Kan dit kwaad?

Discussion in 'Ik ben zwanger' started by MvdW, Sep 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MvdW

MvdW Niet meer actief

Hoi Meiden,

ik ben inmiddels 5 weken en 3 dagen zwanger.
    Van de week heb ik een keer een lichtroze veeg gehad met afvegen.

Gisteren ging ik naar de wc en toen had ik nergens last van, totdat ik op stond, mijn broek omhoog had gedaan en toen voelde ik wat lopen. Ik had toen een beetje bloed in mijn inlegkruisje, ben naar de wc gegaan en toen volgden er nog een paar druppels. Daarna heb ik nergens meer last van gehad.

Wie van jullie heeft dit ook gehad en is gewoon nog lekker zwanger en/of bevallen?

We hebben maandag 28 september onze eerste echo, dus we zitten nu echt in spanning te wachten. Ik was gisteren direct heel verdrietig. Heb 2 keer met de verloskundige gebeld. Had echt een menstruatiegevoel. Maar nu heb ik nergens last meer van.
    Zelfs mijn man voelde zich heel erg rot en helemaal omdat we dit nog met niemand kunnen delen (wel onze ouders, maar verder hebben we het niemand nog verteld).

2. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2009
    1,660
    1
    0
    Oudenbosch
    Jeetje ik snap dat je hartstikke schikt en verdrietig voelt maar het hoeft niet verkeerd te zijn. Je vk kon je ook geen uitsluitsel geven? en hoe zit het met je kwaaltjes? als die ineens allemaal verdwijnen is het in veel gevallen mis gegaan. Hoe dan ook sterkte meid.

3. MvdW

MvdW Niet meer actief

he meid,

dank je wel voor je reactie. Ik moest het gewoon even aanzien en afwachten. Ik had nog helemaal geen last van kwaaltjes, dus daar kan ik dus helemaal niets over zeggen helaas. Wel zeurende pijn af en toe, maar dat komt met vlagen.

Liefs!

4. Dag

Dag VIP lid

Aug 2, 2007
    7,270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    het kan toch ook een gesprongen vaatje zijn in baarmoederhals en een verlate innestellingsbloeding?! hoeft echt niets ernstigs te zijn hoor! je hebt geen mega krampen en geen groot bloedverlies toch?!
    niet zo heel druk maken want stress is nog minder goed voor beebje :d
    rustig aan doen en afwachten wat je op de echo ziet! meer kan je nu niet doen! tenzij je echt heel erg veel krampen krijgt met meer bloedverlies en stolsel enzo....
    sterkte meis!

5. Meid, ik heb het zelf ook gehad in de 6e week, alleen wat het geen lichtroze veeg, maar een bruine veeg en dan ook wat meer dan alleen een veeg. Helemaal in paniek de VK gebeld, kon twee dagen later terecht. Gelukkig zagen we met de echo een kloppend hartje. Daarna heb ik het nog twee keer gehad. Waar het vandaan kwam weten we niet. Maar meid het hoeft dus helemaal niets te betekenen. Ze kunnen met een echo nog weinig zien, meestal begint het hartje rond de 6e week te kloppen. Maar wanneer het erger wordt zou ik de VK gewoon weer bellen.

6. MvdW

MvdW Niet meer actief

Bedankt meiden voor jullie geruststellende antwoorden.
    Ben weer bijna een dag verder en nog steeds geen bruin of rood bloed te zien!
    Dus we zullen gewoon die 2 weken nog maar even moeten afwachten!!

7. Dag

Dag VIP lid

Aug 2, 2007
    7,270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    Spannend maar komt vast goed!

8. MvdW

MvdW Niet meer actief

Bah gisteravond kreeg ik weer een bloeding. Niet overdreven veel en ook geen heftige buikkrampen gehad, maar toch. Ik weet dat het niets hoeft te betekenen, maar het zit me niks niet lekker.
    Waarom moeten we nog zo lang wachten..............:(

9. R1lana

R1lana Fanatiek lid

Mar 24, 2009
    4,465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Gefeliciteerd ! :)
    Ik had met mijn vorige zwangerschap heel veel bloedverlies
    en mijn zoontje is nu 4 jaar oud, dus het hoeft niet fout te gaan
    Heel veel succes maandag !!

10. Wolkjes7

Wolkjes7 Lid

Jun 30, 2009
    24
    0
    0
    Ik heb van week 6 t/m week 10 last gehad van bruinverlies. Ik had ongikrampjes en vreesde het ergste, maar het kleintje groeit als kool en er is niks aan de hand! Ik heb alleen nooit rood bloedverlies gehad.
    Succes bij de verloskundige!

11. MvdW

MvdW Niet meer actief

Pfff, wat een fijn gevoel als ik dit lees. Hoop inderdaad ook dat het niet fout gaat. Voel me nog totaal niet zwanger, maar ja het is ook nog maar pril natuurlijk!

12. MvdW

MvdW Niet meer actief

He meiden,

ben echt zoooo bang dat het mis is! Gisteravond uurtje of half 8 ging ik naar de wc en had ik weer met afvegen donkerrood bloed. Dit heeft de hele avond aangehouden, maar alleen met afvegen. Normaal als ik ongesteld ben en even ga lopen o.i.d. dan zat al gauw mijn maandverband vol. Dat had ik dus niet. Vanochtend weer naar de wc en ja hoor met afvegen nog steeds donkerrood bloed.....

bah...voel me zoooo onzeker en het is nog echt te vroeg om een echo te laten maken......ik heb ook last van een zeurderige buik....pfff weet het even niet meer.....:(

13. baby blue

baby blue Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    1,163
    0
    0
    Groningen
    Hee meis, ik kan me goed voorstellen dat je onzeker bent! Maar het hoeft niets te betekenen. Toen ik rond 8 weken zwanger was, heb ik een heftige bloeding gehad. Ik verloor zoveel bloed dat ik de wc bodem zelfs niet meer kon zien. Ik had verder geen krampen en ik kon gelukkig direct de volgende dag bij de verloskundige terecht. Daar zagen we nog steeds een mooi hartje kloppen.

De bloeding heeft een dikke week geduurd en we hebben uiteindelijk een pracht kereltje gekregen.

Ik hoop dat het bij jou iets van innestelingsbloed is of dat er inderdaad een klein adertje is gesprongen!!! Ik duim met je mee... en als je echt onzeker bent, gewoon aan de vk vragen of je er iets eerder terecht mag.

Ohja... je menstruatiegevoel kan kloppen. Er stroomt bloed naar je baarmoeder om zich klaar te maken voor de rest van de zwangerschap. Dat gevoel is dus normaal.

Sterkte!

14. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Ik heb het ook gehad. Bij mij was het inderdaad een gesprongen bloedvaatje doordat ik te hard gedrukt had. Als het goed is kunnen ze het op de echo ook zien waar het bloedverlies vandaan komt. Bij mij lag het ook buiten de baarmoeder.

15. MvdW

MvdW Niet meer actief

Nou he, nu krijg ik toch weer een beetje hoop....maar bah wat kan een mens dan onzeker worden zeg!
    Ik hoop echt zo dat deze 2 weken heel snel voorbij gaan en dat er echt toch een klein beebje in mijn buik zit......

Thanks meiden voor deze opbeurende woorden!!

Liefs,

16. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    (vond je topic via dat plaatjesfilmtopic;))
    Innestelingsbloeding lijkt me niet omdat het vruchtje nu toch wel ingenesteld is lijkt mij....

Maar volgens mij zei je dat het donkerrood was en mijn vk had toen tegen mij gezegd als het helderrood is en je elke keer een maandverband vol moet verwisselen dan is het niet goed.
    Maar wel balen dat je 2 wkn moet wachten miss kan je toch een beetje aandringen bij je vk dat je deze week toch een echo wilt miss beetje huilen ofzo aan de tel dat je zo bang bent:)
    Het zal vast allemaal goed zijn:)
    Suc6

17. MvdW

MvdW Niet meer actief

Pfff was zo in de war dat ik nu niet eens onderscheid kan maken tussen helderrood en donkerrood.
    Het is niet zo dat ik mijn maandverband moet verwisselen. Zo erg is het gelukkig niet, dus zal het dan toch wel goed wezen?

Ik ga volgende week gewoon even de vk bellen, dan ben ik 6 weken, misschien dat ik dan wel kan komen bij ze.

Bedankt meid!

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Graag gedaan hoor. Zo in onzekerheid zitten is echt niet leuk.:(
    Als het helderrood is is net als je bijv een bloedneus hebt zo rood donkerrood is vaak oudbloed:)

19. baby blue

baby blue Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    1,163
    0
    0
    Groningen
    Toch even benieuwd hoe het nu met je gaat... of het al iets minder wordt... Hoop in ieder geval dat je vandaag een leuke dag hebt gehad ;)

20. MvdW

MvdW Niet meer actief

He meid,

wat lief dat je er nog even naar vraagt.
    Ik heb nog steeds last van af en toe bruin en rood bloedverlies. Ben wel blij dat het niet heftig is en dat ik mijn maandverband zo snel moet verwisselen.
    Hoop dat het snel maandag de 28e is!

We hebben inderdaad nog een leuke dag gehad gisteren, heerlijk gegeten, 's middags zijn de mannen wezen darten en wij vrouwen zijn lekker wezen gaan kaarten, dus het was een leuk dagje!

Thanks meis.

Share This Page