slecht drinken en slapen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door mamaweentje, 22 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaweentje

mamaweentje Actief lid

9 jul 2009
    213
    0
    0
    thuiszorg medewerker
    limburg,landgraaf
    hallo Eveline..

super dat dit bestaat en je alle mama's helpt met advies..
    ik heb ook een vraagje, onze kleine man is nu bijn 3,5 maand oud, en krijgt sinds een maand 5 flessen van 150 met 5 scheppen en nutriton (hij spuugd erg veel) maar sinds 2 weken drinkt hij ontzettend slecht sommige dagen laat hij van iedere fles 60 tot 70 cc over :( het is niet dat hij niet tevreden is en hij groeit goed toen we vorige week bij het cb waren. zij zeiden het kwam doordat hij wat ziekjes was geweest en het drinken vanzelf wel beter werd. maar zijn verkoudheid is al bijna een maand geleden, je verwacht dan toch dat hij nu inmiddels beter gaat drinken..

dan nog een vraagje, heb het je laats ook al eens gevraagd maar milan slaapt niet door, je hebt me toen als tip gegeven om hem voeding voor hongerige baby's te geven als laatste fles, dit heeft een week gewerkt maar nu wordt hij gewoon 's nachts wakker.
    hij krijgt om 19 uur een fles en is daarna niet wakker te krijgen voor de fles van 23 uur, wij hebben een keer geprobeerd om die fles dan gewoon weg te laten omdat hij die heel slecht drinkt maar dan komt hij 's nachts om 3 uur en is hij (ook na een fles) niet meer stil te krijgen alsof hij helemaal uit zijn ritme is zeg maar.
    heb je mischien nog andere tips om hem te laten doorslapen?

zijn schema is het volgende:

7 uur 's morgens 150-5 scheppen en 5 scheppen nutriton
    11 uur 150-5 scheppen en 5 scheppen nutriton
    15 uur 150-5 scheppen en 5 scheppen nutriton
    19 uur 150-5 scheppen en 5 scheppen nutriton
    23 uur 150-5 scheppen hongerige baby voeding.

alvast heeeel erg bedankt voor het lezen en antwoorden.!

2. mamaweentje

mamaweentje Actief lid

9 jul 2009
    213
    0
    0
    thuiszorg medewerker
    limburg,landgraaf
    ik zie net dat ik het verkeerd heb neergezet, hij laat niet 60 tot 70 over hij drinkt maar 60 ot 70cc per keer.

3. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Wat vervelend dat je kindje zo weinig drinkt.
    Je geeft aan dat je kindje veel spuugt zonder nutriton, is er al eens onderzocht waar dat spugen vandaan komt? heeft je kindje nog andere klachten zoals eczeem, darmkachten of veel verkouden? Dan kan het zo zijn dat je kindje een koemelkallergie heeft, soms gaan kindjes dan ook minder drinken. Het hoeft niet hoor, maar wanneer een kindje 2 klachten heeft, is het wel iets om uit te zoeken.
    Ik denk dat het pas lukt om je kindje in de nacht tevreden te houden als je kindje overdag ook meer gaat drinken.

Groeten eveline

4. mamaweentje

mamaweentje Actief lid

9 jul 2009
    213
    0
    0
    thuiszorg medewerker
    limburg,landgraaf
    hoi eveline

nee MIlan heeft totaal geen andere klachten, hij is al een aantal keren helemaal binnenste buiten gekeerd door de kinderarts maar die vinden ook niks, hij zegt hij groeit er wel overheen en zolang hij goed bijkomt en groeid is er niks om je zorgen over te maken. ja je blijft je toch gek maken ook al zegt de arts er is echt niks te vinden.
    maar moet zeggen sinds 4 dagen drinkt hij zonder nutriton heeft niet meer gespuugd en hij heeft nu al 4 flessen van 120 leeggedronken. mischien dat het dan toch nu de goede kant opgaat. en weet niet of dat kan maar hij is 5 weken te vroeg geboren mischien dat, dat er iets mee te maken kan hebben...
    in ieder geval heel erg bedankt voor de moeite en het beantwoorden van mijn vragen.

groetjes

Deel Deze Pagina