Yepp Maxi, Bobike Maxi One of Urban Iki achterzitje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Annefien, 28 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annefien

Annefien Bekend lid

4 jan 2021
    596
    359
    63
    Vrouw
    Op dit moment heb ik een Yepp Maxi achterstoeltje maar ik irriteer me aan het los maken van de sluiting dus ik overweeg een ander stoeltje aan te schaffen.

Wat zijn jullie ervaringen met de Urban Iki en de Bobike Maxi One?

Specifiek aandachtspunt voor mij is hoe lang kinderen er in blijven passen?
    De stoeltjes zijn tot 22 kilo, maar tot welke lengte past een kind er in?

Zoon wordt deze zomer 5 en is 112 cm maar komend jaar zal hij toch nog regelmatig achterop gaan.

Mijn dochter zit nu nog voorop maar zodra dat niet meer past zal zij achter op gaan dus een junior zitje is nog geen optie.

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Hier wel de yepp gehad, heb er eigenlijk nooit last van gehad.
    Maar het is al een tijd geleden dat we die gebruikten. Ze zijn 5 en 7 jaar en fietsen alles zelf. En heb er al 2 jaar de yepp junior opzitten.
    Ik dacht dat de yepp maxi voor ongeveer tot 4 jaar was. Weet niet hoe het met die andere twee is.
    Maar zou vooral kijken of het voor je jongste fijn zit.
    Is een zadeltje op de stang niet wat voor je oudste?

Annefien vindt dit leuk.
  3. Annefien

Annefien Bekend lid

4 jan 2021
    596
    359
    63
    Vrouw
    Daar heb ik ook over nagedacht maar ik weet niet of dat kan, heb de accu op de stang zitten.
    En ik heb ook geen idee of dat fijn fietst, dus als iemand daar ervaring mee heeft houd ik me aanbevolen…

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier zeer tevreden over de Urban Iki. Dochter past er nog wel in, met nu 1.31, haha. Maar dan zitten dr knieen wel echt tegen mn billen. Ik heb er nog 1 te koop dus, mocht je interesse hebben. ;)

Annefien vindt dit leuk.
  5. Annefien

Annefien Bekend lid

4 jan 2021
    596
    359
    63
    Vrouw
    Haha, ik was niet van plan hem zo lang achterop te nemen, maar voor nu is de route naar school nog net ff te druk en moet hij eerst wat meer kilometers maken. Maar wel goed om te weten dat het dus best nog wel even moet passen.

Welke kleur stoeltje heb je?

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Deze.
    Screenshot_20230329_065941_bolcom.jpg

7. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.366
    2.830
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Het fietst onwijs fijn met zadeltje op de stang. Ik heb t nu bijna een jaar. Doordat al het gewicht op het stabiele deel van je frame zit, is het minder zwaar dan in een zitje achter en ik vind het ook heel gezellig, zo’n kind tussen m’n armen. Geen idee of het met accu kan. Je hebt veel verschillende varianten, dus wellicht ook wel een die daarop past.

Annefien vindt dit leuk.
  8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Urban iki is heel fijn!!! Komt hier ook weer als R niet voorop meer past. (Die zit nu op de 12 dus dat gaat ook al weer vlot komen vrees ik)

G was wel kort maar hoog in gewicht dus die kon tot 4 er in, toen ging ze over naar junior zitje maar dan met dr voeten in mn fietstas want losse steuntjes vond ik t nog te vroeg voor. Maar qua lengte had t nog prima gekund.

Annefien vindt dit leuk.
  9. Annefien

Annefien Bekend lid

4 jan 2021
    596
    359
    63
    Vrouw
    Bedankt voor de foto. Ongeacht welk stoeltje het wordt (ik neig naar de Urban iki) wil ik toch wel het liefst een zwarte, al dan niet met gekleurd kussen.

Liekje81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina