Nee idd. Wij vinden het een geweldig ras; sterk, intelligent, trouw, soms een tikje eigengereid en waaks natuurlijk.
Wat een schatje Alle bovenstaande tips hadden wij toen ook toegepast (doekje met nestgeur, klokje enz) maar hielp niet. Gelukkig waren het maar een paar nachtjes dat hij zo jankte maar voor mij wel genoeg om te besluiten nooit meer een pup te nemen of althans niet een bij de moeder weg halen. Ik voelde me toen zoo schuldig. Sterkte er mee.
Wat een schattig koppie, aww!! Ik wou dat ik tips voor je had, maar hier hielp niets helaas Inmiddels slaapt madam al meer dan 10 jaar aan het voeteneinde van ons bed
Kan me eerlijk gezegd ook niet meer herinneren dat onze tygo en hummer dat zo gehad hebben. Maar is dan ook 10 en 6 jaar geleden. Onze Roos maakt dat lege plekje weer vol. Thnx voor de tips allemaal. Ik ga ze zeker gebruiken. Vannacht maar weer eens zien hoe ze het doet.
Welkom in puppie land. Hier een blonde labrador pup van nu 13 weken dus ik zit er aardig midden in. De eerste 1,5 week heb ik beneden geslapen. Hier wel direct in de bench laten slapen. Deed die bij de fokker ook. De eerste nachten lag ik er direct naast en kon ik hem aaien wanneer die aan het janken was. Ik heb steeds het matras iets verder gelegd zodat die me wel kon zien maar ik hem niet meer hoefde aan te halen en hij rustig werd van mijn stem. Meestal moest die er wel 1 en soms 2x uit maar toen het na een week zo goed ging ben ik weer boven gaan slapen. Toen was het de laatste avondronde rond 12 uur en kwam die vaak wel weer om 3/4 uur om nog een keer naar buiten te gaan. Enorm vermoeiend maar nu zijn we 5 weken verder en we doen zijn laatste ronde om half 11 en dan de bench in en dan slaapt die gewoon tot ongeveer 7 uur. Heel soms blaft die weleens in de nacht maar dan roep ik maar beneden en tukt die gewoon weer verder. ‘ snachts staat de radio wel zachtjes aan en overdag wanneer we weg zijn gaat die ook de bench in met een goed gevulde Kong en de radio aan. Hij is ook 99,9% zindelijk maar alles bij elkaar is het enorm intensief. Vaak naar buiten en nauwelijks willen lopen omdat al het andere veel leuker en mooier is maar we hebben geduld geduld en dan valt het uiteindelijk op zijn plaats. De eerste twee weken was ik vrij en wanneer hij dan overdag sliep ging ik zelf even op de bank liggen om bij te tanken. Heel veel plezier met jullie puppenkind.
Oei dat is niet fijn zeg! Wie weet voelt ze zich juist dan wel veiliger? Haar eigen plekje. En klein en geborgen. Maar succes vannacht!!
Dank je wel. Ze ligt nu lekker te slapen. Ik lig er langs. Hoop dat ze lekker door slaapt vannacht. Snachts is ze tot een iur of 5 zindelijk. Dan moet ze eruit. Doet mijn vriend want die staat dan op. Ze komt van een boerdrij en daar liep ze vanaf de 4 weken vrij rond. Denk dat ze het daarom ook moeilijk heeft om ergens achter gesloten te zitten.
Weet het ook niet. Toevallig net aan het typen en verteld dat ze van de boerderij komt waar ze vanaf de 4 welen vrij rond liepen. Dag en nacht. Dus dat 'opgesloten' liggen kent ze niet. Misschien daarom ook wel zo lastig.
Heerlijk een Pup! Maar kost zeker veel energie in het begin. Zelf heb ik een Duitse herder en heb ik bijna 3 weken op de bank geslapen. Oké, de 3e week was niet eens meer zo dringend nodig maar ik vind het zo gezellig.. Wij hebben nooit aan een bench gedaan en ik moet eerlijk zeggen dat de hond het keurig doet. Weinig gesloopt en is nu 8 maanden. Even goed investeren!
Ze heeft het vannacht weer goed gedaan. Aankomende nacht leg ik de mat iets verder weg. Nu lag ze aan mijn voeten op de grond. Om 22.00u gaan slapen. En om 05.00u werd ze wakker en neeft geplast en gepoept.
Wij hebben de eerste nachten onze rottweiler boven laten slapen tot hij wat meer gewend was in huis. Daarna is hij beneden gaan slapen en ging het perfect
Fijn dat ze een goede nacht heeft gehad. Het is ook niet niks voor een pupje, weg uit haar vertrouwde omgeving en een nieuw vertrouwen ontwikkelen. Dat kost gewoon tijd . Onze pups zijn denk ik ongeveer even oud (alleen heb ik nog maar 1 pup ipv 9 ). Mocht je nog vragen hebben waar je tegenaan loopt, dan mag je mij altijd pb-en. We kunnen straks ook een playdate afspreken als je wilt . We hebben beide een hond van formaat Dit schat is bij ons gebleven.
Onze hond is gelukkig al 1 jaar en 2 maand ( bully xtreme ) was echt een druktemaker Haha. Geen tips maar wat een schatje zeg !!
wij hadden een witte herder die los in een ruimte ook alles sloopte. het bleek toen dat ze juist behoefte had aan een kleinere ruimte. dus ze sliep in haar bench en ze lag er vaak ook gewoon lekker in te relaxen. hier deden we zweet sokken van mijn man bij haar in de bench. echt smerig maar het werkte! hij was dan ook haal alfa baasje en ik was er vooral voor de gezelligheid
Wij hadden voor de pup een snuggle pup gekocht. Een knuffel waar een hotpack inkan en met een tikkend apparaat. Onze pup heeft ging er heerlijk tegenaan liggen en sliep lekker door. Nu 6 jaar later is die knuffel nog steeds zijn slaapknuffel. (Wel zonder tikkend apparaatje natuurlijk)
Je hebt verschillende soorten benches, van stof, ijzer en kunststof. Alleen zullen jullie uiteindelijk wel een hele grote nodig hebben dus daar heb je dan wel de ruimte voor nodig.. Hier hebben we de bench als veilig plekje aangeleerd. De jongste was 5 maanden toen wij hem kregen en lichtelijk getraumatiseerd door de bench, die hebben we dus een ander type aangeleerd. hij was een transportbox gewend en heeft nu een traliebench. Wij hebben ze juist eerst op de slaapkamer gelegd en dan steeds een stukje verder weg. De oudste sliep met een dag of 5 in de woonkamer en de jongste heeft er 3 weken over gedaan (maar die had natuurlijk ook wel wat meer al meegemaakt). Tegenwoordig weten ze goed dat ze niet op de slaapkamers mogen komen.. Verder is de puppy tijd ontzettend leuk maar ook ontzettend vermoeiend! Dus succes Als die van mij overprikkeld raakte gaf ik ze een gevulde kong (met papje van eigen brokken/vlees) of een konijnenoor(of iets dergelijks) in de bench en daarna vielen ze dan lekker in slaap.
Onze hond bezeerd zich ook in de bench als het deurtje op slot is. Kwam een keer thuis in de ‘oefenperiodes’ met de bench. Had meneertje zn hele neus onder het bloed. Dus de bench is wel zn huisje, maar met het deurtje open. ( gelukkig is de tijd van alles slopen ( schoenen ) allang voorbij !