Sinds vorige week heeft mijn man verschrikkelijke pijn in zijn kies aan de onder kant. Vrijdag heeft hij de tandarts gebeld en hij kon maandag terecht. Hebben ze boven in een wortelkanaal behandeling gedaan maar de pijn in zijn kies aan de onderkant zit er nog steeds. Hij heeft maandag een AB mee gekregen die hij ook al sinds maandag in neemt en ook heeft hij ibuprofen mee gekregen tegen de pijn. Alleen hij blijft pijn houden zo erg dat de ibuprofen niet meer werkt en hij meer neemt dan mag ( en ik als de dood ben dat er wat met hem gebeurd ) We hebben de tandarts al diverse malen gebeld en die blijft zeggen dat hij niks kan doen en dat de AB zijn werk moet doen. Maar die AB doet blijkbaar niks aangezien de pijn alleen maar erger word. Man loopt te huilen van de pijn hij heeft al 2 dagen nauwelijks geslapen. En ik ik weet niet meer wat ik kan doen voor hem. De spoeddienst hebben we net gebeld maar die zit nog niet dus eigen tandarts weer gebeld en weer word er gezegd wacht af. Hij is zo moe hij heeft zo'n pijn hij staat zowat al de hele ochtend onder de douche en praten kan hij niet meer. Ik hoop zo dat de spoeddienst snel bereikbaar is zodat we daar heen kunnen en die kies er misschien uit kan want dit is niks zo!
Hebben ze een foto van de onder kant gemaakt? Ik had dit een paar weken geleden ook toen bleek er een groot abces onder mijn kies te zitten... sterkte ermee en hopelijk kan een andere tandarts helpen!
Ja en daar was niks op te zien zei hij alleen dat hij daar ook een wortelkanaal behandeling moest krijgen.
Heeft hij ibru zakjes? Zo ja dan 1 zakje plus een paracetemol innemen. Of misschien vragen om paracetemol met codeïne. Als het goed is moet hij vanavond van de pijn af zijn. Ik weet hoe het is heb die pijn ook al meerdere malen gehad en het is echt verschrikkelijk!!!
Als hij een wortelkanaalbehandeling krijgt moet er wel een ontsteking zitten, anders krijgt hij die niet. Ik vind het echt belachelijk dat jouw tandarts ook zo laks is (net als de mijne), en jouw man met ondraaglijke pijn laat lopen! Daar gaat mn bloed van koken, want ik weet wat tand/kiespijn is! Knetter en knettergek word je ervan. Ik zou er ook geen genoegen mee nemen en zo spoedig mogelijk naar een andere tandarts, want als er dus wel een ontsteking onder de kies zit, heb je dus straks een kaakontsteking, nou en maak dan je borst maar nat want dan komen misschien wel meerdere kiezen aan de beurt (was bij mij dus). Heel veel sterkte en beterschap voor je man!
Baby09, Ja zo neemt hij ze al in maar helpt dus niet Mamakelly, Ik heb ons net ingeschreven bij een andere tandarts ( de enige die hier nog patienten aanneemt ) Maar die hebben pas over 2 weken plek.. We gaan dus vanmiddag de spoeddienst maar bellen kost wel meer maar dan is hij in ieder geval van de pijn af. ( weet zelf niet hoe kiespijn is gelukkig ) Maar als ik hem zo heen en weer zie ijsberen dan moet het ongelofelijk veel pijn doen)
O ja, en ik heb ook wel eens flinke napijn gehad na een wortelkanaalbehandeling, maar als jouw man op zn kop staat van de pijn en zelf zegt dat het niet goed zit, dan geloof maar dat dat zo is. Je voelt zelf heel goed aan of het napijn is of als er iets anders aan de hand is.
Veel sterkte vanmiddag, hopelijk is hij er snel vanaf. Op een gegeven moment ben je zo radeloos dat je in staat bent om zelf die kies eruit te rammen of een fles sterke drank achterover te slaan!
Dus ze hebben gewoon ff een wortelkanaalbehandeling gedaan op een andere plek? Of had je man boven ook last?
Als je nu bij die tandarts niet verder komt, kan je ook je huisarts bellen of ze kunnen helpen ivm de pijn. Misschien is een andere soort antibiotica nodig of kan de huisarts andere pijnstillers voorschrijven. Misschien word het dan iets dragelijker voordat je man weer terug kan naar de tandarts. Sterkte
naaah daar snap ik echt niks van!!! je komt vanwege pijn in kies ondergebit en hij gaat "knutselen" aan je bovengebit??? nee dat snap ik niet...wat voor uitleg gaf de tandarts daarover? en sterkte voor je man
Hij zei dat mijn man niet duidelijk aangaf waar hij pijn had ( ik zat er naast en hij wees duidelijk onder aan!) Toen heeft hij een foto gemaakt en zag hij dat hij boven een wortelkanaal behandeling nodig had. En dat er onder niks aan zijn gebit was dat dat er mooi uit zag
Wat een vreemde tandarts! Je kunt ook in de wachtkamer gaan ijsberen (je man dan) en niet weggaan tot hij geholpen is.