Hallo dames, Ik heb een vraag. Ik slik al sinds mijn 15e de pil (ben nu 22). Ben daarmee begonnen meteen na mijn eerste cyclus. Ik kan me dus voorstellen dat mijn lichaam wel even tijd nodig heeft om te ontpillen. Nu wil ik alvast stoppen met de pil, maar ik wil nog niet zwanger worden. (Momenteel ben ik nog aan het afstuderen en wil eerst de zekerheid van een vaste baan) Zijn er, behalve het condoom, nog andere niet-hormonale anticonceptiemiddelen die ik in deze periode zou kunnen gebruiken?
je zou je huisarts kunnen vragen of je een spiraatje zonder hormonen mag hebben. ik weet alleen niet of ze dat doen bij vrouwen die nog geen kinderen hebben gehad. Dat zou je dus even moeten na vragen bij je huisarts. en anders zou je huisarts je ook kunnen helpen met wat er nog meer op de markt is. hoop dat je er wat aan heb. groetjes fluffy
Dankje, ik wist niet dat je ook spiraaltjes hebt zonder hormonen. Een vriendin gebruikt de nuvaring en is daar erg positief over, maar daar zitten natuurlijk ook hormonen in, minimaal weliswaar maar hormonen zijn hormonen. Ik slik al mijn hele (seksueel actieve) leven de pil dus ik ben bang dat als we met condoom moeten werken we gauw makkelijk zijn en het toch zonder doen... Ik zal idd wel even bij mijn huisarts langsgaan om te vragen wat er verder nog op de markt is. Dankjewel voor je tip, daar heb ik zelf natuurlijk niet aan gedacht! haha
Je hebt verschillende manieren Femcap en De Temparatuurmethode etc etc.. Hier heb je wat handige links waar je er alles over kan lezen. http://sexwoordenboek.nl/femcap.html http://www.anticonceptie-online.nl/natu ... thoden.htm Succes ermee!
Dankjewel! Ik ga thuis kijken want hier op mn werk worden die website geblokt haha In ieder geval bedankt voor de tip!
Ohjeej haha.. irritand is dat he! Op die sites kan je alles lezen over natuurlijke anticonceptie methodes zonder hormonen, dus denk dat je er wel wat aan hebt! Succes en een fijne dag nog!
geen idee of dat er is... ik ben nu ook aan het ontpillen miss wel een maand of 6 maar doe het gewoon veilig met een condoom succes
dames, dank voor jullie antwoorden. Ik ben inmiddels thuis en kan de websites bekijken De persona lijkt me ook wel fijn, maar dan mag je dan meteen weer 100 euro voor neerleggen! Tja je moet er wat voor over hebben! Ik zal ook nog even bij de apotheek en huisarts informeren. Als ze met verassende producten komen zal ik het laten weten! Groetjes
Hallo, Ik ben ook 2 dagen geleden met de pil gestopt met als doel natuurlijk zwanger te worden, alleen ik wil graag eerst wachten tot mijn natuurlijke cyclus weer op gang komt en regelmatig wordt. Dus totdat we er echt voor gaan, moeten we ook vanaf nu met condoom doen. Vind het niet leuk om te moeten wachten nog een paar maanden, want we verlangen heel erg naar een kindje, maar aan de andere kan zou het handig zijn om nog even te wachten ivm mijn parttime opleiding waarvoor ik nog ruim 1 jaartje moet doorstuderen. Ja, je kan gewoon niet alles tegelijk doen, plus dat je er ook van wil genieten. Ik denk dat op het moment dat het komt, dat de studie toch maar op de 2e plaats verplaatst wordt liefs, Mama30
Hoi mama30, Ik ken het feit van niet alles tegelijk kunnen maar al te goed haha! Ik ben nu aan het afstuderen en als t goed is in juni klaar met mn opleiding, daarnaast bezig met motorrijbewijs en bezig met aanschaf van n veulen. en dan is daar nog het vreselijke verlangen naar een kindje! We hebben nu besloten om pas na de zomer (als ik n vaste baan heb) te stoppen met de pil. Als we nu al zouden stoppen met de pil en ik toch snel zwanger zou zijn ben ik bang dat ik dingen ga afraffelen of niet afmaak en daarna nooit meer ga doen. Ik wil dan 100% van mn kindje kunnen genieten zonder me druk hoeven te maken over mn baan of mn motorrijbewijs of een paard die je dagelijk moet rijden. 1 ding tegelijk (helaas) ...
ik ben sinds 23 maart gestopt met de pil. Sinds die tijd doen we het met condoom omdat ik geopereerd moest worden. Dit is gisteren gebeurt en nu wacht ik mijn volgende menstruatie af. Ik kan nu toch niks ondernemen omdat ik een snee in mijn lies heb. Dus dat maakt het wachten gelukkig niet zo moeilijk. gr.
