Douchen en in bad tips?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Feestmuts, 17 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Hoi meiden,

We zouden met onze kleine meid graag eens onder de douche of in bad gaan.
    Hoe zouden we dat het beste kunnen doen?
    Als je onder de douche staat, laat je de douchestraal dan op de kleine neerkomen of op jezelf? Sta je dan met je gezicht of met je rug naar de straal toe?

In bad, doe je dan maar een klein laagje water waar je dan ook zelf in ligt, of wel een gewoon gevuld bad?
    En hou je de kleine dan vast of hoe kan die het beste liggen?

Hopelijk hebben jullie wat tips, dan kunnen we ook snel bad en douche eens uitproberen :)

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ja, zeker doen!
    Douche: houd de kleine lekker tegen je aan, met het hoofdje op je schouder. In eerste instantie het water via jezelf over je kleine laten lopen. Jij staat dan met je rug naar de douche. Als het bevalt (dus de kleine vindt het lekker) dan kan je het voorzichtig over haar rugje laten lopen.
    Let wel op: ze worden een beetje glibberig! Laat je partner erbij blijven, zodat hij kan helpen als er iets is.
    Bad: gewoon vol laten lopen, zodat je zelf ook onder water zit. Maak het niet te warm, zo rond de 38 graden. Kleine meid gewoon in je armen houden.
    Zelfde tips als hierboven!!!

Veel plezier!!

3. jackie 1985

28 dec 2010
    41
    0
    6
    wij staan ook regelmatig met ons meisje onder de douche eerst de straal op mij en daarna op de dochter ze vind het heerlijk wat wij altijd doen is een hydrofiel luier om haar middel en dan tegen mij aan glibbert ze ook niet weg

4. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik sluit me helemaal aan bij voorgaande tips! Vooral die eerste keren zorgen dat je partner erbij is, dan kan je elkaar een beetje helpen (zo'n kleintje glibbert inderdaad! ;))
    Wat een baby prettig vind moet je denk gewoon voorzichtig uitproberen. Mijn kleine jongen vond de douchestraal op z'n lichaam heerlijk. Er is een fase geweest dat ie het echt niet op z'n hoofdje wilde, en nu maakt het hem nog weinig uit eigenlijk.

Veel plezier!

Dit is een hele goede tip zeg! Vooral voor zo'n kleintje!

5. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Toen ons zoontje nog heel klein was gingen we meestal met hem onder de douche. Lekker in je armen houden en zelf met je rug naar de straal staan en dan het water wat over je schouders laten lopen over je kindje. Mijn zoontje vond dit heerlijk en ik ook (had nogal last van stuwing en veel melk en warm douchen hielp goed om de druk te verlichten zodat ik mijn zoontje daarna rustig kon voeden).
    Vanaf dat hij iets ouder was ging hij graag in bad, eerst in het kleine badje in de douche en daarna in het grote bad.

6. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    ik sluit me aan bij de andere dames! ik ga onder de douche met de kleine man en mijn lief pakt hem over en droogt hem af. anders moet ik nat door het huis heen om de kleine af te drogen....... niet zo handig.

7. Natasja2604

18 mei 2012
    20
    0
    0
    Psychiatrisch Verpleegkundige
    Limburg
    Wij gaan regelmatig met de kleine onder de douche. In het begin deden we haar voornamelijk in bad, maar daar werd ze al snel onrustig van en leek niet echt te kunnen ontspannen dussss dan maar onder de douche. Omdat we beiden in wisselende diensten werken ben ik vaak genoodzaakt met haar alleen onder de douche te gaan. Ik zet dan het wipstoeltje voor de douche en kleed haar al helemaal uit tot het luiertje en dan pak ik haar goed in een warme deken. Dan ga ik onder de douche en zorg dat ze mij kan zien, vindt ze leuk om naar mama te kijken. Als ik dan klaar ben met douchen pak ik haar bij me onder de douche. Ik heb zo'n badzitje gekocht daar zet ik haar eerst in zodat ik haar kan wassen. Als ik haar dan gewassen heb neem ik haar in mijn armen (net alsof ik haar de fles geef) dan laat ik de straal op haar lichaampje en niet op haar hoofdje. Op haar hoofdje laat ik de straal zo nu en dan dat vindt ze wel lekker. En afdrogen gaat eigenlijk hetzelfde. Badcapeje om haar heen, in het wipstoeltje, nog een extra dekentje erover zodat ze het niet koud krijgt. Dan kan ik me op mijn gemak drogen en zij kijkt hoe mama dat allemaal doet :D Ik maak daar dus echt een "tutmomentje"van en Izzy geniet er enorm van!

Hoop dat je hier iets aan hebt.. en heel veel plezier!! ;)

8. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    das wel een tip! zal het even onthouden

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik doe het ook zoals Natasja beschrijft! Gaat heel goed, dochter krijgt het nooit koud (toen ze nog jonger was hing ik een handdoek over de verwarming en wikkelde ik haar daar in na het douchen, heeeerlijk warm!).

Nu vindt ze haar badje ook erg fijn trouwens, eerst vond ze dat vreselijk!

