hallo allemaal ik wil katoenen luiers gaan gebruiken heb ze ook al gekocht maar waar moet ik op letten? watis het makkelijkste met een strikslip er over? met een overbroekje er over? wanneer inlegvellen gaan gebruiken? in het begin eerst hydrofiele luiers gebruiken en daarna pas katoenen? eeerst voorweken voor in de wasmaschine en waarin voorweken? welk product biotex? en hebben jullie nog andere tips waar ik rekening mee moet houden?? alvast bedankt
Even kort want baby wakker: Hier wasbare luiers. Geen hydrofiels ( Hydrofiels zijn ook katoenen luiers?! ) Inlegvellen pas bij de bijvoeding.
Ja oke maar hoorde van de oma van manlief dat ze vroeger de eerste dagen dunnere katoenen doeken gebruiken dus de eerste week ofzo dan vergelijkbaar met fysrofiele doeken maar vroeger was de kwaliteit wel wat anders dan nu, dus of dat gaat werken daar twijfel ik aan
Nou, je hebt ouderwetse katoenen luiers, en je hebt de nieuwe luiers. Die gebruik ik, dat is niet te vergelijken met wat de oma van je man gebruikte. De eerste weken gebruikte ik prefolds. 1e hands op internet gekocht. Daarna gebruikte ik bumgenius luiers. Bumgenius Onesize 4.0 Klittenband Mirror - €22.95 : Babybum.nl Ik heb verschillende merken geprobeerd of in huis: Tots bots easyfit vind ik te weinig absorberen Itti bitti is super mooi en lief maar zijn mn kindjes te rond voor Team lollipop is de betaalbare variant voor een super absorberende luier! Hier moet een overbroekje over. Mother ease one size heb ik super goedkoop gekocht en voldoen prima! Bumgenius is dan dus de makkelijkste, een soort pamper maar dan wasbaar. Het is een dure aanschaf, maar daarna luier je maaaaaandenlang alleen tegen de prijs van het wassen. En we hebben op een ander forum weleens berekend dat wassen gemiddeld 140 euro per jaar kost, 3x per week een was op 60 graden met speciaal wasmiddel en aan de lijn drogen. 140 euro is nog geen 10 pakken pampers.
Ja, ik gebruikte ook wasbaar, maar geen hydrofielen of iets wat er op lijkt, maar o.a. Bumgenius en bamboozles met een overbroekje (was het meest tevreden over Motherease). Ik waste de luiers meestal met fijnwasmiddel, geloof dat er in veel andere wasmiddelen iets zat wat het elastiek aantast, maar daar heb je met hydrofielen natuurlijk geen last van. Hing ze gewoon te drogen, dus geen droogkosten. Mocht je vlekken krijgen die er na het wassen nog inzitten, even in de zon hangen en dan gaan ze er ook wel uit. Gebruikte ook inlegvellen.