Ze is 11 mnd en ineens 3 dagen als ik schoon maak huilt en krijst. Billetjes zijn geen probleem maar niet tussen beentjes.. Ze knijpt dan haar billen en benen op elkaar en draait. Ze krijst als bezetende. Zou dat blaasontsteking kunnen zijn of iets anders? Of is gewoon wat ze even niet wil?
kan ff tijdelijk zijn hoor, had mn nichtje ook. Blaasontsteking is denk ik niet gevoelig met vegen, dan zou je wel merken dat ze huilt tijdens een plasje.
dat heet de -ik wil niet fase- die duurt hier al 5 maanden. en ik heb begrepen dat dat nog heeeeel lang kan duren.
Hier ook precies hetzelfde, ook al maanden... ze heeft er gewoon een bloedhekel aan. Nu gaan we hier maar eens starten met de luier aflaten, want volgens mij is ze daar best aan toe. Blaasontsteking zou je wel moeten merken dat ze ook tijdens het plassen pijn heeft, of dat ze minder plast of de urine anders ruikt...
Is ze niet schraal? Dan bijten de billendoekjes verschrikkelijk. Dan zou je haar schoon kunnen maken met een flinke bol watten met lauw water
Jep zet je maar schrap. Hier is ze 20 maanden en het duurt nog voort. Ik denk dat het ook zo rond de 10 a 11 maanden begon. Is inderdaad de 'ik wil niet' fase. Hier wil ze helemaal niet dat ik haar luier verschoon en ze is flink sterk. Ik doe het vaak met een flesje of een rijstwafeltje. Dit is soms nodig om niet zelf onder de poep te raken. Nu is het belonen trouwens niet erg want dat past ook goed in de zondelijkheidsfase waarin ze nu beland is. Omkopen is niet mijn streven maar anders is het hier iig niet te doen.
ja herken ik ook! en hier is het nu zo erg dat ze niet eens meer wil liggen met de luier verschonen. moet nu maar luierbroekjes gaan kopen. want die strijd telkens is echt niet leuk meer.
Ja ok snap ik maar hier bewoog ze altijd en draaide gelijk tijdens verschonen. Ik verschoon ook soms zittend of staand hihi. Het verschil is echt in dat ze nooit zo huilde ze was wel druk maar nu krijst ze alsof ik haar slacht. Ze drukt benen op elkaar waardoor ik echt met groof geweld moet in en lukt mij haar spleetje echt niet goed schoonmaken. Billetjes zijn rood en ze poept nu ook afgelopen dagen 4x per daf ipv 2x. Ik heb hier ook gehoord dat idd kan komen door pijn door billendoekjes en dat ze rode kontje heeft door koemelk (ze krijgt nu toevallig koemelk pap in dr ochtend al paar dagen ipv amandelmelk). Ik ga nu gewoon niet de billendoekjes gebruiken maar gewoon hydrofil natte kijken of het helpt. Ik denk niet zelf dat het nee fase is dat hebben we allang hier als ze iets niet mag dan gaat ze op grond liggen gelijk met gezicht erop en krijsen krijsen lukt ook niet haar optillen ze is een soort zak patat zonder boten. En als je haar aanraakt begint ze harder dus even huilen daarna is goed
Oh wacht ik klonk wel erg stellig nu ik mijn bericht teruglees. Ik bedoel alleen te zeggen dat dat wel mogelijk is dat het van de een op de andere dag begint (maar dat ik dat niet hoop ). Zo begon het bij ons iig wel.
Ik denk toch persoonlijk dat het geen fase. Ze is erg pittig vanzelf en ik heb hier euwige fase hihi maar dat klonk echt als pijn. Heb gisteren washandje gebruikt en vaker gesmeerd met weleda billetjes en vandag geen koemelk en het rode was bijna weg en ze huilde niet. Ga nog het in de gaten houden of dat terugkomt en of ik daar patroon met gedraag zie dan kan ik fase wel uitsluiten of juist niet Kan zoiets door melk komen? Tandjes zijn dat zeker niet denk ik : hier komt 1 tand 3-4 weken lang (ze heeft al 5) en dat patroon met poep zie ik hier niet. Wel met afgelopen 4 dagen toen ik regelmatig 4 dagen achter elkaar koemelk gaf begon ze ineens 4-5 x per dag poepen en rode billetjes.