Het grote bad is ook fijn, daar laat ik haar altijd lekker dobberen; vindt ze heerlijk al die ruimte! Badwater natuurlijk niet te warm.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als je eenmaal samen gedouched hebt met hulp van je partner, en het bevalt, kan je heel makkelijk zelf met je kindje douchen. Je zet dan een wipstoeltje of maxi cosi of leeg baby badje naast de douche met hierin een aantal droge handdoeken. Je legt je kindje erin en gaat zelf je haar wassen etc. Dan pak je je kindje erbij, doucht lekker af ( Ik zeep alleen billetjes in zo nodig, was verder niet met zeep dan worden ze ook niet glibberig ) en als je klaar bent, leg je je kindje in de wipper/mc/badje en dekt ze toe met de handdoeken. Zelf afdrogen en badjas aan. Kindje oppakken ( is dan al bijna droog ) en androgeen en aankleden. Dan kan je je zelf aankleden als je kindje waarschijnlijk moe in bed ligt te slapen. Zo heb ik 't best een aantal maanden gedaan.

11. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik douche ook vaak in mijn eentje met mijn meisje, wat ik doe is het badje op de standaard naast de douche zetten. Hier leg ik een handdoek in. Dan mijn meisje uitkleden en in een handdoek wikkelen. Leg ik haar in het badje, eerst even zelf douchen, pak ik haar eruit en douche met haar. Dan terug in het badje en in haar eigen handdoek. Handdoek die onder haar ligt nog ook een stuk over haar heen. Dan kan ik me even snel afdrogen en een ochtendjas aandoen en dan kan ik haar afdrogen en aankleden. Zo heeft ze het inderdaad niet koud en ze vind het prima. En ik kan me ook even gewoon afdrogen. Zo doe ik het ook als ze niet mee gaat douchen. Gewoon aangekleed in het badje naast me. Al is dat steeds minder want ik kan steeds vaker gewoon douchen als ze slaapt of ze gaat dus mee :)

12. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties en uitleg!
    Ik ga waarschijnlijk vanavond eens proberen te douchen met de kleine, eens kijken hoe het gaat!

13. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik ga 's avonds met m'n manneke in bad. Manlief geeft 'm aan, maakt een soort van commode naast het bad waarop hij hem na het badderen afdroogt en aankleed...mama blijft dan nog even liggen :D

We hebben ieder 1x met 'm gedouched maar ik ben lichamelijk niet zo sterk dus het badverhaal is het meest ideaal hier.

14. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Als ik alleen ging douchen met mijn meisjes, dan zorgde ik dat de wipstoel klaarstond met een grote handdoek erin. Ik legde haar dan erin, vastmaken, handdoek/badcape erover en dan zelf afdrogen/aankleden. Enige risico is dat ze plassen!

15. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Douchen met een baby is zo heerlijk. En met alle tips die gegeven zijn zou ik zeggen.. Lekker doen!

Wij hadden voor in bad een soort 'luchtbedje' (maar dan met piepschuim-achtige korrels, iig verkrijgbaar bij de Prenatal). Dan gingen we er zelf gewoon bij zitten, maar hoefde je niet de hele tijd de baby vast te houden.

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

douche doen we niet samen, wel in bad.

Gewoon lekker water, olietje erin, kind knuffelen Heerlijk!

Ook zet ik dr wel is alleen in bad (ik zit er dan naast) en dan gaat ze heerlijk spelen.

17. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Ik heb voor de geboorte van de 3e een draagdoek gekocht en kreeg daar gratis een draagdoek-ding bij voor onder de douche (Bathing Buddies Original - Zwangerschap-ShopXL - Alle Belly Bandit artikelen - alle Belly Bandit toepassingen)
    Die vond ik, zeker in de eerste maanden, ideaal voor de kleine (en ook voor als je een eerste keer met de kleine naar het zwembad gaat).
    Ik moet wel zeggen dat ik persoonlijk niet zoveel geld eraan zou uitgeven maar wellicht is het iets om cadeau te krijgen.

Ik heb de kids vanaf week 3 ofzo mee in bad en onder de douche genomen. De eerste paar keren had ik de kleine een beetje laten drinken tijdens het in bad stappen (ik gaf bv) zodat ze afgeleid was en niet schrok van het water.. (was een tip van de kraamverzorgster)

18. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    De eerste weken ging ze mee onder de douche. Ze moest niks van het badje hebben. Nu wil ze echter in bad. Hebben zo'n badzitje gekocht (ze kan er nog in) en ze kan lekker spetteren. Badje in de douchebak, aan de kant zodat ik ernaast kan staan.
    Kleed mezelf uit, kleed haar uit en laat ondertussen badje vollopen. Zet haar in badje. Douche mezelf en ondertussen haar ook wassen. Ga eruit, droog me af en kleed me aan en daarna droog ik haar af.

19. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Heb ondertussen al 3x met Sara gedoucht en het gaat goed! Ze vind het heel leuk! Badje en tummytub vindt ze niet leuk dan gaat ze huilen, maar onder de douche niet. Bedankt voor jullie tips!

Deel Deze Pagina