Mag ik paardrijden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 18 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hallo allemaal,

het is misschien een hele domme vraag, maar wil hem toch stellen.
    Ik wilde weten, als je zwanger bent, of je dan mag paardrijden?
    Niet draven of galloperen natuurlijk, maar gewoon op een paard rond-stappen.
    Mag dat?
    Of mag dat absoluut niet?

Groetjes Xena

2. hironobesh

hironobesh Bekend lid

14 jul 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Hai Xena

Denk dat het wel mag (ik rijd zelf ook, maar tijdens mijn zwangerschap nooit gedaan)
    Stappen kan voor zo ver ik weet geen kwaad, maar wees je er wel van bewust dat als je paard schrikt of een onverwachtse beweging maakt...en je er wel afvalt het wel schadelijk voor je kindje kan zijn.
    Ik zou het niet doen, maar mssn ben ik wel te voorzichtig daarmee.

Gr,
    Hillegonda

3. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    als jij niet gaat ga ik hoor! ;) lekker doen meid, je mag geloof ik tot 6 maanden rijden, maar je moet wel blijven zitten! haha veel plezier!

4. Niet meer actief

Dank jullie wel voor de reactie :)
    Ik heb zelf 7 jaar paard gereden, maar wist niet of je wel mocht rijden tijdens de zwangerschap.
    Want je hoort van allerlei kanten natuurlijk verschillende verhalen.
    En paardrijden is zo leuk :D

5. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    jah idd, lekker onspannend!

6. Niet meer actief

Maar ik zal het ook nog eens voor de zekerheid aan de vk vragen of het kwaad kan, want wil zo graag weer paardrijden :)

7. bloempje27

8 apr 2007
    96
    0
    0
    ik rij nog maar niet veel meer.
    Mijn VK zei dat ik gewoon mag rijden zolang het gaat.

8. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ik rijd 6x in de week. Heb mijn verloskundige ook gevraagd en er is geen probleem. Gewoon doorgaan zolang het kan en gaat. Wel moet je blijven zitten inderdaad! Maar ik heb een hele koudbloedige Fries dus daar zit ik niet zo mee. Al denk ik dat ik straks in december wel ga stoppen. Gewoon qua eigen gevoel! Als ik al niet eerder stop!

9. Jana

Jana Actief lid

28 dec 2006
    347
    0
    0
    Ik heb begrepen dat je tot 12-15 weken zonder gevaar kunt rijden. Je baarmoeder zit dan nog veilig achter je schaambeen. Daarna is het rijden op zich niet gevaarlijk, maar als je valt zijn er risico's. Ik ben zelf na 9 weken gestopt.

10. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    je kan gewoon rijden zolang je het zelf wilt en het uiteraard wel veilig is..Voor je kindje kan het geen kwaad.
    Zelf heb ik het niet meer gedaan na 12 wkn maar dat was gewoon een persoonlijk gevoel. Er zijn mensen die bijna hun hele zwangerschap nog rijden :)

11. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Ik heb eigenlijk ook niet gereden gedurende deze zwangerschap,maar toen ik 30w was begon het te kriebelen en heb ik er even op gezeten.
    Dat ging nog hardstikke goed :D

(wilde graag fotos van mij met dikke buik op paard 8) )

12. laffayette

7 sep 2007
    87
    0
    0
    verzorgende - ig
    hoi hoi meiden,

ik ben vanaf deze week gestopt met het rijden van mijn paard.
    ik vond het geen moeilijke keuze, mijn paard is 3 en was nog in zijn volle training.
    maar het rijden deedt me erg zeer, als ik moest draven of galopperen voelde ik mijn buik erg goed en moest ik gewoon stoppen, terwijl ik voor mijn gevoel door moest rijden voor het paard.
    er brak een periode aan dat het nu zo goed ging met de training en al lekker ver was met hem, maar toch gaat mijn kindje voor en longeer ik hem nu 3 x in de week intensief met de passoa en de rest mag hij op de trainingsmolen en in de wei spelen met zijn andere maatjes.

ach ja je moet uiteindelijk toch een keuze maken, wat het veiligste is voor jouw en je kindje.

groetjes laffa

13. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ja mag gewoon paard rijden, ook in draf en galop, alleen moet je er natuurlijk niet af vallen en op je buik vallen ;)

14. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Ik ken iemand die bleef nog heel lang doorrijden. Zelf rijd ik nu even niet. Ben bang dat er iets misgaat. Komt ook omdat ik een miskraam heb gehad en we al zo lang bezig zijn. Aan mijn paard ligt het niet. Die is schaapmak. Kan best zijn dat ik na de eerste echo er wel op stap hoor. Gelukkig is mijn paard gewend dat er soms periodes niet zo heel veel op hem gereden wordt. Daarbij kan ik hem ook nog voor een karretje zetten. Heerlijk zo'n koele koudbloed.

15. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Hoi hoi...

Ik wou zelf graag doorrijden, maar ben met 20 weken gestopt met rijden.
    Omdat ik te veel last had.
    Nu ga ik er vrijdag of zaterdag voor het eerst weer op ( mijn paard, draver, staat al vanaf maart stil, 24/7 op het land.), best wel weer spannend hoor..

Ik zou naar je lichaam luisteren, en volg ook je hart daarin..

Ik deed alles nog hoor, zelfs intensief lessen.
    Totdat ik er niet meer op kwam :) .

16. Sonnetje

Sonnetje Bekend lid

5 dec 2005
    528
    0
    0
    Verzorgende IG
    Wagenborgen
    Zolang je je goed voelt lekker gaan rijden hoor, heb ik ook gedaan tot ongeveer 19 weken, maar toen voelde het niet prettig meer voor mezelf.

17. moedergans

moedergans Actief lid

13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    bij m'n eerste zwangerschap heb ik gereden tot ongeveer de 5e maand. Daarna was ik m'n vertrouwde gevoel in m'n zadel kwijt (andere bekken stand waarschijnlijk) en voelde ik me dus gewoon niet meer zeker in m'n zadel ondanks ik m'n paard door en door ken en vertrouw.

Een vriendin heeft doorgereden tot week 30 oid.
    Die had nergens last van.

Nu heb ik erge last van m'n darmen en vind ik draven momenteel geen pretje. wie weet veranderd dit nog, maar ik denk dat ik het deze x eerder op geef.

Springen zou ik alleen zowiezo niet meer doen.

18. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    heb door gereden t/m week 22

19. Talitha15

Talitha15 Actief lid

2 mei 2007
    238
    0
    0
    Ik rij ook nog steeds. Wel wat minder lang en fanatiek en minder keren in de week. Zolang je er niet afvalt geen probleem. Springen doe ik niet meer sinds ik weet dat ik zwanger ben.

20. odet

odet Niet meer actief

ik ben nu bijna 18 weken en ik rijd gewoon lekker door zolang het kan.

maar, als jullie allemaal door rijden?
    hoe hebben jullie dat dan gedaan met je rijbroeken?
    ikkan demijne nog aan, omdat ik nog bijna geen buik heb, maar ik ben bang dat dat niet lang meer gaat duren.

hoe hebben jullie dat gedaan?

Deel Deze Pagina