Yasmin pil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Tweekids, 1 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Iemand ervaring met de Yasmin pil als anticonceptie maar ook tegen Acne?
    Lees eigenlijk vrijwel oude ervaringen maar wel positief dus ik ben benieuwd !
    Wordt die bij jullie vergoed?

2. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Ik heb de yasmin pil 2 jaar geslikt. Daarvoor slikte ik de diana pil, maar die wilde ik niet meer omdat het best een zware pil is.
    Ook voor m'n acne ben ik toen overgestapt naar de yasmin pil. Ik ben er wel positief over. Minder last van acne, ik ben niet aangekomen (wat ik met de diana pil wel had).
    Alleen na lange tijd kreeg ik steeds vaker tussentijdse bloedingen.. maar dat is ook het enige minpunt. Ik kreeg de pil vergoed met mijn aanvullende jongerenverzekering bij CZ.
    Nu ben ik gestopt :)

3. Nemo1984

Nemo1984 Actief lid

19 apr 2009
    267
    25
    28
    Zuid holland
    Ik heb bijna 4 jaar yasmin geslikt. Was er zeer tevreden over! Mn acne had ik geen last van, niet aangekomen. Ik had ook tussendoor bloedingen en doorslikken ging helaas niet want werd alsnog ongesteld! Bij mij werd het niet vergoed, ik moest 28 euro betalen voor 6 strips.

4. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Ik zelf niet, maar mijn moeder wel. Die zweert bij yasmin.
    Het is wel een zwaardere pil, waarbij vooral het libido kan dalen. Als je dat vervelend vind is het misschien handig om verder te zoeken naar een lichtere pil zonder progesteron vervanger.

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Volgens miijj ha juist een lichtere pil en werkt die vaak libido verhogend haha

6. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb hem jaren gebruikt, een jaar of 6 voor mijn zwangerschap en nu 1 jaar na de bevalling. Net gestopt ivm de wens voor een tweede kindje. Die 6 jaar vond ik het een prettige pil, weinig tot geen last van acne, geen gewichtstoename (wat bij de pil ervoor wel het geval was)...maar ik vond hem killing voor het libido. Merkte het namelijk toen ik gestopt was...en nu weer. Het afgelopen jaar vond ik het ook een prettige pil, alleen vaak last van hoofdpijn, nu ik weer gestopt ben is de hoofdpijn weg en het libido weer terug ;).

Deel Deze Pagina