Hoi Dames, Ik slikte 4 jaar de mycrogynon Pil, tot dat ik zwanger wilde worden. Ik heb 2 jaar geen pil geslikt, en nu mijn dochter geboren is ga ik wel weer aan de pil. 2 weken na mijn bevalling ben ik weer begonnen met mijn mycrogynon. Toen ik die pil 6 jaar geleden voor het eerst slikte werd ik daar wel een stuk dikker van. Nu ben ik juist heel veel afgevallen na de bevalling, en wil me lichaam graag zo houden. Ik ben nu wel bang om door die pil weer dikker te worden. Ik kreeg van mijn schoonmoeder de Yasmin pil. Ik hoorde hier alleen maar positieve verhalen over. Hij is licht, minder pijn, grotere borsten. Ik moet vandaag weer beginnen met de pil, maar weet nu dus niet wat ik moet doen. Gewoon die Yasmin proberen? of toch verder gaan met me mycrogynon? Net las ik op internet allemaal negatieve ervaringen over de Yasmin. Wie slikt de Yasmin? en wat zijn julie ervaringen hiermee?
ik slik ook de yasmin pil. Voorheen ook jaren de micro 30 geslikt. Hier kreeg ik na een paar jaar erg moodwings van en mijn menstruatie verliep totaal niet meer zoals het hoorde. Toen ben ik met yasmin begonnen en beide dingen gaan nu beter! Ik ben inderdaad ook wat afgevallen en voel me nu prettiger. Ik heb trouwens ook die artikelen gelezen, ik weet niet wat ik ervan moet denken. Als je alle risico's wilt uitsluiten kun je beter geen pil slikken maar een andere methode gebruiken. Ik hou het in ieder geval voorlopig lekker bij de Yasmin..
ik heb ook de yasmis gehad.... bij mij niks niet grotere borsten ... was het maar waar haha heb echt doperwten ook had ik door deze pil juist enorme moodswings... en totaal geen zin in seks.... misschien even de huisarts bellen gewoon vragen of je het kunt proberen....
Ook ik heb de Yasmin pil geslikt na mn bevalling. Volgens mijn huisarts een prima alternatief (voorheen had ik altijd een koperspiraal maar omdat we er nog niet uit zijn of dit definitief ons laatste kindje zal zijn wilde ik dat nog niet) omdat het een lichte pil zou zijn, aangezien ik niet tegen hormonen kan (moodswings, geen sexdrive). Nou, dat heb ik (of liever gezegd mn partner) geweten:x. Binnen 2 dagen begon de ellende alweer, dus na één strip ben ik er gelijk radicaal weer mee gestopt. Nu ga ik dus toch weer aan het (hormoonvrije) koperspiraal (mocht het lukken met zetten, zie mn andere topic).
Ik merkte niet echt groei van mn borsten. Eigenlijk heb ik wel net als de andere dames minder 'zin'. Kost meer moeite zullen we maar zeggen.. Tja, voorlopig hou ik deze nog wel even. Misschien dat als de voorraad weer op is, ik toch naar een andere anticonceptie stap maar dat weet ik nog niet. Voorlopig is het zo even prima. Ik voel me nu fijner wat betreft mijn humeur enz.
Ik heb de yasmin pil ook geslikt. Alleen ben er mee gestopt, mede omdat er toch wel veel slechte verhalen over waren. Tevens rook ik en daarom vond de HA dat ik er mee moest stoppen omdat je met de yasmin pil een verhoogde kans op trombose hebt, meer dan andere pillen.
Ik heb jaren de Yasmin geslikt en nu ook weer mee begonnen na de bevalling. Nergens last van hoor! Kan me niet herinneren dat ik minder zin in sex had of humeurwisselingen maar ik kan redelijk goed tegen hormonen heb ik gemerkt. Heb nu sowieso nog weinig behoefte aan sex, zo 2 mnd na de bevalling dus daar vergelijk ik t maar niet mee... Yasmin is gewoon een vrij lichte pil enne, grotere borsten?? Was het maar waar!!! Ook hier doperwtjes...
Heb ook de Yasmin pil geslikt. Ik ben gestopt omdat ik bloed verloor en bloedstolsels en proppen waar je U tegen zegt. Echt niet normaal..... een stolseltje of iets prima, maar dit was om het uur nieuw maandverbandje...tampon kon niet. En er lag dan gewoon een grote hoop rotzooi in....klonten bloed etc. Echt (en dan overdrijf ik niet) bergjes. Heb het 2 maanden geprobeerd maar na veel bloedverlies en suffig worden ben ik zelf gestopt en toen kreeg ik van mijn broertje (farmaceut) een artikel te lezen over de yasmin pil en toen was ik heel blij dat ik gestopt was. Microgynon 20 geslikt daarna...niks aan de hand, prima pilletje!!!! Geen rare stolsels enzo...gewoon lekker een lichte normale menstruatie. En van beiden werd ik niet dik of iets.
Heb Yasmin geslikt voor mijn zwangerschap en daar ga ik nu ook weer mee beginnen want voelde me er prima bij, en prettige bijkomstigheid was dat ik er een cupmaat groter door kreeg!
Hier ook een aantal jaren yasmin geslikt, maar helaas ook geen grotere borsten door gekregen. Het is inderdaad een lichte pil. Ik had geen last meer van pijn als ik ongesteld moest worden, ben niet dikker geworden, geen humeurschommelingen, maar helaas ook geen zin in seks... Na 8 jaar pilgebruik ben ik in augustus gestopt en gelijk na 28 dagen voor het eerst ongesteld na mijn laatste ontrekkingsbloed.