hoi meiden, Wie heeft er wel eens een cursus psychoprofylaxe of pijnloos bevallen gedaan of denkt daarover? En wat zijn jullie ervaringen? Ik zit er namelijk over te denken om dat te doen.
De Psychoprofylactische methode gaat ervan uit dat onnodige pijn tijdens de bevalling kan worden voorkomen door exact te weten wat er in je lichaam gebeurt. Daarnaast helpen ademhalingstechnieken onnodige pijn te voorkomen. De cursus wordt gegeven in huiselijke sfeer, met over het algemeen 3 - 6 stellen. De partner wordt sterk bij de cursus betrokken, het is dan ook de bedoeling om zoveel mogelijk samen met je partner de cursusavonden bij te wonen. Dat komt van deze site: http://www.vandort.net/psychoprofylaxe/ ik heb erover gelezen in een boek over zwangerschap, het spreekt me nl. wel aan, maar ik wil graag ervaringen horen van anderen.
Het lijkt me nooit kwaad kunnen om zoiets te proberen. Maar helemaal pijnloos bevallen geloof ik persoonlijk niet zo in
Nee, helemaal pijnloos is het nooit, volgens mij wordt het ook meer door anderen zo genoemd dan dat de cursusleiders het zo noemen. Maar inderdaad, het lijkt me wel het proberen waard.