Ziekenhuisbevalling-> de voeding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kiz, 31 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik vergeet deze vraag steeds te stellen aan mijn VK, dus ik wil even jullie ervaringen weten.
    Ik ga in het ziekenhuis bevallen, en geen borstvoeding geven. Hoe snel na de bevalling wordt een kindje dan al gevoed, en wat voor voeding is dat?? Kan ik gewoon zelf de voeding van mijn keuze mee nemen, of wordt er voeding gebruikt die ze in het ziekenhuis hebben (en ben ik dan daarna bijna verplicht ook die voeding te gaan geven)???

Misschien is het overal wel anders, en moet ik de vraag de volgende keer gewoon op mijn hand schrijven als ik de VK weer zie :confused: :) , zodat ik het in elk geval niet meer vergeet. Maar het zou ook fijn zijn te horen wat jullie ervaringen zijn!

2. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    in het ziekenhuis kreeg iris nutrilon, thuis ben ik gewoon overgestapt op similac, geen probleem.

wanneer ze dan de eerste voeding krijgt weet ik niet precies. met borstvoeding leggen ze je kindje zo snel mogelijk aan.

maar of de fles ook binnen een uur is??? wie weet het! (zal toch haast wel!)

3. mirjam22

mirjam22 Lid

25 feb 2006
    71
    0
    0
    Administratief medewerker
    bij hadden ze Friso gegeven maar wanneer precies weet ik ook niet.
    Maar toen ik naar huis ging adviseerden ze wel dezelfde voeding te blijven gebruiken omdat je bij verandering van voeding de darmpjes van de kleine ook weer aan moet wennen heb je weer kans op krampjes.

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wij gebruiken in het ziekenhuis frisolac en bij ons wordt de eerste fles ook binnen een uur gegeven. Dit zal best per ziekenhuis verschillen, misschien dat je in het ziekenhuis waar je gaat bevallen alvast kunt horen wat ze daar gebruiken als flesvoeding.
    Op zich hoef je thuis niet dezelfde voeding te gebruiken, wel naar de kleine kijken hoe die reageert op andere merk voeding. Maar grotendeels geeft dit bij overstap naar een ander merk geen problemen.

Kwebbel

5. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen en wou vanaf het begin flesvoeding geven.
    Ze gaven in het ziekenhuis nutrilon en dat was ik ook van plan thuis te geven.
    Ik was bevallen en ze werd gewassen en toen kwamen ze met het eerste flesje aan.
    Dus ik denk zo'n 3 kwartier na de bevalling.

6. Beppie

Beppie Fanatiek lid

16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    In het ziekenhuis waar ik ga bevallen kan ik kiezen uit nutrilon en frisio.
    Ook daar wordt het 1e flesje binnen een uur gegeven.

7. aardbei

aardbei Lid

16 mei 2006
    79
    0
    0
    Vrijwilligster
    Amsterdam
    Bij mij gaven ze bij beide blijde gebeurtenissen de baby pas toen het begon te huilen van de honger, geen echte tijd. Ik gaf wel de borst, weet niet of dat wat uitmaakt en dan heb je nog allerlei vacuum en tang verlossingen en daarbij wordt weer ander voeding gegeven, merkte ik toen bij een buurvrouw in het ziekenhuis die net was bevallen.
    Ik kreeg ze in ieder geval niet meteen voor het voeden gingen echt wel wat uren aan voorbij.
    gr.

8. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik gaf ook FV en ik kreeg die pas na 3 (!) uur!!!!!
    Ze hadden geen tijd om eerder wat te geven... er waren nog 2 bevallingen tegelijkertijd.
    Heb in het ziekenhuis Nutrilon gekregen maar thuis heb ik Friso gegeven. Kon zonder problemen overstappen!

Deel Deze Pagina