomid en dit 3 cycli lang. Daarna misschien een HCG (vermoeden is dat ik allergisch ben voor jodium) of gelijk een kijkoperatie......
Hoi Yake, Ik vroeg of je PCO hebt, omdat je aan het lijnen bent. Je hoort namelijk heel veel dat de artsen de meiden op dieet zetten bij PCO, het was dus eigenlijk gewoon nieuwsgierigheid. Ik weet niet hoe ze PCO constateren, volgens mijn heeft dit met je eisprong te maken en kan dit pas na enkele maanden en veel bloedtesten geconstateerd worden. Heb geen idee of ik het je juist vertel! Laten we hopen dat Clomid de juiste dingen voor je doet. Ik hoop dat een HSG niet nodig is. Meid, succes en ik denk aan jullie. Groetjes, Elvira
Ha, die mede lotgenoot! Ik weet heel goed hoe je je voelt en ik zit in precies het zelfde schuitje als jou! helaas... ( goed van je Elmo ) Bij mij hebben ze wel PCO vastgesteld. Er waren bij mij kralenkransjes te zien op de echo. Dit is oa. 1 van de kenmerken. Ook overbaharing, verkeerd hormoomhuishouden, en een zeer wissellende cyclus zijn symptonen. En natuurlijk het overgewicht!! Maar daar zijn de meningen over verdeeld, want het kan ook een oorzaak zijn. Dus moet ik ook afvallen! ( als of je dat niet eerder hebt geprobeerd. :-& ) Heel veel succes en ik blijf je ff in de gate houden, misschien kunnen we wat steun bij elkaar vinden. Succes Meis, laat je niet op je kop zitten hoor! We bewijzen ze gewoon dat we het makkelijk kunnen! Ik ga nu ff de kiloos er af spinnen.. Liefs Bloemie
Meiden..nu we het toch over BMI's hebben. Is het niet zo dat ze je tot een bmi van 30 moeten behandelen? En niet 25? Volgens mij zijn er wettelijke regels voor (IVF) weet niet hoe dat met andere behandelingen zit. Tuurlijk is het veel beter als je op een goed gewicht zit als je zwanger wilt worden....maar het scheelt misschien toch een paar kilo's die MOETEN. Kan je ze er beter in je eigen tempo af zien te krijgen...zonder druk van het feit dat je zo graag wilt beginnen. Het lijkt mij het uitzoeken waard! Ik heb wat dingen te doen vanavond maar als ik ff tijd heb zal ik wel even een blik werpen...tenzij jullie dat niet nodig vinden natuurlijk Heel veel liefs en sterkte! Kussie Elmo
Hoi Bloemie, Geen last van overbeharing en uit die bloedtest bleek dat mijn hormoonspiegel in orde is.... Hoop? Dat ik te zwaar ben is gewoon dat ik te veel (onregelmatig) eet, door mijn werk ben ik vaak onderweg dus een stop bij de benzinepomp is snel gemaakt.... Ik zit nu op de 2e dag lijnen, en tot nu toe gaat het goed. Ik kan ook niet anders. Zelfs mijn man is het helemaal eens met de dokter; eerst afvallen en er dan voor gaan! M.a.w. zo vaak doen we het nu ook niet . Elmo, het LUMC zegt echt niet te behandelen met een BMI hoger dan 25. Ik denk dat ieder ziekenhuis zijn eigen beleid mag maken. Dan daarbij, wíl ik wel zwanger raken met nu 93 kg en 1.69 m? Ik heb dan het 'geluk' dat die kilo's erg goed verdeeld zijn, ik toon dus niet zo waanzinnig zwaar. Maar stel dat ik 15 kg aan zou komen? Dat kan toch ook niet goed zijn.....al is het nog zo aardig verdeeld. Maar als je er wat over kan vinden? Bloemie, hoeveel moet jij er vanaf? Elvira, had jij Bloemie een seintje gegeven dat ook ik moet afvallen?
Bij ons in het ziekenhuis hanteren ze een BMI van 40. Dat scheelt nogal. Dat gold in ieder geval voor de IUI-behandelingen. Voor de IVF weet ik nog niet of ze ook een BMI van 40 hanteren. Ik hoop het eigenlijk wel, anders moet ik ook weer een afvalrace gaan starten (de 10.000ste, geloof ik). Ik heb dus ook PCO, en heb dus een behoorlijk overgewicht. Voor de IUI-behandelingen ben ik al 12 kilo afgevallen. Ik wil best meer afvallen, maar dat valt niet mee, en al helemaal niet in december. In ieder geval veel succes. Groetjes, Jaycey
BMI 40? In mijn geval zou dat 116 kg zijn! Da's wel een verschil! Zou het niet zo zijn dat de standaard voor Clomid en alle andere behandelingen hetzelfde is? Is er iemand in de zaal met ervaring met het LUMC?
