En nu? Nu is het gedaan met je rust! Ze kunnen behoorlijk volhardend zijn met dingen waar ze niet aan mogen komen. Mijn dochter in ieder geval wel. Ze hebben het wel door als je iets niet goedkeurt, maar ze zijn verstandelijk nog niet zo ver dat ze het dan de volgende keer niet zullen doen. Dus blijf consequent tot je er een punthoofd van krijgt. Je kunt beter niet te vaak nee zeggen, maar ze afleiden en weer bij het speelgoed zetten. Probeer nee te bewaren voor de wat meer gevaarlijke situaties. Alle echt gevaarlijke dingen staan hier buiten bereik, maar ze kan inmiddels ook staan en dus bij de vensterbank, tja die ga ik niet helemaal leegruimen! De waterbak van de hond is ook maanden populair geweest, nu blijft ze er gelukkig af.
Ja ik ben zo benieuwd als die van ons gaat tijgeren Hij vind brabbelen al een lange tijd veeeel interessanter en mij gevoel zegt dus ook dat hij niet snel zal zijn met kruipen etc. maar sneller met praten. Ik probeer hem wel te triggeren, want hij kan nu alleen van de buik na de rug rollen. en ik wil graag dat hij weer terug kan rollen. Dus heb alle speeltjes in de lucht verwijderd, maar meneer gaat dan vrolijk tegen het plafond kletsen. En terugrollen na de buik om weer bij de speeltjes te kunnen, dan komt nog helemaal niet bij hem op! Ik ben zo benieuwd! dit is trouwens de foto van onze woonkamer toen ik net 1 jaar was, en ik was de derde in dit huishouden .
Dat was hier ook corry. Van buik naar rug ging wel en dat deed hij snel want hij had een hekel aan buikligging. Van rug naar buik ? No way! Nog niet misschien. Alleen als hij het moest doen van me (fysio oefeningen) Ineens een maand geleden zag hij het nut ervan in, hij had door dat hij van rug naar buik makkelijker aan zijn speelgoed kon en sinds toen gaat het snel. Dus een maand geleden pas begonnen met rollen, hij kon het wel al langer maar deed het niet graag en nu ligt hij ineens contstant op zijn buik, slaapt zelfs op zijn buik. 10 maanden lang een hekel gehad aan buikligging dus ik zei dat hij nooit ging kruipen maar nu in 1 maand tijd van rollen naar nu bijna kruipen. En wat een leuke foto! En ja, misschien moeten we niet zo panisch zijn en onmiddelijk aanleren dat sommige dingen niet mogen. Ik moet het alleen voorzichtig aanpakken want het is geen durfal. Moet hem dus niet onzeker maken als hij iets niet mag.
Mja het stomme is hier dat hij geen hekel heeft aan buikligging (hij slaapt al bijna sinds zijn geboorte op de buik, maar als hij wakker is is het allemaal niet interessant op zijn buik, en draait hij op zijn rug, want gaat makkelijk en dan vind hij het allemaal wel best. En wat betreft dylan en zijn onzekerheid? Waarschijnlijk heb je zo door wat er wel of juist niet werkt bij dylan toch? Ieder kindje is ook anders en jij weet het beste hoe je dat kunt benaderen. Tenminste zo denk ik er ook over bij mijn zoontje
Hij doet het heel goed http://m.youtube.com/watch?v=wkESUIqpFAE En gedaan met de rust? Ik heb in geen maanden zoveel rust gehad! Halfuurtje tijgeren = 2uur slapen haha Hij slaapt ineens weer 2 keer per dag en veel langer als voorheen + s'ochtends soms nog een dutje. Door die extra slaap gaat hij s'avonds later slapen wat wel gezellig is en hij slaapt daardoor soms tot 9u s'ochtends Soms gaat hij tijgeren maar dan wil hij niet tijgeren. Lichaampje wil wel maar hoofdje niet dan zet ik hem in de box en speelt hij daar heel tevreden in. Wel zet hij zich altijd af met zijn rechtervoetje, linkerbeen gebruikt hij niet terwijl hij met zijn handjes het meeste met het linkse handje doet. Hij gaat nog niet naar het verboden laptopkabelhoekje. Heeft alleen oog voor zijn speelgoed.
Leuke filmpjes! Ja, dan gaat het echt beginnen. Robin tijgert nu ongeveer een maand en wisselt dat af met kruipen. Staan is hier nu aan het beginnen. Heel lastig, want alles op tafel is ineens binnen handbereik... Ik ben echt de hele dag achter hem aan het hobbelen, want hij luistert voor geen meter. Hij komt ook echt overal aan waar hij niet aan mag komen. Vooral de kerstboom is echt een gewild object. De hele dag door. Hij maakt er gewoon een spelletje van Hij wacht tot ik kijk en duwt dan snel een speeltje in de boom, ramt er gezellig op los met zijn speeltje, of probeert weer iets uit die boom te halen. 3 januari gaat de boom weer naar zolder en voor het eerst in mijn leven kijk ik daar ook echt naar uit Ik ben ook niet voor het weghalen van alles waar je kleine niet aan mag zitten. Wij beveiligen alleen de 'gevaarlijke' kastjes en de trap. Over een paar dagen gaat ie nog weer sneller en dan is het ook weer gedaan met je rust
Daarstraks zag ik hem kijken naar de salontafel en ik zag aan hem dat hij iets wilde nemen wat niet mag dus ik zei dat dat niet mocht,..begon hij zielige geluidjes te maken haha moest toen wel even lachen. Ook ging hij naar het hout en ik draaide hem om, ging hij weer naar het hout, draaide hem weer om en liet zijn balletje rollen, toen ging hij achter de bal aan. Maar dat zal zo wel niet blijven denk ik haha. Ik zal maar profiteren van de rust
Noa kruipt nu sinds twee weken ook het huis rond! Ze ondekt nu ook de hoekjes waar ze niet mag komen. Wij zeggen dan steeds Nee noa dat mag niet! En halen haar bij de plaats vandaan en dan zet ik haar bij haar speelgoed, dit is van noa zeg ik dan. Ze vind het erg leuk om in de water en voerbak van de honden te spelen, voor ik het weet is ze er weer haha. Ik kan die helaas niet weg pakken anders kunnen de honden er niet meer bij. We hebben we een andere salontafel gekocht ipv glas nu hout. Stopcontacten zijn beveiligd, kasten waar schoonmaakmiddelen in staan is op slot. Voor de rest zullen we haar moeten leren dat sommige dingen niet mogen en 100000x nee moeten zeggen haha. Vermoeiend soms he
Ah leuk dat filmpje, echt dat tijgeren nog wacht maar dat hij echt gaat kruipen haha dan is hij vliegensvlug overal heen.
aaahhh leuk!! bij boekt dus echt snel vooruitgang! ga zelf maar eens een half uur over de grond tijgeren, dan zul jij ook slapen! haha lekker vermoeiend voor zo'n kleine maar wel goed voor hem, en voor mama die blijft ook in beweging haha mijn zoontje is al 15 maanden en weet al een hele tijd goed waar hij wel en niet mag aankomen, maar dat wil niet zeggen dat hij het ook niet doet natuurlijk hij wil altijd even in de keuken kastjes kijken, haalt er niks uit maar even kijken en weer dicht. hij word dus altijd boos als hij t gootsteenkastje niet open krijgt ivm kinderslot maar daar kan hij dan weer wel mooi mee klapperen want hij gaat een cm of 5 open en de salon tafel die is hier ook al maanden leeg, glazen onderzetters vervangen door vilten en daar staan inmiddels ook al veel tanden in