Hallo! Jaja de zoveelste vragen over haren Ik heb dus van mijzelf donkerblonde haren (vind ik niet mooi ) ik had het heel donker geverfd en nu wil ik graag blonde haren hebben. Heel licht. Nu had ik nog zon pakje liggen (asblond) en geprobeerd. Naja, de uitgroei (ong 3cm) is nu mooi lichtblond maar de res nog zo donker als wat! :x Wat moet ik nu? En kan de kapper dis oplossen nog door alles licht blond te maken? Of moet ik eeuwen wachten totdat alles is uitgegroeit.. nee tog hoop ik? Help? alvast bedankt!
Of het nog op te lossen valt zal een beetje van je kapper af hangen...je haar zal namelijk goed gebleekt moeten worden en dat raden veel kappers toch af. Maar ze kúnnen het wel. Heb m'n (toen) donker geverfde haar ook blond gemaakt met blondeermiddel uit de kapperswinkel.(dus wel met spul dat zij zelf ook gebruiken).
Weet je wat het is? Kleur op kleur maakt niet lichter. Vandaar dat je haar op het gekleurde gedeelte niet heeft gepakt en je uitgroei wel. Ik heb mijn haar in de winter altijd heel donker (ben zelf ook donker bruin) en in de zomer licht bruin. Ik doe dit door heel veel lichte high-lights door mijn haar te laten zetten. Dan wacht ik een maandje en dan laat ik er weer heel veel dunne high-lights in zetten. Op deze manier krijg je een natuurlijke lichte kleur zonder dat het je haar teveel beschadigd. Het duurt wat langer maar het is beter voor je haar dan helemaal bleken, dan is de kans groot dat het oranje of geel wordt. Wij bleken sowieso geen haar in de salon, omdat er een te groot risico aanzit. Ik zou even langs de kapper gaan als ik jou was...
bij de kapper langs gaan, als je echt licht wilt moet er een blondeer wassing of gewoon blondeer over heen om het lichter te maken.
okee bedankt voor de tips! Ik ga het vragen bij de kapper als het niet kan of echt te duur is tja dan maak ik het maar weer ff donker, of wacht ik wel tot het allemaal is uitgegroeit
Ik had ook donkerbruin, ontkleurder ingegooid, toen was het oranje, toen asblond erover gegooid, toen was het blond... Pfffffff.... Kreeg laatst wel een compliment bij de kapper over mijn mooie haarkleur haha.... Toen ik vertelde hoe het zo was gekomen was het HMPF... Want kappers houden geloof ik niet van zelfgeexpirimenteer
hihi, heb het toen ik een jaar of 12/13 was ook zelf gedaan, was te ongeduldig om te wachten op mijn moeder, toen had ik ook de bovenkant blond, dan een heel stuk bruin en de onderkant weer blond haha, toen heeft mijn moeder er maar weer ff snel bruin opgegooid want ik wilde niet naar school en toen mijn haar weer 'hersteld' was van mijn avontuur heb ik het door de kapper laten blonderen