Hallo allemaal! Bij de kruidvat hebben ze nu bambino fietsstoeltjes voor achterop de fiets. Mijn meisje is net 1 en weegt nu 8.5 kg. Mag ze daar dan al inzitten of kan ik beter met een stoeltje voorop beginnen? Wat is wijsheid?
Ik ben hier net begonnen met achterop, hij zat al vroeg op de fiets, maar goed mijn zoontje is heel lang dus paste voor niet meer!
Ik heb mijn jongste ook voorin, die is nu zo'n 11 kilo. Mijn voorstoeltje kan tot 15 kilo mee. Ik vind het fijner, want hij gaat nog weleens opzij hangen of 'spelen'. Voorop kan ik hem dan makkelijker zien en hem rechtzetten..
Mijn dochtertje van 14 mnd is 89,5 cm en weegt nu 10 kilo en die zit gewoon voorop met haar lange benen. Is de jouwe al over de 90 cm heen?eestal kunnen ze tot 1 m voorop.
Beide kan, maar ik vond voorop om verschillende redenen prettiger: - meer contact met je kind (gezelliger) - je kunt je kind makkelijker steunen als die in slaap valt - het fietst fijner (achterop is wiebeliger, vind ik.) Maar wat betreft zithouding en veiligheid maakt het bij mijn weten nie uit. En gelijk een stoel voor achterop kopen is natuurlijk een stuk goedkoper (en milieuvriendelijker). Het is dus maar net wat jij belangrijker vindt.
Bedankt voor de reacties! Ik ga hem toch maar kopen en als het niet gaat probeer ik gewoon een voorstoeltje
Ik zou een stoeltje voor voorop kopen. Achter heb je zo weinig zicht en ze zijn nog zo klein het is veel leuker om Voorop te doen. En gezelliger... Vaak zijn de stoeltjes voorop op mp ook goedkoop Onze zoon van drie zit Soms nog in het stoeltje voor.. Ik zou achter nog niet doen
Nee mijne is net iets kleiner dan jou dametje. Maar mijn stuur (lees oma fiets) maakt het onmogelijk, hij kwam met de knietjes tegen het stuur steeds. En met mijn buikje werd het opstappen ook steeds lastiger, nu al! Ik heb een duur fietsstoeltje voor achter van Roemer die ook in ligstand kan enzo, ideaal!
Ik denk dat ik het stoeltje van de kruitvat ook ga kopen. Hier is ze bijna 2. Maar 88 cm, en mijn stuur maakt het ook moeilijk. Iemand ervaring met dat stoeltje? Ik heb nu een voorzitje van bobike namelijk.
Ik heb de mama mee stuur. Die zijn speciaal gemaakt voor moeders met een maatje meer en daar passen de stoeltjes goed tussen. Hebben ze meer beenruimte. Maar idd wat een ideaal stoeltje en ik geef je groot gelijk dat je hem achterop zet. Zeker met je grootgroeiende buik. Het word ook steeds zwaarder je zoon te tillen. Waar heb je de achterzitje gekocht? Super voor als ze in slaap vallen.