Ik heb op zich een vlekkeloze zwangerschap. Wat last van bekkenpijn en af en toe wat veel harde buiken maar met rust nemen los ik dit steeds op. Vannacht sta ik op om te plassen en hoorde ik mijn bekken echt even kraken, heb ik wel vaker en doet geen zeer dus ik loop door, ga naar de wc, loop weer terug en krijg ineens een heftige pijnscheut over mijn hele buik. Van schaambot tot aan navel. Kon geen stap meer zetten. Ben al schuifelend terug naar bed gegaan en toen ik de baby weer voelde schoppen viel ik in slaap. Was nl bang dat het iets met de placenta was, geen idee waarom maar bekken, harde buik of wee was het niet. Tot nu doet het nog steeds zo'n zeer 😢 kan alleen maar schuifelen. Wat zou dit kunnen zijn? Durf niet eens de gyn te bellen want als ik langs moet komen zou ik niet eens weten hoe 😯
Even bellen! Weet niet of elke praktijk zo werkt maar bij ons komen ze, als je zelf niet kan komen, bij je thuis.
Ik heb dit ook een paar keer gehad maar bij mij ebte het steeds weg ... ik dacht ook aan indalen maar als het niet weggaat zou ik zeker bellen !! Misschien kan er iemand met je mee gaan
Zou dat kunnen zo vroeg indalen? Ik kan na een warme douche en wat schuifelen inmiddels mijn benen wat meer gebruiken, maar wat een raar gevoel zeg Ik bedacht mij net wel dat ik zondag ineens een sprintje moest trekken (kind rende weg op parkeerplaats) en dat mijn buik een groeispurt heeft gemaakt. Het lijkt nu op spierpijn, zou dat bandenpijn kunnen zijn op deze termijn?
Hey meid ik heb dit ook precies gehad! Ik ben wel naar het ziekenhuis gegaan en moest blijven om het in de gaten te houden. Ik was 21 weken zwanger op dat moment en ze konden niet vinden wat het nou kon zijn. Ze gooiden het op bandenpijn, had in de week ervoor ook een zak van 20kg naar 2 hoog getild en had een paar stressdagen achter de rug met de bevalling van mijn moeder haar hond en pups die niet goed gingen. Idd steken, krampen vanaf me navel tot me doos, kon niet meer rechtop staan, niet meer lopen en werd bij mij vooral erger na het plassen. Ze dachten aan een aqute blaasontsteking maar nergens geen spoor van te vinden. Ben de nacht doorgekomen op de paracetamol en mocht de dag erna weer naar huis. heb wel rust moeten nemen en vooral paracetamol! Kan het even tot rust komen! Bel gerust je gyn en leg je situatie uit. Sterkte!
Ik heb dit weekend ook zoiets meegemaakt. Donderdag en vrijdag had ik vrij, dus donderdag begon ik met het schilderen van de babykamer. Vervolgens heb ik samen met mijn moeder nieuwe eetkamer stoelen gekocht (zelf heb ik niks getild) en 2 keer naar action gereden. Toen ik 's avonds op de bank ging zitten en daarna opstond kon ik niet meer rechtstaan van de pijn. Mijn rug, liezen, buik: alles deed pijn. Toen ik naar bed ging had ik twee kussentjes meegenomen en een paracetamol genomen. Ik ben gelukkig als een blok in slaap gevallen. Toen ik 's nachts op moest om te plassen had de pijn ineens plaats gemaakt voor hevige spierpijn. Dezelfde spierpijn die je hebt als je in de sportschool de adductor gebruikt heb (Dat apparaat waarbij je gewichten moet samenknijpen met je bovenbenen). Toen kon ik weer niet lopen door die pijn. Gelukkig toen mijn spieren opgewarmd waren vrijdag ging het weer een stuk beter. Sinds gisteren heb ik geen pijn meer. Maar ik moet wel zeggen dat mijn bekken heel erg gevoelig blijven. Iets te snel op staan, de trap oplopen en ik heb weer last.
Het lijkt dan toch bandenpijn. Ik heb ook een stressvol weekend gehad, lichamelijk de afgelopen week veel gedaan. Ben uiteindelijk van schuifelen naar zachtjes lopen gegaan, en inmiddels loop ik kleine stapjes. Lijkt veel op spierpijn ja. Ik dacht dat bandenpijn alleen de eerste weken was
Het kan best bandenpijn zijn... maar bij aanhouden zowiezo vk bellen! Had laatst ook zeer pijnlijke steken op de buik, ook in de nacht. En volgende ochtend vk gebeld. Zij zei als het met rust en warmte(warme kruik of douche/bad) niet overgaat zowiezo weer bellen. Maar gelukkig trok het weer weg na de warme kruik. Succes!
het kraken van de bekken herken ik wel wat een rot geluid en gevoel is dat, de steken in de buik herken ik niet, maar ik zou toch even bellen, misschien zit er wel een zenuw klem ofzo