Yasmine ?

Discussion in 'Anticonceptie' started by Loeka, May 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loeka

Loeka Actief lid

Apr 29, 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Wie heeft ervaringen met deze pil ? Ik heb deze enkele jaren genomen , ervoor triminulet en als eerste pil minulet. Van mijn eerste pil minulet kreeg ik na 3 jaar tussentijdse bloedingen , toen dus de triminulet en om niet meer zoveel aan te komen tot vorige maand de Yasmine. Nu las ik van de week dat Yasmine eigenlijk een lichte pil is ? Dus mijn vraag is ; als ik erg vruchtbaar was dan was het met de Yasmine toen kunnen uitdraaien in een zwangerschap of vergis ik me ?

2. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Ik heb een poos de Yasmin geslikt ipv microgynon 30. van de microgynon kreeg ik heel veel hoofdpijn en dat was met de yasmin iets minder. Behalve dan dat deze veel duurder was merkte ik geen verschil. Maar minder hoofdpijn was wel heel prettig.

3. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    RUIME tijd geleden las ik in de krant dat ze nog bezig waren met het testen van deze pil, maar ik slik hem nu al jaren en bevalt me prima, ja heb wel tijdens de menstruatie hoofd en buik pijn maar niet zeer ernstig en vraag me af of het minder wordt door het slikken van een andere pil.
    Ik vind hem ook duur, maar gelukkigde gewoon het bonnetje in de bus van mijn vezekering.
    ik kom alleen weinig mensen tegen die deze pil ook slikken, jammer.

gr

4. Loeka

Loeka Actief lid

Apr 29, 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Idd hij is wel een stuk duurder maar had het toen ervoor over omdat je er niet dikker van word en weinig tot geen puisten van krijgt . ;)
    Idd ook jammer dat niet veel mensen deze pil slikken en zodus weinig informatie erover hebben ..

5. Niet meer actief

Ik heb persoonlijk helemaal geen cyclus meer na deze pil terwijl 4 jaar geleden voor ik eraan begon ik een prachtige cyclus had van 29.
    Ik ben gestopt omdat ik er doodziek van werd en als je een beetje rondneust bij google lees je ook dat deze pil levens gevaarlijk kan zijn.

Ik zou er niet aan beginnen.

Succes ermee

6. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik heb rond gekeken en waarschijnlijk niet goed genoeg, maar kan je daar een paar voorbeelden van geven?
    waarom zou een huisarts mij die pil geven als hij levensgevaarlijk is?en als mensen er echt van in levensgevaar zijn (mochten die mensen er al zijn) zou dit zeker bekend worden en van de markt gehaald worden denk je niet?
    het is maar een reactie hoor niet verkeerd bedoelt maar ik heb ook al andere verhalen toen gelezen over deze pil dus vandaar.

groetjes

7. Loeka

Loeka Actief lid

Apr 29, 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Wat waren de andere verhalen ? Ik heb er ook geen last van ondervonden .. ;)

8. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    zoals ik al eerder zei dat mensen die hem toen , praat ik over ongeveer 7 jaar geleden. Dat die hem eigelijk testen, omdat deze pil niet betrouwbaar moest zijn. ja weet niet heel goed meer maar het stond toen in de krant.
    maar heb nooit wat over levensgevaarlijk gelezen dus vandaar dat ik vraag om uitleg :D

9. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

May 9, 2008
    4,173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Ik heb deze pil 3 jaar geleden geslikt. Ik had hier voor gekozen omdat ik van microgynon 30 zwaar depressief werd (daar kwam ik na 3 jaar achter toen het uit ging met mijn vriendje en ik die pil niet meer nodig vond)
    Toen ik dus weer aan de pil ging wou ik een pil waar ik dus niet depri van werd. Maar van de Yasmine kwam na een half jaar die depressie weer op zetten. toen ben ik er mee gestopt. Ik geloof dat je wel hogere kans op trombose hebt met de yasmine. Maar in vergelijking tot andere pillen is het nogsteeds heel klein.

10. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    1,864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    ik ben zwanger geworden door de yasmine heen, moet wel zeggen dat wel ziek ben geweest in die periode... helaas liep zwangerschap uit op een miskraam

11. Loeka

Loeka Actief lid

Apr 29, 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Hoever was je ? :cry:

12. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    1,864
    0
    0
    Nijmegen
    9,5 week toen het mis ging

13. Loeka

Loeka Actief lid

Apr 29, 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Hebben ze de reden achterhaalt ?

14. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    1,864
    0
    0
    Nijmegen
    ze hebben we weefsel opgestuurd maar is niks naar voren gekomen...
    wel frapant dat1x door de prikpil zwanger en 1x pil zwanger en beide uitlopen op een miskraam...

Share This Page