eerste keer PSZ

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Alita, 20 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

Nu dinsdag gaat mijn oudste dochter voor de eerste keer naar de PSZ...ik vindt het erg leuk voor haar, maar het is ook wel spannend hoor. Hoe gaat ze het doen de eerste dag? Dat ze het te gek gaat vinden weet ik wel want ze speelt graag met andere kindjes. Maar zal ze toch even gaan huilen...en hoe ga ik het vinden:D

Hoe ging het bij jullie?!

2. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik had me ook helemaal ingesteld op een huilende peuter toen, maar niks hoor. Ze ging heel lief met een leidster aan een tafeltje zitten en had niet eens oog voor mama. Ik heb echt moeten zeggen, mama gaat nu weg hoor, want anders was ze me misschien wel ineens kwijt. Ze heeft ook nooit gehuild bij het wegbrengen en nu op de basisschool ook niet.

3. Alita

Alita Niet meer actief

Dat is fijn he! Nou hier is ze wel wat verlegen maar ik denk dat als ze eenmaal aan het spelen is het allemaal goed is.

Ik vindt het vooral erg leuk voor haar dat ze dit kan doen nu. En de leidster aan de telefoon zei al dat het veel te maken had met de instelling van de ouders...hoe de kinderen reageren...

4. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Mijn meisje is ook wel een beetje verlegen, maar dat vind ik niet erg. Ze vond het allemaal heel leuk en is met plezier naar de psz geweest. Ze is ook 4 maande nvroeger gegaan dan normaal. Ze wilde graag met kindjes spelen en er was geen wachtlijst. Ze is met 2jr en 2 maanden er al naar toe gegaan. Ik vond het ook heel leuk voor d'r en heb altijd met veel enthousiasme over de speelzaal gepraat.

5. Alita

Alita Niet meer actief

Is ook niet erg....ik vindt niet dat ze maar op iedereen af moeten stappen dus wat dat betreft is het wel makkelijk hahha...

Ze is nu bijna 3, ik heb even gewacht omdat er een zusje is geboren en de vakantie kwam ertussen en 3 jaar vindt ik wel een mooie leeftijd.

6. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Ivy gaat vanaf 2,5 jaar en vond het gelijk geweldig. Ze is ook een beetje verlegen maar heeft nooit een traan gelaten. Moet idd echt duidelijk zeggen dat ik weg ga, anders zou ze het niet eens door hebben.

7. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zoontje is vorige week voor het eerst geweest. Ik had hem flink voorbereid en de avond voordat hij ging vond hij het wel spannend en kon daardoor moeilijk slapen. 's Ochtends duurde het ochtendritueel 2x zo lang. Toen we daar eenmaal waren ging hij meteen spelen. Hij vond het geweldig. Na 5 minuten ben ik naar hem toegegaan om te zeggen dat ik wegging. "Oké, doei mama!" En hij zwaaide me uit. Het is heel erg goed gegaan. Hij had al een mooi plakwerkje gemaakt, waar hij heel trots op is. Alleen het naar huis gaan, was één groot drama, want hij wilde niet meer weg. Pas toen ik vertelde dat ale kindjes naar huis gingen, toen wilde hij wel mee.

O en na het wegbrengen was ik wel erg emotioneel hoor. Wat een stap weer zeg.

8. Alita

Alita Niet meer actief

@Sann ik heb al duidelijk verteld at de bedoeling is idd...dat ze daarheen gaat om met kindjes te spelen en dat mama weggaat....ze gaat helemaal alleen... nou ze vindt het wel spannend geloof ik hahahaha...ze zegt het ook vaker.."ik ga nu met de kindjes spelen" en dan wilt ze dus al gaan hahaha...

@Paarse hoe oud is jouw`n kindje dan?
    IK denk dus ook dat ze niet eens weg wilt...vorige week waren we in de prenatal en daar was ze leuk aan het spelen in zo`n speelbak...en ze wilde dus niet meer naar huis...

9. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zoontje is 2 en 4 maanden. En herkenbaar hoor als er speelgoed is in winkels is het ook moeilijk om hem weer mee te krijgen. En speelgoed is er op de PSZ, echt geweldig!

10. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Onze zoon was precies 2 toen hij voor het eerst naar psz ging. Eerste dag iets later heen dan andere kids en hij ging gelijk alleen spelen. Toen wij na wat info weg gingen vond hij dat prima. Ophalen ook geen probleem.....helaas vindt hij inmiddles de psz niks meer aan..

11. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Mijn dochter had amper door dat ik wegging! Ze was druk aan t spelen, ik moest echt vragen 'zeg je me nog gedag'? Ik kreeg een kus en toen ging ze snel weer verder spelen :) Ze was toen 2.5

Ze zit sinds vorige week op t kdv en ook daar ging t de eerste keer weer net zo. Nu zei ze zelfs "ga jij maar werken mama, ik ga spelen, tot vanmiddag". Het kostte míj moeite om weg te gaan, haar duidelijk niet :D

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Spannend!

Mijn dochter gaat sinds ze net 2jr was. Ze heeft nog nooit een traan gelaten als ik wegging!
    We gingen de eerste keer samen een uurtje kennismaken en toen riep ze bij binnenkomst 'da zijn we weer!!' Haha, mooie binnenkomer dus.

Ze heeft toch wel best een tijdje moeten wennen, dat ze een beetje teruggetrokken houding had, niet echt contact zocht met de juffen. Maar dat is nu wel zga weg.

Ze heeft het er wel altijd erg leuk, altijd blij dat ze mag gaan, zingt alle liedjes thuis en heeft er ook al best wat geleerd.

Ze heeft nu nog 2 weekjes vakantie, maar ze vraagt bijna dagelijks of ze weer naar de psz gaat. Laatst zat ze bij de klassenfoto haar appeltje te eten en van de week zei ze dat ze over de psz ging dromen.. haha!
    Ik denk dat ik maar een afstreepkalender ga maken, voor wanneer ze weer mag!

13. Alita

Alita Niet meer actief

aaah leuke verhalen meiden!!!

Ik denk ook dat zij het geweldig gaat vinden hoor...het is ook superleuk voor de kindjes!

14. mommylove

mommylove Actief lid

9 aug 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    De eerste keer dat mijn zoontje naar de psz ging was hij 2,5 jaar. Het scheelt denk ik wel dat ik voor die tijd al een half jaar met 'm naar de inloopochtenden op de speelzaal ben geweest waar je als ouder dan bij bleef. De ruimte was hem dus al bekend.

Hij had het zo naar z'n zin dat ik 'm huilend mee naar huis moest nemen, hij wilde niet mee, haha! Ik had het er wel heel erg moeilijk mee moet ik zeggen hoor, ik had tranen in m'n ogen staan toen ik de deur daar uitliep, m'n kleine manneke inene zo 'groot'.....

Heel veel plezier voor je dochtertje alvast, ze zal het vast super gaan vinden!

15. Alita

Alita Niet meer actief

dank je!
    Hier hebben we niet zo`n inloopochtenden?

16. mommylove

mommylove Actief lid

9 aug 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier bij ons ook maar op 1 speelzaal hoor, en toevallig is dat degene bij ons in de buurt:D. Vanaf dat je dreumes kan lopen ben je er welkom, het kost 2,50 per keer en het is dan van 9 tot half 11. Heel erg gezellig! De mama's zitten lekker thee te leuten met elkaar en de kindjes kunnen dan naar hartelust spelen. Ik kijk er nu alweer naar uit om er naartoe te gaan met m'n dochtertje.

17. Alita

Alita Niet meer actief

dat is leuk zeg! Nee zoiets hebben wij hier niet..

18. Alita

Alita Niet meer actief

Trouwens onze kindjes schelen niet veel....oudste..september 2008 en jongste..september 2010
    Die van jou van oktober? en 8 maanden...

Deel Deze Pagina