Vliegenreis met baby 15 maanden

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Romymama, 11 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Wij zijn eruit dat we toch willen gaan vliegen met onze dochter (dan 15 maanden) in augustus. Heel erg getwijfeld of we toch niet liever met de auto zouden gaan, maar we gaan toch vliegen.

Nu de vraag waarheen. We zitten zelf aan bijvoorbeeld de canarische eilanden te denken.

Hebben jullie tips wat betreft accomodaties?
    Ik denk dat mijn dochter tegen die tijd niet braaf een dutje wil doen op een strandbedje dus ik verwacht dat we daarvoor terug naar de kamer zullen moeten gaan.

Wij houden zelf erg van luxe vakanties, dat zijn we ook gewend. Dus we willen graag minimaal 4 of 5 sterren. Liever geen appartement. Denk dat voor nu een hotel nog wel prima is. Liefst wel met een aparte slaapkamer zodat DL niet bij ons hoeft te liggen.
    Een kamer grenzend aan een zwembad zou natuurlijk helemaal top zijn, maar ik verwacht dat dit niet te betalen is, dat zou ideaal zijn met middagdutjes..

Heel veel eisen maar ik ben benieuwd of jullie tips hebben. :D Mag ook een andere bestemming zijn natuurlijk..

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Je wilt in een hotel maar een kamer die grenst aan het zwembad.. Volgens mij bestaat dat niet. Want een hotel heeft verdiepingen..

Na een tip van hier hebben wij een villa huisje geboekt op het Mirena Resort in Curacao.

3. jada73

jada73 Actief lid

6 apr 2010
    172
    0
    16
    NULL
    NULL
    Luxe hotels op Gran Canaria:
    - Hotel Lopesan Villa del Conde
    - Hotel Lopesan Costa Meloneras

Dit zijn prachtige hotels, rustig gelegen. Je kunt natuurlijk zwembadzijde boeken en dan vragen om een kamer op de begane grond.:D

4. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Wij zijn vorig jaar met onze zoon van 14 mnd naar de Dominicaanse Republiek geweest. Qua vliegreis, stel je erop in dat het geen hele rustige reis wordt, dan valt het altijd mee.
    Wij vlogen met Arke en hadden een duo seat geboekt. Voor €50,- wordt de stoel naast je vrij gehouden (mits het vliegtuig niet vol zit) en deze konden wij gebruiken om D. op te laten slapen. (vliegreis was dan ook 9,5 uur). Als het vliegtuig wel vol zat zouden we die €50,- weer terug krijgen.

We hadden onze buggy meegenomen die helemaal plat kan (Nuna Pepp Luxx). Daar sliep hij in bij het zwembad, onder de parasol. Eén van ons liep vaak even een rondje met hem en dan sliep hij zo. Dan konden wij lekker bij het zwembad blijven liggen. De buggy mocht mee tot aan de gate, dat was erg fijn.

Qua accommodatie zaten we in een hotel met verschillende gebouwen (2 hoog), wij zaten helemaal beneden. Omdat het een zeer groot resort was, zaten we heel dicht bij het zwembad (meerdere zwembaden) en restaurant.
    Zeer veel verschillende restaurantjes, zowel a la carte als buffet.
    Sommige hotels zijn voorzien van een familiekamer, dan heeft jullie dochter lekker haar eigen slaapkamer. 's Avonds dronken wij vaak nog wat in 1 van de vele barretjes. Zoonlief liep dan lekker rond te dreutelen of sliep in de wagen.

Qua zwembad zou ik wel kijken of er een (leuk) kinderbadje bij is. Onze zoon heeft zich echt heerlijk vermaakt bij het peuterbadje.

Wij hebben ooit eens in Egypte in een hotel gezeten met meerdere gebouwen, waarvan er ook kamers direct aan het zwembad grensde, dus het bestaat wel degelijk. Prachtig hotel ook trouwens, maar nu niet zo'n succes meer om daar heen te gaan.
    Wat dat betreft zou ik eens bij het reisbureau informeren of zij soms tips hebben.

Ik weet dat er op Curacao aan Mambo Beach ook een hotel ligt met beneden kamers die eigenlijk vlak grenzen aan het zwembad. Kan niet zo op de naam komen, maar dat leek me ook wel ideaal met kinderen.

5. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Bedankt voor de reacties!

Die op gran canaria heb ik ook gezien en spraken me erg aan! Er is er nog een: lopesan Baobab. En daar hebben ze blijkbaar ook kamers met zwembad maar die zijn al volgeboekt helaas..

Ik zou ook wel richting Curaçao of Dominicaanse oid willen maar denk niet dat ik dat zie zitten. Heb zelf al een bloedhekel aan lang vliegen.. Eerst maar eens een paar uurtjes proberen :D

6. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik zou persoonlijk niet kiezen om meteen aan het zwembad te zitten, maar liever wat verder achterin het hotel. De reden: een dreumes van 15 maanden loopt mogelijk al en anders kruipen ze heel erg snel. Ze ontsnappen zo aan je aandacht en met een zwembad zo dichtbij... nou ja, vul de rest maar in. Misschien dat ik er zo overdenk omdat de 2jarige van een ex-collega een keer een zwembad ingesprongen is toen hij aan de aandacht was ontsnapt. Ze zagen hem net op tijd, dus konden achter hem aanspringen. (allemaal goed, maar nat afgelopen dus). Daardoor ben ik toch een beetje angstig bij zwembaden. Ik wil je absoluut niet bang maken, maar het is wel iets om ook rekening mee te houden.

Verder lees ik even mee, omdat wij ook hebben besloten te gaan vliegen met met onze (dan) dreumes.

7. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Tenerife, Playa Las Americas. Hotel Conquistador. Dit hotel heeft kamers op gelijkvloers. Dit zijn de extra grote kamers. Je moet dan ook specifiek om een kamer op het gelijkvloers vragen.
    Dan zit je aan het zwembad.
    Wij zijn hier geweest toen dochter 8 maanden was. Was een leuke vakantie. In playa las americas is een lange boulevard langs de zee waar je lekker kunt wandelen.
    Bovendien kan je goed shoppen daar, leuke merkenwinkels :D

8. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    kontiki beach resort. Zijn wij ook naar aan het kijken

Deel Deze Pagina