Die kiloos zitten er bij mij ook nog aan maar desondanks heb ik gelukkig een regematige cyclus waardoor de gyn in ieder geval mij niet kon weigeren hoewel de laatste daar nogal bot over deed..... :x dat is namelijk niet de reden dat ik daar ben had ze haar huiswerk wat beter moeten doen.... groetjes ikkus
Nu kan ik vertellen dat ik een BMI heb van 36 en toch gewoon behandeld ga worden omdat mijn cyclus goed loopt maar voor mezelf en aankomende baby (hoop ik) wil ik toch afvallen dus heb ik me in ieder geval al ingeschreven bij een sportschool misschien dat het helpt....
Hoi Hoi, Zo vervelend dat al die meningen van de ZH zo verdeeld zijn. Ook ik heb echt wel overgewicht hoor, ben 1.58 en ik wil er zo´n 20 kilo vanaf ooit Ben heel lang heel slank geweest en heb een Boulimia verleden, dus ik blijf oppassen met radicaal afvallen. Bij mij is het altijd alles of niets Het is inmiddels wel al een jaar of 8 geleden dat dit echt speelde maar toch blijf ik op mezelf passen. Foto van mij staat in mijn album. Bij mij hebben ze er in het ZH nog nooit over dat ik voor behandeling zou moeten afvallen, gelukkig maar. Ik steiger af en toe nogal snel, zeker met de hormoontjes. Als het wel zou moeten, zou ik het ook wel doen hoor, wil nou eenmaal heel graag een kleine vier. Yake, ik heb niks gezegd hoor tegen Bloemie. Liefs, Elvira
Een foto van jou in je album? Ik zie alleen een hondje! Ik heb zojuist de volgende e-mail naar het LUMC gestuurd: 'L.S., Graag zou ik weten wat het beleid van het LUMC is t.o.v. het gebruik van Clomid en het BMI. Tot welk BMI wordt Clomid verstrekt? Vanaf wanneer niet? In afwachting op uw antwoord, met vriendelijke groet Yake' Ik ben benieuwd!
Hhahah, ja die staat er inderdaad ook in. Heb pas mijn Album opgeruimd, en de positieve testen verwijderd. Maar goed er staat nu een foto van mij in. Goed hoor, je mailtje naar het LUMC. Ik hoop dat ze je snel antwoorden, ben ook wel benieuwd naar het antwoord. Groetjes, Elvira
Hallo Meiden, We raken er maar niet over uitgesproken he!? Ik merk echt dat het heel hoog zit bij veel vrouwen die graag een kindje willen hebben. Natuurlijk willen we afvallen, maar die "stok"achter de deur werkt niet altijd helaas. Als ik goed in mijn vel zit en niemand "dwingt" mij om af te vallen, dan gaat het veel beter! ( gek genoeg) @Yake: Ik loop ook op het LUMC en weet dus ook niet meer zo goed welk BMI ik moest hebben ( beetje te veel zitten lezen en gooi nu alles door elkaar ) Ik weet wel dat 10 kg moet afvallen. Ik heb dan een BMI van 31. Dan ben ik er nog lang niet natuurlijk, maar het begin is er dan wel! Ik denk dat het afhankelijk is van je persoonlijke gewicht. Ik denk dat 10 kg het max. is wat ze van je vragen. Ben wel erg nieuwsgierig naar het antwoord op je mailtje. Begrijp ik nu goed dat de steun van je man niet zo goed is? Probeer echt met hem te praten. Je moet wel het gevoel hebben respect te krijgen anders gaat dit je nooit lukken. Jullie willen samen toch een kindje? O ja, niemand had met "getipt" hoor! Maar ik hou dit deel van het forum gewoon goed in de gate! @ Elvira: Jij bent een harstikke mooië dame, niets mis mee hoor! Heb je nog veel last van je eet verleden? Lijkt mij dat je daar dagelijks mee wordt geconfronteerd! Knap hoor van je, dat je er weer boven op bent! =D> @ Elmo: Lief dat je zo met ons mee denkt. En natuurlijk mag je dat opzoeken. Alle tips zijn welkom! Een BMI van 30 klinkt ook beter. Ik hoop alleen nooit met IVF te maken te krijgen. Als ik lees waar jij allemaal doorheen bent gegaan! Ongelofelijk hoor. Petje af! Als jij zwanger bent dan gaan we toch een feestje bouwen! ( wel met non-alchoholic-coctails natuurlijk! )
Meiden, vorige week maandag begonnen met lijnen en de weegschaal geeft nu al 2 kilo minder aan! Ik ben blij, heel blij!
Goed zo meid! Volhouden nu he! Heb je al reactie gehad van het LUMC (nav je mail)? Ben daar wel benieuwd naar. Elmo