Hallo allemaal, wie wil er ook vanaf nu (mei/juni) zwanger worden van een tweede kindje en heeft zin om er hier over te praten? Ik heb een dochter die 8 juli 4 jaar word. Zij is uit mijn eerdere relatie. Met mijn huidige vriend wil ik dus graag nog een kindje, het zou mijn 2e worden en zijn 1e. Heel erg spannend allemaal weer, maar toch ben ik een heel stuk relaxer eronder aangezien ik het allemaal al een keer heb meegemaakt, dus weet wat me te wachten staat en kan staan. Hebben jullie dat ook? Ik heb eergisteren mijn laatste pil genomen, moet woensdag ongesteld worden en dan gaan we ervoor. Hoe oud zijn jullie kindjes en waarom kies je ervoor om snel of juist later zwanger te willen worden van een 2e? Ik (en mijn vriend) vinden de tijd er nu rijp voor aangezien mijn dochter nu 4 jaar word en naar de basisschool gaat. Ik word 30 eind van het jaar en hij over 2 maand 32. Niet oud idd, maar toch willen we liever niet "oud" papa en mama worden en het leeftijdsverschil tussen mijn dochter en de 2e word zo ook wel erg groot en dat willen we ook niet. Nou ik ben reuze benieuwd naar jullie verhalen. Groetjes MamaKitty
Hallo Mama Kitty, Ik zit dus in hetzelfde bootje als jou. Ik ga zo naar de dokter en krijg mijn spiraal verwijderd en dan ga ik er dus ook voor om zwanger te worden. Voor mij is het ook mijn 2de en voor mijn vriend het 1ste kindje. Mijn zoon word in aug 7 en is ook uit een eerdere relatie. Ik ben nu in juli 2 jaar met mijn vriend samen en vinden het nu ook wel een mooie tijd om samen aan een kindje te beginnen. Ik vind het gezellig dat we eigenlijk ongeveer in hetzelfde schuitje zitten wie weet worden we indezelfde tijd zwanger Mag ik vragen waar jij woont? Ik in zuid-limburg. Groetjes Nadine
He Nadine, wat grappig en toevallig dat we beide in hetzelfde schuitje zitten haha! Leuk hoor! Ik woon in Brabant trouwens. Hoe lang duurt het na het spiraaltje voor je zwanger kunt worden? Meteen? Of moet je je eerste ongi afwachten ofzo? Mijn vriend en ik zijn 1 jaar en 2 maand samen. Zou zeker leuk zijn als we tegelijk zwanger zouden worden zeg! Ga jij op goed geluk of ga je tempen? Of ovulatietesten gebruiken? Ik denk dat ik zeker ga tempen, al is het maar om te weten wanneer ik ongi word (word daar niet graag mee verrast hihi). Plus aan mijn temp kan ik meteen zien aan het eind of ik ongi ga worden, dus geen zinloze zw.testen meer of zinloze hoop op eigenlijk niets, dan kan ik mezelf niet gek maken... Gr, Kitty
Hey hey hier nog 1 ik heb een zoontje van 5 en mijn vriend en ik gaan nu ook voor een 2e (zijn 1e) Ik ben dan wel in dec gestopt met de pil maar wilde eerst even afwachten Sinds April gaan we nu voor het eggie dus afwachten
Leuk, nog 1 erbij en ook voor een 2e bezig met een andere man, erg leuk! Wat wilde je afwachten vanaf december trouwens? Hoe je cyclus zou gaan of...? Sinds april....spannend hoor... SUC6!
Nou eigenlijk wilde we geen december kindje die maand is al duur genoeg en tussen sinterklaas en kerst heb ik ook mijn verjaardag nog dus hebben we besloten in dec te stoppen en even rustig ontpillen en vanaf vorige maand zijn we voor het eggie gegaan met ovu testen en de hele rambam erbij hihi het is voor ons wel lastiger want mijn vriend is internationaal vrachtwagen chuaffeur en is dus alleen de weekenden thuis maar ik heb dus 2x t geluk gehad dat ik in het weekend vruchtbaar was :d
Hai hai... ben er ook 1.... voor mij is het tot vergelijken met jullie mijn 1ste maar voor mn vriend zn 2e...
