Stijn heeft sinds een kleine week nexium voor geschreven gekregen van de ka ivm reflux maar het toedienen is echt een ramp... Het zijn korreltjes die gemengd worden in water (15ml) dan vallen ze uitelkaar in kleinere korreltjes. Nu zijn die korreltjes nog net te groot voor de speen van de fles en dus verstopping, met een spuitje gaat echt niet, de helft loopt weer uit z'n mondje voordat hij het heeft doorgeslikt. Gebruikt iemand nexium icm de medicijnspeen of het medicijnflesje van Nuby en gaat dit wel goed?
mijn jongste zoontje heeft ook reflux en krijgt ook nexium ik doe het wel met een spuitje,in het begin liep het ook eruit maar ik stop het spuitje iets verder in zijn mond
Hier ook een Nexium gebruiker, ik heb niet de medicijnspeen, maar ik gebruik de 123 speen van difrax, op stand 3! Gaat ook super! Soms verstopt ie ff, maar dan ff knijpen met je hand, en open issie weer.
Hier ook Nexium met een spuitje, spuitje een klein stukje in de mond, je pink ernaast, wachten tot hij daarop begint te sabbelen/zuigen en dan het spuitje langzaam leegspuiten richting wang, niet direct richting keel. Met een medicijnflesje schijnt het overigens ook goed te gaan maar hier werkt het spuitje altijd prima. Denk dat je zoontje even aan het spuitje moet wennen
Bedankt voor jullie reacties! We blijven even proberen met het spuitje, denk idd dat hij daar gewoon ff aan moet wennen. @Eylem jouw tip van de pink ernaast is trouwens wel een goede!