Hoi Hoi, Wij zijn overgestapt naar de NEM. En krijg nu de eindafrekening binnen. Eindelijk een keer een meevaller wat we krijgen 450 euro terug. Wel wordt er nog een factuur van verrekend die we niet hadden betaald aangezien we dachten dat we toen al aan de nem moesten betalen. Er staat op dat het de 11e word overgemaakt. Is dit dan ook echt zo of kan dat weer eens later zijn? Oja volgende meevaller haha niet veel maar toch, open de volgende brief van de oude woningstichting. U heeft teveel servicekosten betaald u krijgt 75 euro terug
Ja je kan er dan zeker vanuit gaan dat het bedrag over word gemaakt op de 11de. Misschien een tip: Spaar nu al enorm veel voor je eind/jaarafrekening van de NEM.... Zo goedkoop zijn ze namelijk niet en waarschijnlijk staat je volgend jaar een fijne verrassing te wachten> een forse bijbetaling. Ik heb jaren bij een grote energieleverancier gewerkt en ik kan e melden je word echt niet vrolijk van de NEM.
Dat zou best eens later kunnen zijn, het beste kun je even bellen en vragen naar de vervaldatum van de eindafrekening. Die datum kun je dan het beste aanhouden. Dat je geld terug krijgt is heel leuk natuurlijk, maar systeem technisch maakt het niet uit of er een bedrag betaald moet worden of naar een klant overgemaakt moet worden, qua facturatie en vervaldata.
Lijkt me toch dat als ze op de brief neerzetten: Dit bedrag maken we omstreeks 11 april over dat ze dat dan ook doen... We hebben de NEM net zo hoog gelaten als dat we aan de nuon betaalden zo kunnen we ook zien of ze nou echt goedkoper zijn, en anders gaan we volgend jaar gewoon terug
ik zou de nem sowieso 50 euro extra betalen. of 50 per maand aan de kant leggen. want ze staan er echt om bekend dat ze mega af rekeningen sturen met de "kleine lettertjes" kosten dit was ook de rede voor ons om bij nuon te blijven omdat het zo goed geregeld is en dat is niet overal zo blijkbaar
de NEM is bagger, de productkosten zijn miss l;ager dan bij andere leveranciers,maar hun servicekosten zijn VEEL hoger. heb ook een tijd bij een energieleverancier gewerkt op de klatenservice, nou 90% wouden maar al te graag weer terug.!
ik vind een maatschappij die in hun reclames andere maatschappijen gebruiken om te laten zien hoe "goed" ze wel niet zijn, sowieso slap (blijkbaar heb je als bedrijf dan dus zelf geen punten waarop je jezelf kunt onderscheiden van anderen), plus dat ik het helemaal een lachertje vind dat je diezelfde reclame campagne baseert over de overnames van die andere bedrijven, en dan zelf ook allerlei overnames aan het voorbereiden bent ... Ik zeg .... niet DOEN ....
Ik ben toch al overgestapt.. Volgens de nem zou ons maandbedrag maar 105 euro zijn maar hebben em gewoon op 175 zelfde als nuon. Maar dat was ook mn vraag niet.. Ik wil graag weten of nuon hun beloftes kwa uitbetaling nakomen...
even of topic, ik ben snel bij de nuon weggegaan omdat de topman 7ton bonus kreeg. Uit principe. Ik zit nu al paar jaar bij greenchoice, tot op heden erg tevreden, maar overal is wat, hier lees ik ook wel eens negatieve verhalen over.
Ik heb een goede ervaring met nuon. 1 keer wat terug gehad en dat stond inderdaad op de datum die in de brief stond op de rekening. Voor de rest moet ik elke keer bijbetalen (dat is eigen schuld hoor) en dat wordt ook op de datum nauwkeurig afgeschreven
En dat is nu juist hetgeen waar de meeste mensen de fout in gaan. Men staart zich blind op een laag maandbedrag, maar vergeet dat verbruik betaald dient te worden. Een laag maandbedrag is leuk, maar een grote bijbetaling op een jaarnota is dan altijd schrikken en dan gaan mensen klagen. Pas wanneer je weet wat je gemiddelde jaarverbruik is op gas en elektra, dat vermenigvuldigd met de prijs per kWh en M3 en dat dan weer door 12 deelt, dan komt je redelijk in de buurt van een goede vergelijking tussen leveranciers. De prijzen per kWh en M3 liggen zo dicht bij elkaar, dat andere dingen zwaarder gaan tellen: de kwaliteit van de klantenservice, vaste kosten en vooral de kleine lettertjes: wat betaal je voor een wijziging in je gegevens bijvoorbeeld. De netwerkkosten en energiebelasting, daar kan een leverancier niets aan doen, dat wordt door de netbeheerder en de regering bepaald. Sommige leveranciers lijken goedkoper, maar bij hen betaal je dan je netwerkkosten rechtstreeks aan de netbeheerder, en betaal je uiteindelijk hetzelfde. Tip: als je wil gaan overstappen, kijk dan eens op het tros radar forum. NLenergie heeft een topic van bijna 100 pagina's met alleen maar klachten. Andere leveranciers staan er ook op, maar NLenergie (de NEM in de volksmond) spant de kroon.
Bij mij komt NUON het elk jaar weer netjes na als ze aangeven rond een bepaalde datum terug te storten heb ik het geld ook daadwerkelijk op mijn rekening staan.
NEM zijn meesteroplichters, dat er nog steeds mensen intrappen verbaasd me dagelijks. en de manier van reclame voeren, bleeeeehhh... ts@ als die datum erop staat dan zal het wel ongeveer op die datum gestort worden hoor.
ik denk dat het dan wel uitbetaald word hoor. Anders even bellen om het na te vragen weet je het zeker Lekkere meevaller zeg. Wij zetten nu elk jaar het maandbedrag omhoog zodat we ook terugkrijgen (als het klopt haha)