Na ongeplande zw: vertrouwen anticonceptie?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Kache, 10 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Hallo,

Ik vroeg me af andere vrouwen zich hier in herkennen?

Ruim 2 jaar geleden werd ik geheel onverwacht en dus ook ongepland zwanger terwijl ik een koperspiraal had. Het is geëindigd in een miskraam, maar goed dat had ook anders gekund natuurlijk.

Nu ben ik inmiddels een zw/bevalling verder en heb ik een mirena laten plaatsen, omdat ik koperspiraal dus niet meer aandurfde. Op zich ben ik er tevreden over, ben niet meer ongesteld (heel af en toe een veegje bruin slijm, verder echt niets), maar dat maakt me tevens ook best onrustig.

Ik voel de laatste 3-4 maanden regelmatig hormonale dingen in mijn lijf die ik herken als PMS klachten en/of zwangerschapsklachten. Omdat deze ook gepaard gaan met een dip in mijn borstvoedingsproductie heb ik niet het gevoel dat het bijwerkingen zijn van mirena, maar dat mijn eigen cyclus op gang is, dat ik dus wel een eisprong heb. En waar een ei is... ;)

Verstandelijk weet ik wel dat kans op zwangerschap echt heel, heel klein is. Maar niet 0 en ik krijg nooit 'zekerheid' omdat ik niet menstrueer. Door dus mijn vorige ervaring, vind ik zo moeilijk om vertrouwen te hebben in werking van spiraal en ga ik toch altijd weer denken: misschien toch zwanger? Spookt door mijn hoofd, eindeloze discussies met mezelf of ik niet een zwangerschapstest ga doen en zo ja, wanneer dan... En als ik er dan 1 doe, die natuurlijk negatief is, voel ik me weer erg stom dat ik uberhaupt getest heb. Maar paar weken later gebeurd er gewoon weer precies hetzelfde :(...

Herkennen jullie dit? Hoe gaan jullie daar mee om? Ik word soms een beetje moe van mezelf, wil het eigenlijk loslaten en niet zo paranoide zijn, maar dat lukt me op een of andere manier niet...

(ben als de dood om weer een keer zwanger te raken, wil echt, echt, echt niet meer om tig redenen)

2. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    ik het ook een ongeplande zwangerschap achter de rug en voor mij is een criteria van anticonseptie dat ik wel blijf menstrueren. het maakt mij echt onzeker en bijna paranoia. de maand weer ben nu weer niet op normale tijd ong. geworden en test negatief. pfff hoop dat ik dit niet iedere maand ga krijgen.

3. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Kache, als je zo zeker weet dat je geen kinderen meer wilt, is het dan niet een optie om je te laten steriliseren? Dat kan tegenwoordig bij vrouwen erg eenvoudig. Zoek maar eens op "Essure". Desnoods houd je die Mirena er dan nog bij voor die 0,1% kans die je zelfs bij een sterilisatie nog hebt om zwanger te worden.... (maar da's ook wel een beetje paranoide misschien haha)
    En als je alleen Essure hebt, kom je weer gewoon in je normale cyclus terug, dus dan heb je ook geen spanning van het niet ongesteld worden.

4. Bessie Turf

Bessie Turf Bekend lid

21 feb 2010
    730
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Kache,

Toevallig! Wij zaten bij onze laatste zw in een groepje dacht ik. Ik ben okt. 2013 bevallen :)
    Wat jij zegt herken ik. Heb net zelf een topic geopend :)

5. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.247
    8
    38
    Noord brabant
    Hee! Ik heb nu een koperspiraal maar lees regelmatig dat mensen daardoor zwanger worden.. ben nu best bang.. hoe kon dat bij jou dan en na hoe lang

6. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ha ha, heb net op jou topic gereageerd!
    Kende je naam idd nog van een 3e kindje groep van lang geleden ;). Hoe is het met je? Hoe vergaat het je in de tropenjaren met 3 kids?
    (ik vind het toch wel zwaar :), hoor...)

7. Bessie Turf

Bessie Turf Bekend lid

21 feb 2010
    730
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie idd je reactie! Leuk om je hier weer tegen te komen. Hier gaat het goed! Drie gezonde koters :)
    Het is zeker druk 1 naar school en de andere 2 naar de gastouder. Halen brengen, het gaat maar door ;)
    Hier nog wel nagedacht over een vierde maar ik wen steeds meer aan het idee dat we uit de kleintjes groeien, ook wel weer heerlijk!!
    Met jou ook alles goed verder Kache?

8. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.247
    8
    38
    Noord brabant
    Kache hoe kwam die zw dan met koperspiraal? En na hoelang?

9. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
  10. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.247
    8
    38
    Noord brabant
    Oh haha wist niet dat je dezelfde was hihi sorry!

Deel Deze Pagina