BOven de luier poepen

Discussion in 'Verzorging' started by fl01, Aug 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fl01

fl01 Actief lid

Jun 28, 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Geef borstbvoeding, dus dunne ontlasting. Maar is het te voorkomen dat ze boven de luier uitpoept. Vaak poept ze niet veel,maar wel precies naar boven en omdat het zo dun is loopt het er dan boven uit..Blijf rompertjes aan het wassen...

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wasbare luiers sluiten beter aan als wegwerp.

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,195
    10,798
    113
    Hier niet structureel last van, eigenlijk vooral als ze de grote spuitpoep legt in een toch al volle nachtluier. Ik gebruik Kruidvat luiers, die hebben een elastiekje aan de achterkant, en vaak zit de poep tot net onder het elastiekje. Een tip?

Deze week is dochterlief vreemd genoeg twee keer aan de voorkant bij haar liezen door de luier gelekt - denk dat t tijd wordt voor maatje 3, al is t me nog een raadsel hoe ze zo naar voren poept.

Wasbaar heb ik geprobeerd maar beviel hier niet om verschillende redenen.

4. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Enige tip die ik heb is een groter maatje luier. En oppassen dat het randje niet per ongeluk omgevouwen is. Verder voeden met rompertje los, en hydrofiel om haar heen (Hidde poepte altijd tijdens het voeden), dan komt het niet in het rompertje.

5. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons was het opeens over toen ze met 6 maanden bijvoeding kreeg en de poep vast werd. :)

Die spuitluiers voor de 6 maanden hebben hier ook voor veel verkleed partijen gezorgd.

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Hier bij wegwerp altijd lekkages gehad richting de rug, heb alle maten geprobeerd, en zowel Pampers als Kruidvat; ik kon iedere dag 3 outfits in de week gaan zetten... Ik ben uiteindelijk overgestapt naar wasbare luiers en heb sindsdien geen lekkages meer gehad, op de rug sluiten die gewoon echt veel mooier aan. Maar kan me voorstellen dat dat voor je geen reden is over te stappen op wasbare luiers :p Voor mij is het in ieder geval wel een onverwacht voordeel :) (En ook gek, nu ik wasbare luiers gebruik, was ik dus niet vaker dan bij wegwerp, ik was nu de luiers ipv de vieze kleertjes ;) )

7. Unox

Unox Fanatiek lid

Feb 28, 2011
    1,205
    1
    38
    Gelderland
    En om de spuitpoep vlekken eruit te krijgen: Dasty. Te koop bij de Wibra. Het is eigenlijk een ontvetter maar werkt erg goed tegen het wegkrijgen van gelige vlekken in witte rompers.

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Nachtje weken in de biotex werkten erg goed om alles eruit te krijgen.

Share This Page