Je hebt gelijk, je kunt niet alles ineens, maar ik heb nu besloten om eens een keertje zwanger worden niet steeds uit te stellen, maar als het gebeurt meteen, om dan gewoon alle andere dingen maar een keer uit te stellen...zoals nog 1 opleiding, nog betere baan, huis, auto, enz. Want er zal toch nooit allemaal perfect worden...je zult altijd dingen houden die beter kunnen en ik heb besloten om daarmee maar vrede mee te hebben, anders maak ik onnodig druk over dingen die ik toch niet kan veranderen en (nogmaals) we kunnen niet alles tegelijk, helaas! liefs Mama30
Een goede keus! Wij hebben besloten in ieder geval te wachten tot ik een vast contract heb. De rest kan inderdaad wachten en zoals je zegt, het is toch nooit helemaal perfect zoals je het hebben wilt. En je weet toch niet hoe je leven er over een paar jaar uitziet. Eerst afstuderen en een vast contract scoren, dan gaan we ervoor! Succes met zwanger worden!
Ik hoop voor je dat het allemaal een beetje toch volgens de planning gaat! En succes met afstuderen, baan vinden en gezinplanning! We gaan er voor! liefs, Mama30
Nou, ik ben gisteren wel even geschrokken! Ik was op mijn werk en had nog niet gegeten dus ik had een smoothie met appel en framboos gedronken. En ik werd me toch misselijk! En ik werd witter en witter en toen moest ik rennen naar de wc! Alles kwam er weer uit! Kom ik van de wc... kijken mijn baas en mijn collega mij aan (2 mannen) en wat denk je.? "Ben je zwanger"? vroegen ze tegelijk! Niet dat ik weet! antwoordde ik. Maar ik kreeg het zelf ook wel benauwd want vandaag trouwen we over 4 maanden en een buik van 4 maanden past niet in mijn jurk! Daarna moest ik weer overgeven en hebben ze me naar huis gebracht. Mijn vriend was gelukkig op tijd thuis (vrachtwagenchauffeur) en die ging voor mij heel lief 2 zwangerschapstesten halen. Negatief! (ikhad het eigenlijk toch wel erg leuk gevonden) Ik kan dus niet tegen framboos, ben ik achter gekomen, want dit is de derde keer dat ik er ziek van ben geworden. jammer!
Ik ben vandaag bij de huisarts geweest en heb voorgelegd dat ik wil stoppen met de pil maar wel wat anders wil gaan gebruiken. Ze heeft vanalles met me doorgenomen maar ik ben er nog niet uit. Opties zijn het spiraaltje, maar dan wordt je zo goed als niet ongesteld en daarbij wordt de bevruchte cel afgestoten, dit idee vind ik verschrikkelijk dus voor mij geen optie. De nuvaring, opzich ok, veel minder hormonen dan de pil en je hebt wel je "cyclus" in de hand, maar nadeel vond de arts dat die nog maar kort op de markt is en er nog weinig feiten over bekend zijn. En verder eigenlijk gewoon het welbekende rubbertje. Ik heb besloten dat ik morgen de laatste pil ga slikken omdat het hele ding me gruwelijk tegenstaat en me lijf gewoon heel erg protesteert op het moment. (tussentijdse bloeding, giga pijnlijke en gezwollen boobs, opgezwollen buik en veel buikpijn) Voorlopig gaan we het gewoon met rubbers doen om mn lijf even tot rust te laten komen en daarna zien we wel weer verder of we op dat moment helemaal zonder gaan doen, of wat anders gaan proberen of het gewoon bij de rubbers houden. Fijn idee om morgen de laatste te slikken! JOEHOE! (al is het niet met de directe intentie zwanger te worden) gewoon even ter info! Groetjes