Baarmoeder voelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Beppie, 13 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Vanaf wanneer zou je (als je op je rug ligt) zelf je baarmoeder kunnen voelen?
    Ik voel nl nog niets, en omdat mijn dochter te klein was, maak ik me stiekem wat zorgen (is niet nodig, weet ik... maar toch...)
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Betsie,

    het is in het begin van de zwangerschap lastig om zelf je baarmoeder te voelen. Je baarmoeder heeft van zichzelf een bepaalde positie, als deze naar achteren ligt, naar je rug toe, duurt het ook wat langer voor je hem voelt. Bij jouw zwangerschapsduur moet ie wel te voelen zijn door de verloskundige, maar dat je dat zelf (nog) niet voelt is niet raar. Over de groei van je baby hoef je je geen zorgen te maken. Tot een week of 20 groeien alle baby's min of meer gelijk op, daarna worden de verschillen wat groter. Vertrouw op je verloskundige, zij houdt de groei goed in de gaten en zal, met jouw voorgeschiedenis in gedachten, zeker op tijd een echo laten maken als ze denkt dat de groei achter blijft.

    Mirjam
     
  3. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Dank je wel!
    Ik weet dat ik me geen zorgen hoef te maken, want ik word goed in de gaten gehouden door de gyn, maar onbewust doe je dat toch.
    Bedank voor je duidelijke antwoord!
     

Deel Deze Pagina