Ah oke, ik begrijp het. December zou voor mij ook niets zijn trouwens, ik ben zelf ook dan jarig en idd kerst, sinterklaas en oud&nieuw erbij...dat vind ik ook niets. Daarbij zou november ook niet handig zijn voor mij, want dan is mijn halve familie jarig haha en das misschien niet zo leuk voor het klindje zelf, maar goed. We mogen blij zijn als we nog een kindje mogen krijgen he Ah dus ook ovutesten...welke heb je en kom je er een beetje uit? Ik temperatuur dus. Doe jij dat er ook bij? Das zeker balen dat je vriend chauffeur is zeg, dan is het wel moeilijker denk ik...... Welkom En bij jou is het net omgedraait! Hoe ga jij met het kindje van je vriend om? Hoe oud is hij/zij? En hoe vind je het zwanger worden? Spannend of ga je er relaxed mee om? Maarruh klopt jouw banner? 20 dagen overtijd ? Nou....ikzelf... Vanmorgen getempt. 36,7 Maar goed, morgen moet ik ongesteld worden he omdat ik zaterdagf de laatste pil genomen heb. Maar ik temp alvast. Gisteren ook zwangerschapsvitamines gehaald (voor de foliumzuur en de rest is natuurlijk vast lekker meegenomen) en voor vriendlief ook maar een potje met vitamines compleet. Hij kon er wel om lachen haha. Ben blij als mijn ongi komt en voorbij is en we ervoor kunnen gaan! Hoe lang hebben jullie trouwens gedaan over de 1e? Ik 11 maand. Hoop dat het deze keer niet weer zo lang gaat duren of langer (moet er niet aan denken zeg!'
Hoi hoi, Bij ons is het ook andersom. Mijn vriend heeft al een dochter van 13 jaar. Ook wij willen graag samen een kindje en zijn in dec gestopt. Sterre vind het hartstikke leuk dat we zwanger proberen te worden, gelukkig maar. Mijn relatie met haar is erg goed.
En nog 1...wat leuk zeg! Geweldig dat je een goede relatie met haar hebt hoor. Ga je haar er ook helemaal bij betrekken?
Dat lijkt me wel leuk ze heeft zelfs al geroepn dat ze best wel eens een keer wil oppassen als het nodig is. Ik vind het ook erg fijn dat het zo goed gaat tussen ons.
Hallo twigger82, tibisai en cinneltje Leuk dat er idd nog meer zijn die in hetzelfde schuitje als mamakitty en mij zitten. @mamakitty, ik kan pas zwanger worden als ik ongi ben geworden kan ff duren volgens de dokter maarja bij me eerste had ik ook 5 jaar de pil en gestopt meteen raak dus wie weet is het nu ook meteen raak. Dat hoop ik tenminste wel. Ik ga niet tempen om eerlijk te zijn zou niet weten hoe en wat ik dan moet doen hahahaha heb me daar niet (nog) mee bezig gehouden.
Tempen, dat heb ik maanden gedaan, ben expert onderhand hihi dus als daar vragen over zijn, shoot! Spannend hoor....echt....nou ik hoop dat je snel ongi mag worden dan, dan kun je lekker aan de slag Ik moet morgen ongi worden (zaterdag laatste pil genomen) en ik voel dat het eraan komt....buikpijn onderin, veel slijm.....en de bmm zacht, laag en open. Haha moet er wel om lachen hoor...ik weet al die dingen nog LOL LOL
Oke ten eerste de "regels" van het temperaturen: - Altijd op hetzelfde tijdstip (anders krijg je te grote verschillen, bij mij is mijn temp namelijk een uur later al 0,1 graad hoger!) - VOORDAT je je bed uitgaat (wanneer je je bed verlaat en dus beweegt, stijgt je temperatuur) - Rectaal (beste tempmethode. Onder je oksel, in je mond of oor kan meer verschillen) Je kunt het beste met tempen beginnen in een nieuwe cyclus (aan het begin). Bij mij was het zo (en bij de meeste vrouwen) dat wanneer mijn eisprong geweest was, dat mijn temp met 0,2/0,3 graad steeg en daarna bleef stijgen. Wanneer ik ongi ging worden, zakte mijn temp en wist ik al genoeg, toen ik zwanger was van mijn dochter wist ik het al voordat ik testte, door de temp, die was boven de 37,0! Dus het scheelt mij dat ik EN weet wanneer mijn eisprong geweest is en dus of ik kans maak, daarbij dat ik weet of ik ongi ga worden en als ik ongi word: wanneer. Dus geen nare verrassingen of dat je hoop hebt en onnodig gaat testen. Ik houd hiernaast ook bij wat mijn lichaam doet: buikpijn, slijm, bmm (baarmoedermond). Dit alles samen zegt mij alles wat ik moet weten.
Tjee bewijst maar weer nooit te oud om te leren hahahaha toen ik het eerst op dit forum lats ober tempen en ovi testen enzo dacht god wat is dat allemaal nog nooit van gehoord.
Hahaha ja dat dacht ik ook de 1e keer dat ik zwanger wilde worden Mja, misschien heb je dr wat aan....
Zal es kijken moet eerst een ongi worden hoop dat dat snel gebeurt dan kan ik pas beginnen. bedankt voor de tips in ieder geval