geen puf meer

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door henkie24, 8 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ik heb sinds me verlof eigenlijk nergens geen zin meer in. liefst gewoon lekker aanrommelen in huis. tv tje aan, kopje theer erbij etc. ook niet meer zo om de deur uit te gaan, maar erger nog al helemaal geen zin meer om te koken. mede omdat ik heel veel niet meer verdraag of totaal geen zin in heb. bv frietjes, tomatensaus gooi ik er steeds weer uit. aardappelen rijst groente enzo gaat allemaal wel maar kan vaak de moed niet meer opbrengen om nog te koken. komt ook nog es bij dat me man vaak pas om half acht thuis is dus ik om zeven uur nog es achter dat fornuis moet. wie herkent dit zo op het eind? en weten jullie een oplossing voor dat afschuwelijke eten? het liefst eet ik gewoon brod maar ja dat kan natuurlijk ook niet elke dag. eet wel elke dag fruit en drink veel wicky met vitamine c om toch vitamientjes binnen te krijgen.

ps. ik heb geen ijzertekort ofzo want hb was 2 weken geleden nog 7.6

liefs henkie

2. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ja de bekende laatste loodjes he meid. doe maar lekker rustig aan hoor. je lichaam is zich aan het voorbereiden op een grote klus. alleen het eten da's lastiger. jammer dat je man vaak zo laat is. hij zal toch echt achter het fornuis moeten om half 8. je moet toch een beetje gevarieerd blijven eten en jij hebt er nu de puf gewoon eventjes niet voor. een kindje krijg je samen dus moet hij deze weken maar wat extra zijn best doen. misschien kun je alvast de aardappelen en groente schillen en klaarzetten. en wat eenvoudigere gerechten uitkiezen. desnoods pasta waarvan je dan weer wat in de vriezer doet voor een dag of wat later. rauwkost eten is ook een optie. een keer soep met brood en rauwkost bijv.

sterkte met de laatste loodjes en geniet maar lekker van je verlof hoor. zonder je schuldig te voelen.

3. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Vervelend zeg!
    Ik heb me tijdens de eerste 3 maanden van mijn zwangerschap enorm slecht gevoeld. Ik had nergens meer puf voor en eten kon ik niet. Ik wilde op den duur ook alleen nog maar brood eten, en dat heb ik na een tijdje dan ook gedaan. Lekker bruinbrood in de oven, dat was het enige wat ik lustte. Voor de vitaminen nam ik veel fruit, af en toe een salade en tussendoor komkommer en tomaatjes. En vitaminepillen. Mijn man komt ook pas na zevenen thuis 's avonds. Ik ben soms 's middags zijn eten al gaan klaarmaken (steeds meteen voor 2 dagen achter elkaar) en als het echt niet ging, kreeg ie een pizza. Je moet echt even jezelf denken hoor!

4. henkie24

me man is gelukkig ook niet moeilijk hoor. vind het best als we brood of iets makkelijks eten. en als ik vraag of ie nog wil koken doet ie dat ook, weet ik zeker. maar vind dat zo rot. het meest denk ik eigenlijk aan de baby of die wl genoeg binnekrijgt. ik drink en eet wel heel veel zuivel en iedere dag dus eigenlijk wel fruit.
    ja idd het zullen wel de laatse loodjes zijn. nooit gedacht dat ik daar last van zou krijgen. heb me zwangerschap eigenlijk op wat rugklachten na fluitend door gefietst. maar nu... lijk wel een vaatdoek. haar vet, maagzuur bah! oh ja. heb in het begin alleen foliumzuur geslikt en daarna geen vitaminepillen omdat ik dacht dat ik genoeg binnen kreeg. vk zei dat als je goenoeg gevarierd eet dit ook niet nodig was. maar heeft het zin om daar nu nog mee te beginnen?

5. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Ik denk dat het wel zin heeft die extra vitaminen. Je kunt het altijd proberen. En na je bevalling kun je het denk ik ook wel gebruiken.
    Ik ging trouwens ook bijna nergens meer heen in de laatste weken. Eigenlijk alleen maar even een boodschapje en naar mijn moeder.

Eten heb ik `savonds ook echt geen zin in...ben meestal moe dan en als ik dan heb gekookt smaakt het me echt niet meer.
    Maar misschien kun je van te voren een ovenschotel maken of nasi ofzo, dan hoef je het alleen maar in de oven te doen of op te bakken als je man thuis komt.
    Of toch hem laten koken? Hij zal het graag voor je doen toch?

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    en als jij wat vroeger eet en het warm maakt voor je man? scheelt zoiezo voor je eigen maag (omdat je vroeger eet) en zo laat nog te gaan koken...

hier is het een beetje hetzelfde manlief is ook laat thuis normaal (nu zitten we met de vorst) en heb dan geen zin meer als ik eenmaal zit dan zit ik *zei ze met armen over elkaar heen gekruist en boos erbij kijkend haha*'(kidding, lekker melig!)

Ja zoals jij je voelt is wel normaal denk ik voor je termijn en komt wat harder aan als je juist zo goed je steeds hebt gevoeld.. (waarom denk je dat iedereen aan het einde naar zijn bevalling uitkijkt? nou hierdoor je bent het straks echt goed zat zal wel een bedoeling hebben ofzo, weet het niet) maar het helpt je wel bij het naar toeleven van je bevalling vind ik.. op den duur is alles prima als je maar ervan af bent :p (van het gevoel bedoel ik dan) nog efkes volhouden meid je bent er bijna!

7. henkie24

ja dat vroeger eten heb ik ook al aan gedacht. is misschien toch wel en idee.
    bedankt ;)

8. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Ik maak vaak in de middag al het eten en meteen voor 3 keer tegenlijk ongeveer. Ik stop het in bakken in de vriezer en op dagen dat ik echt geen zin heb of als er iets anders is, haal ik er een bak uit.

9. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    laatste loodjes.. erg vervelend haha..
    ik lig steeds in me bed.. kan weinig opbrengen
    weet niet wat ik wil met eten en drinken bijna nergens
    trek in.. en zelf maken al helemaal niet..
    ik neem extra vitamine pillen in voor de zekerheid en
    eet wel fruit..

En misschien kan de man eens genoegen nemen met
    zelf wat maken? :p bedoel.. kan ie vast best wel af en toe doen... Als t jou een beetje verlost van alles..

Deel Deze Pagina