koemelkallergie + spugen

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by suze238, Feb 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suze238

suze238 Actief lid

Mar 9, 2009
    296
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    spijkenisse
    hallo,

sinds afgelopen maandag zijn wij over op voeding voor koemelkallergie (nutrilon pepti). Op advies vam het cb, ik had op internet alle symptomen gevonden en mijn zoontje had bijna alles. NU gaat het al stuk beter, hij is vrolijker, huilt minder, heeft bijna geen krampjes meer en zijn huidje is al iets rustiger. Alleen blijft hij spugen.. elke fles komt er bij het tussendoorboertje een flinke mondvol terug en bij het na-boertje ook nog, en soms daarna ook nog een paar mondjes. De ene fles is het erger als de andere. HIerdoor krijgt hij naar mijn idee ook te weinig binnen en komt hij vrij snel weer voor zijn fles. Na 2 uur soms al, alleen drinkt hij dan maar weer een klein beetje omdat hij toch nog niet genoeg honger heeft. NU zat ik zelf te denken aan johannesbroodpitmeel? Maar ik weet niet wat wijsheid is... zou het spugen nog door de allergie komen en heeft het nog tijd nodig of zou jbpm toch kunnen helpen? En mag dit uberhaupt met deze voeding?

Alvast bedankt,
    groetjes Suze

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo Suze,

Wanneer kindjes mondjes voeding terug geven, komt dat vaak niet door een koemelkallergie, dan spugen ze vrij veel en vaak ook met bogen. Je kunt aan de pepti zeker wel nutriton toevoegen, maar het is wel goed om het in dit geval even te overleggen met je CB.

Groeten eveline

Share This Page