Al sinds haar geboorte drinkt ons dochtertje erg snel: max 8-9 min, daarna verschonen, en nog eens 5-7min. Na 3 dagen zat ze op haar geboortegewicht, dus ze kreeg in die tijd zeker voldoende binnen. Eerste cb bezoek was ze een kg aangekomen, en 7cm gegroeid. Ze is nu 7,5w oudm maar sinds 2 dagen drinkt ze maar 3-4min per keer, en wil ze vaak geen 'toetje' meer. Als ik blijf aanbieden begint ze echt te krijsen. Ik maak me behoorlijk ongerust.. Ze heeft nog iedere luier een volle plasluier, en poept 6-7 keer per dag. Ze wil nog steeds gewoon iedere 3u drinken, en niet vaker. Ik zie voorlopig geen tekenen van spruw. Herkent iemand dit? Ervaringen en tips zeer welkom!
Als ze goed poept en plast en goed aankomt zou ik me zeker geen zorgen maken. Mijn beide kinderen heb ik altijd op verzoek gevoed, het eerste halfjaar volledig, en ik heb me nooit druk gemaakt over de hoeveelheid die ze binnen kregen omdat ze zich gewoon goed ontwikkelden en alert waren. Misschien komt er snel veel melk uit je borsten of drinkt je dochter snel, en misschien is ze gewoon niet zo'n hongerige baby.
mijn zoontje is ook zo snel klaar dat was al vanaf week 2 zo . hij groeit goed en plast goed en is tevreden dus t zal wel goed zijn . de lk zei dat somige kindjes in een korte tijd heel veel binnen kunnen krijgen !!!
Mijn dochtertje is ook al sinds de geboorte snel, tussen de 5 en 10 minuten. Vaak wil ze nog wel even tutten maar echt drinken doet ze dan niet meer. Als zij maar tevreden is vind ik het prima. Mijn oudste was ook altijd zo snel klaar.
Lana dronk ook altijd zo verschrikkelijk snel.. Sommige kindjes hebben er gewoon echt genoeg aan en krijgen in korte tijd al heel veel binnen. Lana is altijd netjes op de middenlijn van de groecurfe blijven zitten, soms net iets eronder en soms net iets erboven afhankelijk van de groeispurtjes. Zolang er genoeg luiers zijn, ze tevreden is en goed groeit is er geen reden om je zorgen te gaan maken
Bedankt allemaal! Het ging mij niet zozeer over het snel klaar zijn met drinken an sich, meer over de plotselinge verandering (en verkorting) in tijd, én het plotseling krijsen wanneer ze losliet/ik opnieuw mijn borst aanbood. Heb gisteren uit noodzaak (zij nog niet wakker, maar mijn borsten op ontploffen) eerst even kort gekolfd, en toen ze 30min later wakker werd, zonder problemen 5-6min gedronken! Even lang (of kort) dus, maar zonder krijsen. De keer erop niet gekolfd, en weer gekrijs. Denk dus dat ze misschien last heeft van een te sterke TSR?? Kan dat?
Dat kan idd, je kan proberen om vlak voor het voeden even snel wat melk weg te laten lopen in een handdoek. Als je niet zelf je tsr op kan wekken, kun je haar ook even aanleggen tot je een tsr hebt, dan afkoppelen, even in een handdoek de druk eraf halen en dan weer aanleggen. Mijn dochter heeft er 's ochtends last van, maar als ik de druk er dus zo even afhaal, dan drinkt ze rustig