Harde buiken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door meedje, 27 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meedje

meedje Niet meer actief

Hallo,
    Even een vraagje, zoals de meesten hier, Ik ben nu ruim 21 weken zwanger en heb de laatste dagen last van harde buiken(soms ook pijnlijke/ flink gevoelige harde buiken).
    Vrijdag ongeveer 10 tot 12 keer, zaterdag een keer of 6 en zondag 4 keer. Vandaag ook al een keer of 4 tot nu toe.
    Kan dit kwaad? Ik voel de kleine nog wel regelmatig en heb behalve vermoeidheid geen andere klachten.

Alvast bedankt!
    Groetjes

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

kan een groei-spurt zijn. Kijk maar even aan, als het blijft even urine naar de huisarts om te kijken of je een blaasontsteking hebt, daar kan het ook van komen.

Mirjam

3. meedje

meedje Niet meer actief

Dank je Mirjam,
    Ik heb verloskundige gebeld en laat morgen urine controleren. Hoop dat het gauw minder wordt, het is een rot-gevoel en soms ook behoorlijk pijnlijk.
    Bedankt voor je antwoord!

4. meedje

meedje Niet meer actief

Hallo
    Als eerste de beste wensen voor 2011.
    Een week later houden de harde buiken aan, ongeveer 4 tot 8x per dag. urine was schoon. Ik heb het de afgelopen dagen heel rustig aan gedaan, dit heeft wel iets invloed op de harde buiken, maar niet veel.
    Soms heb ik geen harde buik, maar wel pijn in mijn buik(vergelijkbaar met toen ik een blindedarmontsteking had)
    Nu is mijn vraag, kun je van darmproblemen(veel gas, obsipatie etc) ook harde buiken krijgen?

Deel Deze Pagina