verdwijnt caffeine uit de borstvoeding na verloop van tijd? (net zoals alcohol 2 uur per glas nodig heeft) ik geef alleen sochtends savonds en 's nachts borstvoeding maar beperk mezelf met 2 koppen koffie per dag vanwege de borstvoeding, maar er zitten genoeg uren tussen de borstvoedingsmomenten om de extra caff af te breken dan.. (op werk dagen halverwege de middag eigenlijk best nog een bakkie koffie nodig )
Goede vraag! Ik drink gelijk na het kolven een bakje. Ik ging er vanuit dat het voor de volgende borstvoeding dan weer weg was, maar zeker weten doe ik het. Hopelijk weet iemand het.
Nooit bij stil gestaan. Heb altijd koffie gedronken tijdens de borstvoeding,zelfs tijdens het voeden haha
Net als iedere stof verdwijnt cafeine net zo snel iit je melk als uit je bloed. Meeste kinderen hebben weinig of geen last van koffie hoor. Enige nadeel van cafeine is dat het je tsr kan belemmeren en soms heeft het een remmend effect of je productie (maar dat soort dingen merk je meestal heel snel). Op zich lijkt het me niet zo gezond als je cafeine nodig hebt om de dag door te komen natuurlijk, dan kun je volgens mij beter zorgen dat je vroeger naar bed gaat. Maar dat is een ander verhaal.
Kan het zijn dat kinderen er wel op reageren? Ik heb het idee dat mijn zoontje kramp krijgt op dagen dat ik koffie drink, maar vaak niet eens direct erna. Daardoor twijfel ik nogal. Op zich is koffie laten staan niet zo moeilijk, maar zo af en toe een ijskoffie vind ik wel erg lekker. Maar ik voel me nogal bezwaard momenteel.
In principe kunnen kinderen op alles wat jij binnenkrijgt reageren als ze daar gevoelig voor zijn. Kwestie van uitproberen.
Jee.. noooooit bij stil gestaan. Door voortdurend gecluster s avonds en gebroken nachten leef ik inmiddels op koffie. Misschien toch eens minderen.
ik ben ook van mening dat het "nodig" hebben van koffie ook tussen je oren kan zitten hoor, geen idee of caffeine ook echt helpt bij wakker blijven ed maar als ik mezelf er mee kan foppen, dan graag! hahaha en vroeger naar bed klinkt hemels!! maar helaas niet haalbaar, lig er al om 10u in, maar mn man dan helaas nog niet, dus echt slapen is er dan niet bij :S (en zodra ik eindelijk slaap, wordt poppeke wakker! maar dat is een ander topic )
Ik heb het uitgeprobeerd, mijn zoontje werd niet drukker of sliep ook niet anders als ik wel koffie dronk. Wel maar 2 per dag, net als nu ik zwanger ben. Ben normaal echt een koffieleut! Als je voor de smaak gaat, kun je ook cafeïne vrije koffie nemen. Het zit toch vaak tussen de oren heb ik gemerkt
als ik na 4en behoefte heb neem ik idd caffeine vrije koffie, maar zelfs van het beste merk vind ik er een na smaak aan zitten en echt minder lekker dan gewone koffie.